تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۴۱۵۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیاست فولاد شادگان حفظ اشتغال فعلی در کنار اشتغالزایی جدید است
 مدیرعامل شرکت فولاد شادگان گفت: اشتغال و تولید مهمترین دستاورد این شرکت است و سیاست شرکت حفظ اشتغال فعلی در کنار اشتغالزایی جدید خواهد بود.

 حسین تقی‌کهزاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مجتمع فولاد شادگان با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اصلی فولاد شادگان اشتغالزایی است افزود: ۷۰ درصد از مجموع هزار و ۶۳۰ نفر شاغل در حوزه تولید، پروژه و بهره برداری این شرکت بومی بوده، ضمن اینکه ۹۰ درصد از افراد در سطوح کارشناسی نیز از افراد بومی هستند.

وی گفت: این شرکت در راستای رسالت اشتغال در شهرستان به دنبال طرح‌های توسعه‌ای است، و با ایجاد کارخانه‌های جدید در این شرکت رونق اشتغال در منطقه رقم خواهد خورد.

کهزاد بیان کرد: شرکت فولاد شادگان در کنار تولید، در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی به ویژه در حوزه‌های بهداشت و عمرانی شهرستان شادگان رسالت خود را انجام و کمک‌ زیادی کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان نیز در بازدید از مجتمع فولاد شادگان گفت: هدف از بازدید از واحدهای عمده و بزرگ تولیدی اثرگذار در سطح استانی و ملی، کارشناسی و رفع مشکلات این شرکت‌ها است.

نعمت االه بیرانوند افزود: مشکلات و چالش‌های واحدهای بزرگ تولیدی پس از شناسایی و کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا مواردی که در سطح استان قابل پیگیری هستند در نشست‌های کارشناسی استان برطرف شوند.

وی ادامه داد: مشکلات واحدهای بزرگ تولیدی استان خوزستان که در سطح استان قابل حل نیستند پس از جمع بندی و کار کارشناسی در سطح ملی برای رفع آنها تصمیم گیری خواهد شد.

بیرانوند بیان کرد: تمامی واحدهای سطح ملی خوزستان مورد پایش قرار خواهند گرفت و گزارش آن در کمیته اقدام مشترک استان و طرح تحولی نظارتی سازمان تعزیرات حکومتی ارایه می‌شود.

سرپرست فرمانداری شادگان نیز در این بازدید گفت: شرکت فولاد شادگان سهم عمده‌ای در پویایی و رونق اقتصادی منطقه دارد، ضمن اینکه نقش عمده‌ای در ایجاد اشتغال در شهرستان ایفا می‌کند، البته با توجه به تغییرات گسترده در مدیریت این شرکت انتظار می‌رود به اشتغالزایی نیروهای بومی بیشتر بها داده شود تا اشتغالزایی منطقه به پویایی برسد.

امید صبری‌پور افزود:توسعه شرکت فولاد شادگان در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و موانع توسعه شرکت شناسایی و در رفع آنها تلاش خواهد شد.

وی ادامه داد: همانگونه که آلایندگی فولاد برای مردم شهرستان شادگان است فرصت‌های شغلی نیز باید همزمان با توسعه این صنعت برای شهروندان شادگانی باشد.

صبری‌پور با تاکید بر جذب نیروی بومی در شرکت فولاد شادگان بیان کرد: جذب نیروی بومی در واحدهای تولیدی، فولاد و سازمان‌های شادگان به عنوان مطالبه مردم از سوی کارفرمایان، صاحبان صنایع و ادارات در اولویت قرار گیرد.

طرح فولاد شادگان در جنوب خوزستان، یکی از هشت طرح مهم فولاد کشور است که در زمینی به مساحت ۲۵۶ هکتار در ۲ فاز طراحی شده، و فاز نخست آن با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی وارد مدار شده است.

افزایش چند برابری تولید با راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد و با تولید بیلت، با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال است که قرار است تا سال ۱۴۰۱ بهره‌برداری شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار