تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۴۱۷۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا نظارت والدین بر فعالیت کودکان در فضای مجازی ضروری است؟
با توجه به نقشی که این روز‌ها فضای مجازی در زندگی بشر دارد و ممکن است خطراتی را متوجه کودکان سازد، نظارت والدین در این حوزه ضروری به نظر می‌رسد.
  فرزندان ما این روز‌ها از تعاملات اجتماعی بطور فیزیکی دور هستند، آن تعاملی که در پی آن تربیت اجتماعی شکوفا می‌شد روزبه‌روز کم‌رنگ‌تر شده و تکنولوژی همه را به سمت و سوی تنهایی می‌بلعد و این شده پیشرفت روزگار دنیای مدرن انسان امروز.

در این فضای پرمخاطره والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی بر عهده دارند، آن‌ها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنان در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری به عمل آورند.

نتایج تحقیقات نشان داده است که فضای مجازی با کاهش روابط دانش آموز با خانواده، کاهش ‏سازگاری با محیط و جامعه، کاهش اعتقادات مذهبی، انزوای اجتماعی، افت تحصیلی دانش ‏آموز، کاهش سلامت روحی و روانی دانش آموز، پرخاشگری و خشونت در جامعه ارتباط دارد. ‏‎ ‎

فضای مجازی از دید کودکان و نوجوانان دریای جذابیت است به گونه‌ای که قید خورد و خوراک و ‏حتی خواب خود را زده تا در سراب امواج این دریای طوفانی غرق شوند. ‏

با مدیریت و تدوین برنامه‌ای اصولی می‌توانیم از غرق شدن فرزندانمان در باتلاق فضای مجازی و تحلیل ‏رفتن آن‌ها جلوگیری کنیم.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار