تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۲۴۱۳۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهارت‌هایی که برای رانندگی در "مه" نیاز دارید
  رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان با اشاره به وضعیت جوی و مه‌گرفتگی محورها، توصیه‌هایی برای رانندگی ایمن در ایام مه‌آلود ارائه داد.

سرهنگ فرید کریمی‌زاده با بیان اینکه رانندگی در مه که در این فصل پدیده غالب شرایط جوی شده بسیار خطرناک است، اظهار کرد: رانندگی در هوای مه‌آلود خطر تصادف با خودرویی جلویی را به علت کاهش سطح تماس لاستیک با جاده و کاهش دید افقی، تا درصد بالایی افزایش می‌دهد بنابراین حتی‌الامکان از رانندگی در ساعات اولیه صبحگاهی پرهیز کنید.

 وی توصیه کرد: در صورت ضرورت حرکت، از سلامت فنی برف‌پاکن، چراغ‌ها، آب رادیاتور و مخزن برف پاکن و سیستم ترمزها اطمینان حاصل کنید.

رئیس پلیس راهور خوزستان افزود: در شرایط مه‌آلود، از ماشین جلویی فاصله بیشتری برقرار کنید و فاصله طولی را از ۲ ثانیه تا ۵ ثانیه افزایش دهید.

وی با اشاره به اینکه برای رانندگی در مه از نور پایین استفاده کنید تا وسعت دیدتان را به حداکثر برسانید، گفت: چراغ‌های خطر عقب و فلاشرها را روشن بگذارید تا دیگر رانندگان متوجه شما باشند.

سرهنگ کریمی‌زاده با بیا اینکه در هوای مه‌آلود در صورتی‌که بیشتر از ۵۰ متر دید ندارید سرعت مطمئنه را لحاظ کنید و تاکید می‌شود در جای امن خارج از مسیر عبور متوقف شوید، اضافه کرد: برای رانندگی از سمت راست حرکت کنید و خط و لبه جاده را راهنمای حرکت‌تان قرار دهید.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار