تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۲۴۱۱۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تردد خودروها روی پل هلالی اهواز جمعه ها ممنوع شد
  پس از پیگیری‌های مستمر در نهایت پل سفید اهواز در روزهای جمعه منع تردد خودرو شد تا محلی برای پیاده روی خانواده‌ها و دیدار با پرندگان مهاجر باشد.

«قاسم منصور آل کثیر» از فعالان میراث فرهنگی و ارائه دهنده‌ی پیشنهادِ تعطیلی پل هلالی در روزهای جمعه  گفت: متولیان با پیشنهادی که مطرح کردم، موافقت کردند و روزهای جمعه از صبح تا عصر این پل منع تردد خودرو می‌شود تا موقعیتی جدید به فضاهای گردشگری اهواز افزوده شود.

وی توضیح داد: پس از پیگیری و نشر کمپین‌های مختلف با حمایت فعالان فرهنگی، هنری، روزنامه‌نگاران و فعالان محیط زیستی که در این مسیر مرا همراهی کردند بالاخره با نگاه مثبتِ مسئولان شهری مواجه شدیم و پل هلالی در روزهای جمعه تعطیل شد.

این دوستدار میراث فرهنگی افزود: اعضای شورای شهر اهواز ازجمله احمد سراج و همچنین رئیس میراث فرهنگی اهواز و روابط عمومی فرمانداری اهواز در این مسیر گام به گام حامی این جریان فرهنگی گردشگری بودند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز  تصریح کرد: این معاونت به منظور ارتقا سطح کیفی و استحکام پل سفید (هلالی) و بنا به درخواست فعالان اجتماعی و شهروندان اهواز به صورت آزمایشی، اقدام به منع تردد وسایل نقلیه از این پل در روزهای جمعه و در ساعات ۷ صبح تا ۱۷ عصر کرده است.

عبدالامیر مجدم با اشاره به ضرورت توسعه پایدار و اهمیت روزافزون آن در مسائل شهری گفت: به منظور توسعه حمل و نقل انسان محور و پاک، شهروندان اهوازی می‌توانند در ساعات مذکور برای انجام پیاده روی و دوچرخه سواری از پل استفاده کنند.

 «پل معلق هلالی یا سفید اهواز» با بیش از ۹۰ سال قدمت از قدیمی‌ترین پل‌های مدرن است که شهروندان اهوازی خاطرات بسیاری با آن دارند.

در سه ماه پایان سال پرندگان مهاجر وارد اهواز و در اطراف پل هلالی مستقر می‌شوند و شهروندان هر روز به دیدار این پرندگان روی پل می‌روند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار