تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۴۱۲۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تناوب بارندگی در خوزستان / پیش‌بینی آبگرفتگی و سیلاب
  مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در پی رگبار متناوب باران در سطح استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: سامانه بارشی تا اوایل روز سه‌شنبه به تناوب سبب رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش بادهای متوسط گاهی شدید به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق و شرق استان خوزستان و در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد شد.

وی افزود: این سامانه مخاطراتی از قبیل آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی معابر و محورهای موصلاتی، اصابت صاعقه و تگرگ و یخبندان در ارتفاعات را به همراه خواهد داشت.

سبزه‌زاری گفت: تا اواخر هفته به علت برودت هوا و رطوبت مناسب، وقوع پدیده مه به ویژه در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی مورد انتظار است. خلیج فارس نیز تا اواخر وقت امروز مواج و طوفانی و تا اویل روز سه‌شنبه در بعضی ساعات همراه با رگبار  و رعد برق خواهد بود.

وی افزود: تا اواخر هفته روند کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و از صبح چهارشنبه به بعد کاهش محسوس دما و احتمال یخزدگی سطح زمین در اغلب نقاط استان خوزستان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته رامهرمز با ۲۲ و دهدز  با ۵.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۲۱.۳ و ۱۲.۹ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار