تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۴۱۲۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شمشیرباز کرونایی: از دست دادن تورنمنت‌های پیش‌رو برای‌مان گران تمام می‌شود
  ملی‌پوش شمشیربازی ایران که در روسیه به دلیل کرونا قرنطیه شده ،معتقد است که ابتلای برخی اعضای تیم به کرونا و از دست دادن مسابقات پیش‌رو، برای‌شان گران تمام می‌شود.

تیم‌ملی شمشیربازی اپه ایران برای برگزاری اردوی مشترک در روسیه به سر می‌برد که سه بازیکن به همراه سرمربی به کرونا مبتلا شده‌اند. محمد شجاعی از جمله بازیکنان مبتلا به کرونا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت خود و دیگر اعضای تیم، اظهارکرد: قبل از پرواز به روسیه تست کرونا دادیم که جواب آن منفی بود و بعد با پرواز تهران به دوحه و بعد نیز به مسکو رسیدیم. در فرودگاه مسکو مجددا از ما تست گرفته شد که آن تست هم منفی بود. فردای آن روز مسابقه داشتیم و فدراسیون شمشیربازی روسیه باتوجه به شروع تمرینات مشترک با تیم ملی‌ این کشور از ما تست کرونا گرفت که مشخص شد تست من و آقای رحیم‌زاده مربی تیم‌ملی مثبت است. بعد از این موضوع ما سه روز در هتل قرنطینه شدیم.

وی افزود: روز گذشته نیز مجددا از همه اعضای تیم تست کرونا گرفته شد که علاوه بر من و آقای رحیم‌زاده، دو نفر دیگر نیز به لیست مبتلایان به کرونا اضافه شد. در حال حاضر تست دو شمشیرباز تیم منفی است اما بازهم فدراسیون روسیه برای احتیاط بیشتر، همه اعضای تیم را در هتل قرنطینه کرده است.

شمشیرباز تیم‌ملی اپه گفت: من احساس می‌کنم برای پرواز دو مرحله‌ای که تا رسیدن به مسکو داشتیم و معطلی که در فرودگاه قطر به وجود آمد به کرونا مبتلا شدبم. زیرا در فرودگاه قطر هیچ کسی رعایت نمی‌کرد و ماسک نمی‌زد البته ما خودمان کاملا رعایت کرده بودیم. البته نمی‌دانم شاید هم از ایران مبتلا شدیم زیرا تست‌های پی سی آر ایرانی ویروس اومیکرون را نشان نمی‌دهند.

وی عنوان کرد: فدراسیون تلاش خود را کرد و ما را به مسابقات اعزام کرد اما نتوانستیم از این فرصت استفاده لازم را ببریم و متاسفانه در حالی که قرار بود ۱۰ روز با تیم روسیه تمرین مشترک داشته باشیم، در روز دوم تست‌های ما مثبت اعلام شد. قرار بود ۲۰ روز دیگر در مسابقات قطر شرکت کنیم و متاسفانه باتوجه به وضعیت پیش آمده این رقابت‌ها را هم از دست دادیم و امیدوارم فدراسیون ما را به تورنمنت‌های بعدی در روسیه، آلمان و مجارستان اعزام کند تا از کورس این رقابت‌ها جا نمانیم. در حال حاضر وضعیت‌مان خوب است و بهتر هم خواهیم شد اما از دست دادن این مسابقات کمی برای‌مان گران تمام می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم فدراسیون این قضیه را جبران کند و ما را به مسابقه دیگری اعزام کند زیرا از سفر به روسیه استفاده‌ای نبردیم. فدراسیون زحمت کشیده است اما اگر بعد بهبودی‌مان ما را به رقابت دیگری هم اعزام کنند، شرایط‌مان بهتر می‌شود.

ملی‌پوش شمشیربازی ایران و عضو تیم خوزستان در لیگ برتر کشور، درباره بازگشت به ایران نیز گفت: هیچ چیزی مشخص نیست و باید صبر کنیم تا تست‌های‌مان منفی شود. فعلا همه در هتل قرنطینه هستیم و شاید تا ۱۰ روز دیگر در روسیه باشیم. نیاز به حمایت سفارت ایران در روسیه داریم زیرا آن طور که باید در روسیه به ما نمی‌رسند. از نظر پزشکی خیلی کم به ما سر می‌زنند و تغذیه ما نیز مناسب یک بیمار کرونایی نیست. البته کنار می‌آییم و چون ورزشکار هستیم بدن‌هایمان قوی است ولی اگر شاید فردی غیر ورزشکار بود شاید حال او بدتر می‌شد. اکنون آقای رضایی و وثوقی سرفه دارند اما کاری نمی توان کرد.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار