تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۴۱۶۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر شورای سلامت اهواز: امکان تزریق واکسن آسترازنکا برای دُز سوم وجود ندارد
 دبیر شورای سلامت اهواز از توزیع واکسن آسترازنکا در اهواز برای افرادی که نوبت اول خود را دریافت کرده و منتظر دُز دوم هستند خبر داد و گفت: امکان تزریق واکسن آسترازنکا برای دُز سوم وجود ندارد.

دکتر مهران احمدی بلوطکی بیان کرد: شهروندان در حوزه غرب اهواز برای دریافت نوبت دوم واکسن آسترازنکا به سالن های تجمیعی هلال و صادرات مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه فقط به افرادی که نوبت اول واکسن آسترازنکا را دریافت کرده‌اند، دُز دوم این نوع واکسن تزریق می‌شود، گفت: تعداد زیادی از شهروندان که نوبت اول واکسن آسترازنکا خود را تزریق کرده اند، در صف تزریق نوبت دوم این واکسن هستند.

وی افزود: واکسن تامین شده آسترازنکا فقط برای واکسیناسیون آنهایی است که نوبت اول را تزریق کرده اند و زمان تزریق نوبت دوم آنها فرارسیده است لذا امکان تزریق نوبت سوم از این نوع واکسن با توجه به موجودی، میسر نیست.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز ادامه داد:با توجه به ایمنی بالای دیگر واکسن‌های موجود، توصیه می شود شهروندانی که در نوبت های اول و دوم واکسن آسترازنکا دریافت کرده اند برای دریافت نوبت سوم از سایر واکسن ها استفاده کنند زیرا هدف از واکسیناسیون ایجاد ایمنی کافی است. 

وی از شهروندان خواست ضمن همکاری با مراکز بهداشتی و پایگاه های واکسیناسیون به توصیه های کارشناسان حوزه بهداشت در این زمینه توجه کرده و نسبت به انجام واکسیناسیون نوبت سوم خود با واکسن‌های سینوفارم، پاستوکووک پلاس، اسپایکوژن و برکت اقدام کنند تا در شرایطی که کرونا با سویه اُمیکرون در حال شیوع است، بتوان ایمنی خوبی را ایجاد کرد.

هم اکنون تمام شهرستان‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار