تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۲۴۱۷۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه فولاد شادگان بازدید کرد
 وزیر صنعت، معدن و تجارت که امروز پنجشنبه در سفری ۲ روزه از طریق فرودگاه ماهشهر وارد خوزستان شده از کارخانه فولاد شادگان بازدید کرد.

 سیدرضا فاطمی امین در نخستین سفر خود به خوزستان از چند طرح تولیدی و صنعتی در شهرستان های ماهشهر، آبادان و خرمشهر نیز بازدید خواهد کرد.

دیدار با فعالان اقتصادی این شهرستان ها از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه وزیر صنعت ، معدن و تجارت به خوزستان است.

وی همچنین برای بررسی حادثه رانندگی تصادف زنجیره ای ۵۰ دستگاه خودرو در جاده بهبهان به این شهرستان سفر خواهد کرد.

در حادثه تصادف زنجیره ای جاده بهبهان - اهواز  که دوشنبه ۲۰ دی ماه در کیلومتر ۱۰ این جاده رخ داد ۴۱ نفر مصدوم شدند.این حادثه رانندگی پنج کشته بر جا گذاشت.

وزیر صمت در این سفر از صنعت فولاد  شادگان، مجتمع فرآورده های فسفات کارون، پترو آذر کاسپین، واحد تولیدی رینگ سایپا، پخت کک سبز،ارتباطات گویا همراه اروند و شرکت پرداخت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان اروند بازدید خواهد کرد.

مجتمع فولاد شادگان یکی از هشت طرح مطالعات جامع فولاد کشور در راستای توسعه اشتغال در منطقه محروم شادگان در زمینی به مساحت ۲۵۶ هکتار و در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شادگان در سال ۱۳۸۲ مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.
مجتمع فولاد شادگان از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک و به واسطه نزدیکی به اسکله اختصاصی شرکت فولاد خوزستان در بندر امام خمینی (ره) و حمل و نقل آسان مزیت های ویژه ای دارد.
این مجتمع شامل ۲ بخش اصلی احیا و فولاد سازی است که در بخش احیای مستقیم ۸۰۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال تولید و در بخش فولاد سازی نیز یک میلیون تن شمش فولادی در سال به روش ریخته گری مداوم تولید می‌کند.

عملیات اجرایی فاز دوم کارخانه فولاد شادگان نیز مهرماه ۱۳۹۸ آغاز شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار