تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۴۱۱۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکمیل زیرساخت های مجتمع مراکز تکثیر میگوی آبادان در سال جاری
مدیرکل شیلات خوزستان، گفت: ساخت جاده دسترسی، آبرسانی و گازرسانی به مجتمع مراکز تکثیر میگوی آبادان در دستور کار  اداره کل شیلات خوزستان است.


به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی شيلات خوزستان، فتح اله ابوعلی، مدیرکل شیلات خوزستان، در پایان سفر یک روزه به شهرستان آبادان به ارایه گزارشی از سفر کاری خود در خصوص حل مشکلات زیرساختی طرح های آبزی پروری و صیادی این شهرستان پرداخت.


ابوعلی بیان کرد: امروز ۳ بازدید مهم و اساسی از منطقه اروند کنار و چوئبده با حضور سید محمد مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، رییس اداره توسعه میگو و آبزیان دریایی شیلات استان، روسای ادارات محیط زیست، گاز و بنیاد مسکن شهرستان و اکثر مقامات محلی صورت گرفت.
وی اظهار داشت، در ابتدا طی نظارت میدانی، مشکلات اسکله صیادی اروند کنار به ویژه مسئله جاده دسترسی به محل پارکینگ اسکله صیادی و برق رسانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ابوعلی، با بیان اینکه با پیگیری و همراهی مسئولان حاضر، تصمیات خوبی در همین راستا اتخاذ و مقرر شد: اداره برق شهرستان پایه های برق را جابجا و روشنایی و برق رسانی را به اتمام برساند و اداره کل شیلات استان و شهرداری شهرستان در خصوص خرید و حمل بیس و کوپال جهت پروژه زیرسازی و آسفالت همکاری های لازم را به عمل آورند.


مدیرکل شیلات خوزستان یادآور شد: همچنین طی بازدید به عمل آمده از مجتمع مراکز تکثیر میگوی چوئبده دو مشکل اساسی از جمله: جاده دسترسی و تامین آب شیرین مجتمع، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


ابوعلی، به مشکلات ایجاد شده ناشی از عدم وجود جاده دسترسی مناسب در بارندگی های اخیر اشاره نمود و گفت: تأمین اعتبارات استانی صورت گرفته و ظرف هفته آینده مناقصه این طرح آغاز می شود تا قبل از پایان سال جاری جاده دسترسی  به مجتمع به اتمام برسد که در فصل تکثیر در اوایل سال آینده مشکلی ایجاد نشود.
مدیرکل شیلات خوزستان، تامین آب شیرین، را از دیگر مسائل مورد بررسی در این مجتمع خواند و یادآور شد: پیمانکار این طرح تعیین شده و این مهم به جد در حال پیگیری است و به زودی عملیات تامین آب شیرین مجتمع نیز شروع می شود.


وی اظهار داشت: در  پایان نشست صمیمی با  تعدادی از صیادان، مالکان لنج ها و قایق های صیادی و زیست محیطی، چوئبده برگزار شد و دغدغه و مشکلات جامعه صیادی مطرح و کلیه موارد از طریق نماینده حوزه انتخابیه و اداره کل شیلات خوزستان تا حصول نتیجه پیگیری خواهند شد. 
:
:
:
آخرین اخبار