تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۴۱۷۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختلاف ۸ هزار تومانی مرغ قطعه بندی در بازار نسبت به قیمت مصوب
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: قیمت کنونی ران و سینه بدون پوست در بازار با نرخ مصوب ۵ تا ۸ هزار تومان اختلاف دارد.
  براساس قانون انتزاع قیمت گذاری و بازرسی کالاهای کشاورزی از تولید تا مصرف در بخش میوه و تره بار، مرغ، تخم مرغ، برنج، حبوبات و ... به وزارت جهاد واگذار شد چرا که طی سال های اخیر تفکیک وظایف منجر به تلاطم کالاهای اساسی شده بود که ۲ وزارتخانه مشکلات را ناشی از عملکرد دیگری می دانستند.

طی هفته های اخیر سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در بازدید از مراکز عرضه مرغ اعلام کرد که قیمت ران مرغ بدون پوست نباید از ۳۹ هزار تومان فراتر رود، در حالیکه به رغم اعلام نرخ های مصوب، قیمت در فروشگاه و مغازه ها بالاتر است.

بررسی های میدانی حاکی از آن است که قیمت هر کیلو مرغ در مغازه ها از ۲۷ هزار تا ۳۱ هزار تومان است که با وجود کاهش نرخ مرغ انتظار می رود که قیمت مرغ قطعه بندی تحت تاثیر این کاهش قیمت قرار می گرفت.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو ران مرغ بدون پوست در مغازه ها ۵۶ تا ۵۷ هزار تومان و سینه بدون پوست ۵۴ هزار تا ۵۵ هزار تومان است که ران مرغ با نرخ مصوب وزارت جهاد ۵ تا ۸ هزار تومان و سینه ۳ هزار تومان اختلاف دارد.

به گفته وی، نرخ مصوب مرغ قطعه بندی مورد رضایت مرغ فروشی ها نیست، هر چند قیمت مرغ در پایین ترین حد خود قرار دارد.

یوسفی گفت: از دیرباز قیمت ران ارزانتر از سینه بوده است. 

 رئیس جهاد کشاورزی استان تهران می گوید: نرخ جدید ران مرغ براساس کاهش قیمت مرغ کامل در بازار محاسبه شده، اما هنوز ابلاغ نشده است.

به گفته وی، موضوع کاهش قیمت مرغ قطعه بندی در حال پیگیری است و ظرف یک هفته تا ۱۵ روز آینده نرخ جدید ابلاغ می شود.

با توجه به کاهش چشمگیر قیمت مرغ و واگذاری قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی انتظار می رود که نظارت جدی بر بازار صورت گیرد تا گرانفروشی رخ ندهد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار