تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۴۱۲۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سردشت دزفول رکورددار بارندگی در خوزستان شد
 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بیشترین میزان بارندگی از ابتدای ورود سامانه بارشی از پنجشنبه گذشته تا شنبه هفته جاری در سردشت دزفول به میزان ۱۰۸ میلیمتر ثبت شده است.

  محمد سبزه زاری افزود: میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در شیوند ۷۹، قلعه تل ۵۵، باغملک ۴۳، امامزاده عبدالله ۳۹، پیرموسی ۳۲ و صیدون ۲۸ میلیمتر گزارش شده است.

وی اظهار داشت:  مجموع بارندگی از روز پنجشنبه تا ساعت ۹:۳۰ روز شنبه در ایذه ۵۹.۳، دزپارت ۵۴.۲، بستان ۵۲.۲، دزفول ۴۹.۸، لالی ۴۰.۳، شوشتر ۳۷.۷، شوش ۳۶.۴، حسینیه اندیمشک ۳۵.۵، مسجدسلیمان ۳۱.۶، گتوند ۲۲.۱، رامهرمز ۲۱.۲، آغاجاری ۱۷.۴، بهبهان ۱۵.۵، امیدیه ۱۴.۳، هندیجان هشت، کشاورزی اهواز ۷.۲، اهواز ۵.۶، شادگان ۴.۵، ماهشهر ۴.۴ و آبادان ۰.۶ میلیمتر ثبت شده است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان افزود: سامانه بارشی از روز پنجشنبه گذشته در استان حاکم شده و تا اواخر روز دوشنبه فعال است و بیشترین شدت بارش‌ها تا اوایل روز یکشنبه و سپس اوایل روز دوشنبه تا اواخر وقت همان روز خواهد بود.

سبزه زاری ادامه داد: فعالیت این سامانه به صورت باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف به ویژه در روز دوشنبه و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود و بیشترین حجم بارش ها در مناطق شمال، شمال شرق و شرق استان قابل انتظار است.

بر اساس این گزارش سامانه های بارشی موثری اواخر آذرماه و  اوایل دی ماه خوزستان را فرا گرفت و بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه باران سنجی پل تنگ (مرز خوزستان و لرستان) با ۲۱۰.۵ میلیمتر ثبت شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار