تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۴۱۵۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمهیدات لازم برای رونق بندر شادگان پیش بینی شده است
 معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان گفت: بندر شادگان با ظرفیت اشتغالزایی بالا تاثیر زیادی در توسعه اقتصادی منطقه دارد و در این راستا تمهیدات لازم برای رونق این بندر پیش بینی شده است.

  ولی‌الله حیاتی دوشنبه در بازدید از بندر شادگان اظهار داشت: بندر شادگان، اهمیت بالایی برای استان خوزستان دارد و باید همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه فعالیت کنند تا این بندر را پر رونق‌تر از گذشته دید.

وی رونق بندر شادگان را اولویت نخست دولت برای رونق اقتصادی این منطقه عنوان کرد و افزود: بازارچه کالای همراه ملوان در شادگان ایجاد خواهد شد تا معیشت مردم در این شهرستان رونق گیرد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان گفت: مردم منطقه باید از مزیت های تجاری بندر شادگان به خوبی استفاده کنند زیرا حق مردم این شهرستان استفاده و بهره‌مندی از مزایای بخش تجاری این بندر است.

حیاتی بیان کرد: بندر شادگان زیرساخت‌های مناسبی دارد و یکی از ظرفیت‌های مهم توسعه استان خوزستان به شمار می‌رود که به عنوان شاهرگ حیاتی باید روز به روز رونق گیرد.

سرپرست فرمانداری شادگان نیز در این بازدید گفت: آغاز طرح انتقال کالای همراه ملوان و نیز صادرات و واردات کالای تجاری ، بندر شادگان را بیش از پیش رونق خواهد داد.

امید صبری‌پور اظهار داشت: تاجران و فعالان اقتصادی می‌توانند فعالیت خود را در این بندر عملیاتی کنند تا با ورود آنها شاهد رونق اقتصادی در شهرستان باشیم.

وی افزود: برای تسهیل در امر واردات، صادرات و کالای همراه ملوان همچنین پویایی بندر شادگان تمامی دستگاه‌های اجرایی تمهیدات لازم را خواهند دید تا فعالان اقتصادی وارد بندر شوند.

صبری‌پور حجم بالای صادرات از این بندر به کشورهای‌های حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای همسایه را از مزیت های این بندر عنوان کرد و گفت: بندر شادگان فرصت اشتغالزایی برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم دارد.

بندر تجاری شادگان به عنوان هفتمین بندر تجاری خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار احداث و تکمیل شده است. 
این بندرتجاری مشتمل بر ۲پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ١٠٣ متر و عرض ١٢ متر و ۲ پل دسترسی است. 
این بندر محلی با عمق اسکله حداقل ۵.۵ متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناورهای زیر پنج هزار تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ١٠٠ هزار تن در سال را دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار