تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۴۱۵۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معرفی ۵ منبع برای آموزش زبان انگلیسی با اخبار
 

مسلما همه ما می‌دانیم در کنار دوره‌های آنلاین زبان انگلیسی، استفاده از منابع دیگری همچون اخبار برای یادگیری هرچه بهتر ضروری و کاربردی است. در این راستا با توجه به این که خبرها موضوعات گسترده و متنوعی را شامل می‌شوند، می‌تواند تا حد مطلوبی سبب گسترده شدن دایره لغات زبان آموزان شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با ۱۰ منبع معتبر و محبوب برای آموزش زبان انگلیسی با اخبار آشنا شوید…

یادگیری زبان با اخبار

چرا یادگیری با اخبار؟

همانطور که گفتیم، اخبار موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد و در واقع همین تنوع از خسته شدن جلوگیری می‌کند، ضمن اینکه آموزش‌های خبری همه سلیقه‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد. به همین دلیل است که یکی از توصیه‌های همیشگی ما برای فرا گرفتن دایره لغات به زبان آموزان استفاده از اخبار است.

معرفی ۵ منبع خبری برای یادگیری زبان انگلیسی:

۱-مجله و شبکه خبری نیویورک تایمز:

همانطور که می‌دانید این مجله و شبکه خبری انگلیسی از شهرت بسیار بالایی برخوردار است؛ در نیویورک تایمز جدیدترین اخبار با لغاتی متنوع و تلفظی صحیح ارائه می‌شود. از این رو اگر دوست دارید که کلمات متنوعی را بیاموزید، The New York Times یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

این شبکه خبری فعالیت خود را از سال ۱۸۵۱ میلادی آغاز نموده و در حال حاضر با بیش از یک و نیم قرن تجربه از بهترین شبکه‌های جامع خبری به شمار می‌رود. البته توج داشته باشید استفاده از اخبار نیویورک تایمز برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود، چرا که ممکن است سبب سردرگمی آن‌ها شود.

۲-شبکه خبری vice:

برای افرادی که می‌خواهند اخبار را به صورت آفلاین دنبال کنند Vice یک انتخاب عالی است! این شبکه یک مجله خبری آنلاین و آفلاین است و بروز‌ترین اخبار جهان را به همراه برخی از خبرها و مقالات غیر رسمی، هنر گرافیک، موسیقی، ویدئو و سایر موارد این چنینی ترکیب می‌نماید. این منبع جزء ایده آل‌ترین گزینه‌ها برای آموزش زبان انگلیسی با اخبار است، این روش برای داشتن مروری سریع بر جالب‌ترین اخبار روز و تمرین تلفظ و لغات در حین تماشای خبر بسیار عالی است.

۳- مجله هاف پست:

یکی دیگر از گزینه‌های موجود هاف پست (هافینگتون پست) می‌باشد که به زبانی ساده آخرین اخبار روز را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این مجله موضوعات سیاسی بیشتر مورد توجه‌اند اما در کنار آن از سایر موضوعات بحث برانگیز و سرگرم کننده نیز می‌توانید استفاده کنید. برنامه‌های این شبکه شامل: شوهای تلوزیونی، محتواهای سرگرم کننده و سایر موارد این چنینی می‌باشد. برای افرادی که موضوعات و برنامه‌های جدی خسته کننده است توصیه می‌کنیم از هاف پست استفاده کنند چرا که از این طریق می‌توانید به خوبی زبان شیرین انگلیسی را حین مشاهده بیاموزید.

مطلب پیشنهادی: اپلیکیشن برای آموزش زبان انگلیسی

۴-اخبار جهانی بی‌بی سی و سی ان ان:

بی‌بی سی یا به اختصار BBC را تقریبا همه افراد می‌شناسند، این شبکه یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین سازمان‌های پخش در جهان است که در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۳ هزار کارمند قوی‌ترین برنامه‌های خبری را ایجاد و پخش می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این مجله برای زبان آموزان دارد می‌توان به لهجه و تسلط کامل مجریان بر زبان انگلیسی و کوتاه بودن خبرها اشاره کرد. همین مسئله می‌تواند برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق اخبار بسیار ایده آل باشد! اما یادگیری از طریق این شبکه خبری را به افرادی توصیه می‌کنیم که در سطح زبانی متوسط به بالا قرار دارند.

سی ان ان یا به اختصار CNN مربوط به ایالت متحده آمریکا می‌باشد و در حوزه اخبار اولین شبکه‌ای بوده که بصورت ۲۴ساعته در حال ارائه برنامه می‌باشد. شبانه روزی بودن شبکه سی ان ان باعث می‌شود تا بسیاری از خبرها به صورت تکراری و چند بار در روز منتشر شود! شما می‌توانید از این قابلیت شبکه برای تکرار شنیده‌ها و تمرین تلفظ و لغات فرا گرفته شده استفاده کنید. با توجه به این که cnn نیز جزء مهم‌ترین مجله‌های خبری جهان است مجریان آن نیز در تلفظ از تسلط کافی برخوردارند؛ لذا شما می‌توانید از اخبار آن برای تمرین و تقویت مهارت شنیداری خود استفاده کنید.

۵-مجله ورزشی ESPN:

اگر شما هم همانند بسیاری از افراد به حوادث، اخبار سیاسی و اجتماعی علاقه‌ای ندارید و همیشه از دنبال کنندگان خبرهای ورزشی و فوتبالی هستید، ESPN بهترین گزینه برای شما است. در این شبکه با توجه به محدود بودن حوزه خبری تعداد لغاتی که یاد می‌گیرید، از تنوع کم‌تری برخوردار است، اما در کنار آن می‌توانید تلفظ و کلمات گزارشگران فوتبالی را نیز بیاموزید که این مسئله می‌تواند جذابیت یادگیری زبان انگلیسی با خبر را برایتان دو چندان نماید.

کلام پایانی:

به طور کلی خبر در یادگیری لغات بسیار کمک کننده است، ضمن اینکه شما می‌توانید به راحتی با گوش دادن به اخبار مهارت مکالمه خود را نیز تقویت کنید. اما اگر این سوال برایتان پیش آمده است که چه اخباری به یادگیری زبان بیشتر کمک می‌کند؟ باید در پاسخ بگوییم هر نوع خبر حاوی تعداد لغات جدیدی است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند برایتان مفید باشد، اما در واقع شما برای بازدهی بهتر باید به خبرهایی گوش دهید که به آن‌ها علاقه بیشتری دارید. در پایان امیدواریم که مطالب این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

منبع: www.ravaan.co

:
:
:
آخرین اخبار