تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۲۴۱۱۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عمق امارات را هدف قرار خواهیم داد
 عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: ما به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد زیرا در این صورت، صنعا مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد.

 محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به امارات عربی متحده هشدار داد.

وی گفت: معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته در یمن به کار خواهد گرفت.

محمد البختی در ادامه خاطرنشان کرد: البته چند سال پیش امارات به دنبال آن بود تا از تجاوز به یمن دست بکشد. ما فرصتی به امارات دادیم و حمله به عمق خاک این کشور را متوقف کردیم؛ اما متأسفانه الان امارات مجدداً در حال تنش‌زایی است.

البخیتی ادامه داد: وی افزود: امارات اوضاع بسیار شکننده ای دارد اقتصاد امارات به نفت و گاز متکی است. ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم.

عضو دفتر سیاسی انصارالله همچنین از آمادگی انصارالله یمن برای واکنش سریع و کوبنده سخن گفت.

امارات متحده عربی قبل از سال ۱۹۷۱ میلادی با عنوان «امارات متصالحه» و» «امارات ساحل عمان. شناخته شده بود. واژه امارات به معنی شیخ‌نشین یا امیرنشین بوده و عنوان امارات متحده عربی نیز به معنی شیخ‌نشین‌های متحد عربی می‌باشد.

این کشور با مساحتی حدود ۸۳٬۶۰۰ کیلومترمربع در جنوب غربی قاره آسیا و در شرق شبه جزیره عربستان واقع بوده و از جنوب با قطر و عربستان سعودی، از شرق با عمان و از شمال به خلیج فارس منتهی می‌شود. مؤسس و بنیادگذار حکومت موجود در این شیخ نشین شیخ زائد بن سلطان آل نهیان می‌باشد. امارات در ۲ دسامبر سال ۱۹۷۱ میلادی به عنوان یک کشور در نقشه جغرافیایی شناخته شد؛ اما هم اکنون دخالت‌های پنهان و آشکار آن در امور کشورهای عربی و منطقه و نقش بی ثبات کننده آن بر همگان روشن است.

امارات همواره به تبعیت از عربستان سعودی نقش منفی و مخربی در بی‌ثبات‌سازی کشورهای مختلف منطقه ایفا کرده است. این نقش منفی و مخرب به ویژه پس از آغاز جنگ یمن در سال ۲۰۱۵ بیش از پیش نمایان شد.

نقش مخرب امارات در یمن اوضاع کاملاً مشخص است و دخالت امارات در یمن و اهداف سلطه گرانه آن در این کشور هم بر کسی پوشیده نیست. امارات نقش کثیفی در یمن و نابودی زیر ساختهای آن ایفا کرده است و هزاران نفر از مردم بی گناه یمن را به شهادت رسانده است. امارات همچنان به غارت منابع یمنی ادامه می‌دهد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار