تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۲۴۱۸۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رتبه ۲۷ بانک های خوزستان در پرداخت تسهیلات
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با انتقاد از عملکرد بانک های این استان در پرداخت تسهیلات گفت: بانک های خوزستان در پرداخت تسهیلات رتبه ۲۷ کشور را دارند.

 آقا رضا فتوحی شامگاه پنجشنبه در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی شهرستان آبادان در محل فرمانداری این شهرستان افزود: خوزستان رتبه پنجم کشور در میزان سپرده های بانکی دارد اما متاسفانه بانک های استان در پرداخت تسهیلات در رده های آخر کشور قرار دارند.
وی از شورای بانک ها و هیات دولت خواست با صدور دستور ویژه بانک ها را ملزم به پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان کنند تا رونق اقتصادی در استان خوزستان شتاب گیرد.

فتوحی اظهار داشت: سهم اشتغال در صنعت و کشاورزی خوزستان کمتر از میانگین کشور است این در حالی است که حدود ۲۰ درصد محصولات کشاورزی کشور در خوزستان تولید شده و خوزستان رتبه ۲۲ کشور در اشتغالزایی در این بخش را دارد. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان اظهار داشت: در زمینه تامین برق و گاز واحدهای صنعتی استان و نیز تعرفه آن ها باید مشوق هایی در نظر گرفته شود تا باعث رغبت فعالان اقتصادی برای تولید و اشتغال شود.
وی همچنین خواستار صدور مجوز واردات کالاهای انحصاری و خاص ته لنجی به شهرستان های آبادان و خرمشهر در  راستای رونق بازار در این مناطق شد. 

وزیر صنعت ، معدن و تجارت برای بازدید از برخی پروژه های اقتصادی و صنعتی خوزستان روز پنجشنبه وارد این استان شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار