تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۴۰۸۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر فدراسیون جودو: رای نهایی پرونده تعلیق جودو ایران اسفند صادر می‌شود
 دبیر فدراسیون جودو با بیان اینکه مهمترین دغدغه ما رفع تعلیق جودو ایران بوده و آقای میراسماعیلی به شدت در حال تلاش برای حل این موضوع است گفت: رای نهایی دادگاه CAS درباره شکایت جودوی ایران، اسفند امسال صادر می‌شود.

صدیقه کعبی زاده روز دوشنبه در حاشیه مسابقات جایزه بزرگ جودو ایران که به میزبانی اهواز در حال برگزاری است در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از همه ظرفیت ها برای رفع تعلیق جودو کمک گرفته‌ایم، افزود: چندی پیش جلسه دوم ما در دادگاه حکمیت ورزش برگزار شد که تیم حقوقی ما دفاع بسیار خوبی انجام داد که امیدوارم به سود جامعه جودو کشور باشد.

احداث ۱۲ خانه جودو در کشور

وی افزود: فدراسیون جودو در این ۲ سال و نیم تعلیق، هیچ موقع منفعل نبوده و برنامه‌های زیادی را اجرا کرده است، همچنین از ظرفیت‌های استان‌ها برای توسعه زیرساخت‌های این رشته استفاده کردیم به گونه‌ای که ۱۲ خانه جودو در استان های مختلف کلنگ زنی شد که برخی از آنها در حال احداث و برخی افتتاح شدند.

دبیر فدراسیون جودو ادامه داد: تجهیز خانه‌های جودو، برگزاری رویدادهای بزرگ از جمله مسابقه جایزه بزرگ اهواز از دیگر برنامه‌های این فدراسیون بوده است.

وی بیان کرد: در حال رایزنی برای انجام یک اجرای طرح ملی برای رشته جودو با عنوان " تربیت مربیان قهرمان پرور" در بخش آقایان و بانوان هستیم.

در بخش بانوان از ظرفیت مدرس خارجی کمک می‌گیریم

کعبی زاده با بیان اینکه در بخش بانوان از ظرفیت یک مدرس خارجی به صورت آنلاین کمک خواهیم گرفت افزود: اکنون در تمام مسابقات استانی و کشوری، دوره‌های فنی، کلاس‌های ارتقای داوری و آزمون‌های ارتقای دان برگزار می‌شود.

وی به تلاش این فدراسیون در بحث استعدادیابی، قهرمان پروری و توسعه همگانی این رشته اشاره کرد و ادامه داد: جودو ساحلی را به عنوان نخستین کشور فعال کردیم و آقای میراسماعیلی در یک همایش آسیایی طرح آن را ارایه داد و مورد استقبال قرار گرفت.

برگزاری نخستین دوره مسابقات جودو ساحلی بهمن امسال در بوشهر

وی افزود: به احتمال زیاد در بهمن امسال نخستین دوره مسابقات جودو ساحلی را در بوشهر برگزار خواهیم کرد. همچنین اگر تعلیق رشته جودو کشورمان رفع شود میزبان مسابقات بین‌المللی خواهیم بود. 

دبیر فدراسیون جودو در خصوص برگزاری مسابقات جایزه بزرگ جودو در اهواز گفت: این پیکارها در بالاترین سطح ممکن برگزار می‌شود و یکی از مراحل انتخابی تیم ملی است اگرچه جوایز نقدی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار پاداش نقدی با این میزان در رشته جودو در نظر گرفته شده است ادامه داد: خوشحالیم که با وجود تعلیق ظالمانه و محدودیت ناشی از کرونا برای رشته جودو، امروز شاهد حضور و استقبال پرشور جوانان از  این رشته در نقاط مختلف کشور هستیم.

کمک به جودو خوزستان برای کسب جایگاه قبلی خود

کعبی زاده گفت: یکی از دلایلی که اصرار داشتیم این پیکارها در اهواز برگزار شود، پیشینه خیلی خوب خوزستان در رشته جودو است. خوزستان در سالیان متوالی قهرمانان زیادی را به کشور معرفی کرده است و می‌خواهیم کمک کنیم تا این رشته المپیکی در خوزستان دوباره به جایگاه قبلی خود برگردد.

وی افزود: تداوم برگزاری این گونه رویدادها در خوزستان، نگاه‌ها را به این رشته معطوف می‌کند و فکر می‌کنم جودو خوزستان از مظلومیتی که سالها دچار آن شده، خارج می‌شود.

مسابقات جایزه بزرگ جودو ایران با حضور ۳۰۰ شرکت کننده از سراسر کشور، از ۲۰ دی در آهواز آغاز شده و تا ۲۱ دی ادامه خواهد داشت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار