تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۱۱۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورود مدعی العموم به موضوع پرونده واگذاری زمین‌های بخش فتح المبین
 جلسه كارگروه صيانت از اراضی کشاورزی شهرستان شوش برگزار شد.

به گزارش خبرنگارما،  امروزچهارشنبه ۲۲دی ماه ۱۴٠٠ جلسه کارگروه صیانت از اراضی ملی و کشاورزی شهرستان شوش باحضور رئیس دادگستری، دادستان  عمومی و انقلاب شهرستان شوش،  فرمانده ناحیه مقامت بسیج شوش، جمعی ازمسئولان ادارات درسالن اجتماعات دادگستری شهرستان شوش برگزارشد.

سجاد اسدی مهر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش در ابتدا  از ورود خود به عنوان مدعی العموم به موضوع پرونده فروش و واگذاری زمین‌های جهادکشاورزی و تخصیص اراضی بنیاد مسکن به متقاضیان که اعتراض برخی از مردم را به همراه داشته است، خبر داد.
وی در این خصوص گفت: در این زمینه از جهادکشاورزی شهرستان خواسته شد تا مدارک لازم درخصوص نحوه واگذاری و فروش زمین به این دادستانی ارائه کند.

دادستان شوش نسبت به منفعل بودن ادارات متولی نسبت به تصرف زمینهای شهرستان انتقاد کرد و خاطر نشان نمود : آزادسازی و رفع تصرفات از منابع طبیعی و اراضی دولتی از جمله اولویت‌های دستگاه قضایی در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی ناظر بر احیای حقوق عامه است،  همچنین این مقام قضایی خاطر نشان کرد از زمان حضور اینجانب درشهرستان براساس خبرهای پراکنده ای که از طرف مردم به بنده میرسد به مسئولین مربوطه اعلام میکنیم که در فلان مکان تصرفات و تخلفاتی صورت گرفته، درصورتی که مدیران ادارت مربوطه باید گزارش تصرفات را برای دستگاه قضاء ارسال کنند و این مطلب منفعل بودن ادارات و مسولین مربوطه را میرساند.

وی در ادامه به انتظار مردم از نیروی انتظامی شهرستان شوش اشاره کرد و اظهار داشت :انتظاری که ازنیروی انتظامی می رود این است که به عنوان بازوی اجرایی شهرستان ؛ وقتی بحث رفع تصرف از اراضی و همکاری با ادارت مطرح می شود خیلی سریعتر وارد عمل شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش در بخش پایانی سخنان خود خطاب به دستگاه های خدمات رسان گفت : زمانی که در خصوص برخی اراضی هنوز تصمیمی گرفته نشده  هیچ یک از ادارات خدمات رسان حق همکاری با مالک یا متصرف را ندارند چرا که در زمان اخذ هزینه ی انشعاب " آب و برق و …" ، فرد پرداخت کننده احساس  قانونمند بودن عمل انجام  گرفته را می نماید  و وقتی مردم می بینند تعاملی بین ادارت جهت رفع مشکلات نیست دل زده می شوند و این  را ضعف شدیدی برای ادارات می دانند لذا "  اداره منابع طبیعی،  جهاد کشاورزی،  بنیاد مسکن و ... می بایست بازدیدهای وبازرسیهای خود را  درسطح منطقه  بیشتر کنند و این کار را مستمر در دستور کار خود داشته باشند و ترک فعل نکنند و بر تعداد نیروهای حفاظتی خود بیافزاید.

قابل ذکراست این جلسه با حضور اسکندرخطائی رئیس دادگستری شهرستان،سجاد اسدی مهر داستان عمومی وانقلاب شوش،سرهنگ ایمانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شوش،علی ملک زاده معاون اموارعمران فرمانداری شوش،خالد لطیفی مجد بخشداری فتح المبین،علی سرپرست بخشداری مرکزی،هادی دوستی،رئیس اداره منابع طبیعی، گودرزبهرامیان رئیس جهاد کشاورزی،بهروز بهادری رئیس اداره ثبت واسناد واملاک،رحیم جلیزی مدیر بنیاد انقلاب اسلامی، موسی رحمتی رئیس اداره مسکن وشهرسازی حضورداشتند.
:
:
:
آخرین اخبار