تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۴۱۰۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنعت‌نفت آبادان - هوادار تهران، جنگ صعود در کرج
 تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و هوادار تهران در حالی به مصاف هم می‌روند که ۲ تیم همسایه در جدول رده‌بندی، برای صعود به رتبه بالاتر نیاز به سه امتیاز این بازی دارند.

 در دیداری از هفته پانزدهم لیگ برتر تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و هوادار تهران در حالی پنجشنبه هفته جاری به مصاف هم می‌روند که ۲ تیم برای بهبود شرایط خود در جدول و صعود به رده‌های بالاتر راهی جز کسب سه امتیاز بازی را ندارند.

این ۲ تیم در فصل جاری هنوز نتوانسته‌اند به شرایط آرمانی دست یابند و در نتیجه‌گیری به آن چیزی که نیاز است دست نیافته‌اند. این ۲ تیم در جدول رده بندی همسایه هم هستند و کسب سه امتیاز این بازی می‌توندتا حدودی شرایط آنها را در جدول تغییر دهد.

هوادار تهران که نخستین فصل حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند در بازی‌های بزرگ، تیم با انگیزه و مقتدری نشان داده ولی در مصاف تیم‌های هم سطح خود شکننده و آسیب‌پذیر نشان داده که شاگردان علیرضا منصوریان می‌توانند با بهره‌گیری از این نقطه ضعف امیدوار به گرفتن نتیجه باشند.

شاگردان رضا عنایتی با کسب ۱۴ امتیاز جزو تیم‌های انتهای جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال، و فانوس به دست هستند و برای جدا شدن از تیم‌های قعر جدولی به فکر شکست دادن صنعت‌نفت آبادان خواهند بود. این تیم هفته گذشته در خانه گلگهر سیرجان با یک گل شکست خورد و اکنون برای جدا شدن از منطقه خطر باید از پس شاگردان علیرضا منصوریان برآید.

صنعت‌نفت آبادان نیز با ۱۶ امتیاز فقط یک پله از میزبان تهرانی خود بالاتر است و کسب یک امتیاز هم برای علیرضا منصوریان نتیجه قابل قبولی به شمار می‌رود. برزیلی‌های فوتبال ایران هفته گذشته در دربی نفتی‌ها توانستند سه امتیاز مهم را کسب کنند و به رده یازدهم جدول صعود کنند تا برای تقابل با هوادار انگیزه مضاعفی داشته باشند.

تیم صنعت‌نفت آبادان با چهار پیروزی، چهار تساوی و ۶ شکست و کسب ۱۶ امتیاز در رتبه یازدهم جدول قرار دارد. نفتی‌ها ۹ گل زده و ۱۳ گل خورده تاکنون در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

در آن سوی میدان شاگردان رضا عنایتی با سه برد، پنج تساوی و ۶ باخت و کسب ۱۱ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارند و در برابر حریفان خود ۶ گل زده و ۹ گل خورده را در کارنامه دارد.

تیم هوادار تهران با اینکه جایگاه خوبی در جدول رده‌بندی لیگ برتر ندارد ولی سومین خط دفاعی لیگ برتر را با پذیرفتن ۹ گل پس از تیم‌های استقلال تهران و آلومینیوم اراک در اختیار دارد و مهاجمان صنعت‌نفت برای باز کردن دروازه این تیم کار آسانی پیش‌رو نخواهند داشت.

اما شاگردان رضا عنایتی در خط حمله بر خلاف خط دفاعی مقتدر، بسیار ضعیف نشان داده‌اند و فقر گلزنی در این تیم موج می‌زند و مدافعان با تجربه صنعت‌نفت از این لحاظ با خیال آسوده‌تری برابر هوادار بازی خواهند کرد.

تیم صنعت‌نفت با اینکه به لحاظ مالی بدترین روزهای تاریخ خود را سپری می‌کند اما برابر حریفانش توانسته بازی‌های خوبی ارایه دهد و هفته گذشته با وجود تحریم کردن تمرین برابر تیم نفت مسجدسلیمان یکی از بهترین بازی‌های اخیر خود را به نمایش گذاشت و بدون شک تیم هوادار تهران با حریفی پرانگیزه روبه رو خواهد شد.

این دیدار جدال هافبک‌های باتجربه ۲ تیم است، جایی که در خط میانی تیم صنعت‌نفت بازیکنان با کیفیتی مانند حکیم نصاری و طالب ریکانی با کوهی از تجربه حضور دارند و در آن سوی میدان نیز داریوش شجاعیان و پیمان میری رهبری خط میانی سفیدپوشان تیم تهرانی را به عهده دارند که جدال این چهار بازیکن با یکدیگر در کسب نتیجه تاثیرگذار خواهد بود.

در خط دفاعی نیز ۲ تیم بازیکنان باکیفیت و سرشار از تجربه را در اختیار دارند؛ محمد طیبی رهبر بی چون و چرای صنعت‌نفت در این فصل مهره کلیدی برای منصوریان بوده و توانسته سر و سامانی به خط دفاعی این مربی دهد؛ در آن سو نیز امیر حسین پورمحمد در ترکیب هوادار، قوی نشان داده و بهترین مهاجمان لیگ برابر این مدافع روزهای سختی را تجربه کرده‌اند.

در تیم صنعت‌نفت شروین بزرگ و محمود مطلق‌زاده روزهای خوبی را سپری می‌کنند و با قدرت بدنی و شوت زنی کار را برای مدافعان و هافبک‌های حریفان خود سخت کرده‌اند. در کنار این ۲ بازیکن محمدرضا غبیشاوی با حرکات تکنیکی و هوش بالا جنگ سختی را برابر داریوش شجاعیان هافبک خوش فکر هوادار خواهد داشت.

تقابل روح اله باقری و محمد طیبی در خط دفاعی صنعت‌نفت و شروین بزرگ و امیر حسین پورمحمد در خط دفاعی هوادار و داریوش شجاعیان و طالب ریکانی در خط میانی از دیدنی‌های این دیدار خواهد بود.

یک بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: هر بازی برای ما مانند یک فینال است و فرقی ندارد با کدام تیم وکجا بازی می‌کنیم.

محمود مطلق‌زاده بیان کرد: هدف ما گرفتن سه امتیاز در این دیدار است و باید طوری نتیجه بگیریم که به رده‌های بالاتر صعود کنیم.

وی بیان کرد: با وجود مشکلات مالی، در زمین مسابقه به فکر این مشکلات نیستیم، ولی از مسوولان انتظار داریم ما را حمایت کنند.

سرمربی تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان نیز گفت: بازی سختی پیش رو داریم اما بازیکنان برای موفقیت در این دیدار انگیزه بالایی دارند.

علیرضا منصوریان افزود: هوادار تیم خوب و پرتلاشی است که تا اینجای لیگ برتر فوتبال عملکرد قابل قبولی ارایه داده است.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان فردا پنجشنبه از هفته پانزدهم لیگ برتر در ورزشگاه انقلاب کرج میهمان تیم هوادار تهران است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار