تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۴۱۷۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آلودگی زیست محیطی باعث شکایت محیط زیست از پتروشیمی آبادان شد
 رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان خواستار جمع آوری خط قدیمی انتقال آب پتروشیمی آبادان از مناطق مسکونی شد و گفت:علیه این شرکت در دادگاه اقامه دعوا شده است.

علی فتحی‌نیا اظهار داشت: اخیرا خط لوله پتروشیمی آبادان دچار شکستگی شد که رفع گردید و آلودگی مهار شد اما آلودگی محیط زیست را به دنبال داشت.

وی افزود: این خط لوله قدیمی در مسیر منازل مسکونی است که باعث آلودگی زیست محیطی می‌شود و پتروشیمی مکلف شده ظرف مدت ۲ ماه این خط را جمع آوری کند.

رییس اداره محیط زیست آبادان گفت:  طبق وظیفه قانونی علیه شرکت پتروشیمی آبادان شکایتی تنظیم شد و تحویل مراجع قضایی آبادان گردید تا این مراجع به مشکل پیش آمده رسیدگی کنند.

فتحی‌نیا بیان کرد: فاضلاب تمامی صنایع بعد از تصفیه‌خانه صنعتی به رودخانه‌ها هدایت می‌شود و بر اساس دستوالعمل این خروجی‌ها باید پایش شوند.

وی با بیان اینکه اگر میزان آلودگی آب از استانداردهای زیست محیطی بالاتر باشد در مرحله نخست تذکر و اخطار داده می‌شود تا واحد صنعتی آلودگی را برطرف کند اظهار داشت: اگر این اقدام توسط صنایع متخلف صورت نگرفت از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

فتحی نیا گفت:این تخلف طبق تبصره ماده ۳۸ در فهرست صنایع آلاینده بوده و مشمول جریمه‌ سنگین است ضمن اینکه واحد آلاینده محکوم به رفع آلودگی می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر صنایع در آبادان به دلیل رعایت نکردن الزامات محیط زیست آلودگی زیست محیطی ایجاد می کنند که از طریق قانون علیه آنها اقدام می شود.

مجتمع پتروشیمی آبادان در دوران جنگ تحمیلی  ویران و پس از پایان جنگ تحمیلی توسط متخصصان داخلی بازسازی شد. 

واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان که در کوی مطهری (بریم) این شهر واقع شده کار تولید پی وی سی را انجام می‌دهد.
هم اکنون مهمترین محصول تولیدی این پتروشیمی پی‌وی‌سی است که تولید آن در سال ۱۳۸۴ به حدود ۶۰۰ هزار تن افزایش یافت و تولید سالانه ۱۱۰هزار تن پی وی سی از اهداف طرح توسعه این مجتمع است
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار