تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۴۰۵۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنعت‌نفت آبادان- نفت مسجدسلیمان، جدال ۶ امتیازی
 تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در حالی به مصاف هم می‌روند که ۲ تیم خوزستانی نگاه ویژه‌ای برای برد و صعود در جدول دارند.

 در دیداری از هفته چهاردهم لیگ برتر تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در حالی شنبه هجدهم دی ماه در آبادان به مصاف هم می‌روند که شاگردان ۲ تیم برای صعود در جدول نیاز به سه امتیاز این دیدار دارند.

۲ تیم طلایی‌پوش خوزستانی در شرایطی مقابل هم قرار خواهند گرفت که این روزها شرایط خوبی ندارند و با چالش بی‌پولی مواجه هستند و در جدول نیز فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده‌اند.

نفت مسجدسلیمان پس از هفته‌ها ناکامی و کسب ۱۱ امتیاز خطر سقوط را به شدت احساس می‌کند و برای فرار از این شرایط راهی جز پیروزی بر صنعت‌نفت آبادان ندارد، این تیم هفته گذشته در خانه مغلوب گلگهر سیرجان شد تا بیشتر از گذشته وارد بحران شود و حال با پیروزی در دیدار خارج از خانه برابر صنعت‌نفت می‌تواند حتی از منطقه خطر خارج شود.

طلایی‌پوشان مسجدسلیمان با فراز کمالوند روزهای بدی را طی کرده‌ و هفته به هفته هواداران خود را نا امیدتر می‌کنند.

صنعت‌نفت آبادان هر چند فاصله ۲ امتیازی با میهمان قعرنشین خود دارد ولی به لحاظ جدولی شرایط بهتری نسبت به هم نامش دارد، آبادانی‌ها هم فصل را خوب آغاز نکرده‌اند و تنها نساجی مانزدران، پدیده مشهد و آلومینیوم اراک را شکست داده‌اند با این حال تیم نسبتا جوان و کمتر شناخته شده علیرضا منصوریان هفته به هفته در لیگ بهتر از قبل شده است.

اما اینروزهای حال نفتی‌های آبادان خوب نیست، بازیکنان این تیم که تمرین را به بهانه بی‌پولی تعطیل کردند با بحران جدی از نفت مسجد سلیمان پذیرایی خواهد کرد و امید زیادی برای پیروزی این تیم نمی ود.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای ۲ تیم در بازی هفته گذشته یکسان بود، تیم صنعت‌نفت در بازی گذشته برابر میزبان خود مس رفسنجان با سه گل شکست خورد و در آن سوی میدان نیز تیم نفت مسجدسلیمان برابر میهمان خود گلگهر سیرجان تن به شکست خانگی داد.

نفت مسجدسلیمان با ۲ برد، پنج تساوی و ۶ باخت و کسب ۱۱ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد و در برابر حریفان خود هفت گل زده و ۱۳ گل خورده را در کارنامه دارد.

در آن سوی میدان شاگردان علیرضا منصوریان با ۳ پیروزی، چهار تساوی و ۶ شکست و کسب ۱۳ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول قرار دارند، نفتی‌ها نیز ۶ گل زده و ۱۳ گل خورده در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

صنعت‌نفت آبادان با وجود مشکلات مالی و شرایط بحرانی در چند هفته اخیر تیم خوبی نشان داده، شاگردان منصوریان روند گلزنی خوبی قبل از دیدار با مس رفسنجان از خود به جای گذاشتند، در خط میانی و حمله این تیم بازیکنان با کیفیتی از جمله فاخر تهامی و مهدی حنفی را در اختیار دارد که می‌توانند برای نفت مسجد سلیمان دردسرساز شوند.

در فاز دفاعی نیز صنعت‌نفتی‌ها با رهبری محمد طیبی شرایط خوبی داشته اما در بازی برابر مس رفسنجان به یک باره وا دادند تا سه گل وارد دروازه این تیم شود، اما در آن سوی میدان شاگردان کمالوند در استفاده از موقعیت‌ها آمار خوبی از خود به جای نگذاشته‌اند و به نوعی این بازی دیدار گل نزنهای لیگ در بازی ۶ امتیازی خواهد بود.

۲ تیم نفتی در گلزنی عملکرد قابل قبولی از خود ارائه نداده‌اند و در خط دفاعی با پذیرفتن ۱۳ گل در ۱۳ بازی گذشته نیز متزلزل نشان دادند، مهاجمان ۲ تیم برای رسیدن به گل روز سختی برابر دیوار سست خود نخواهند داشت و باید دید کدام تیم از این نقطه ضعف حریف بهترین استفاده را خواهد برد.

صعود در جدول هدفی است که صنعت‌نفت و نفت مسجد سلیمان به دنبال آن هستند و تساوی در این بازی برای تیم‌های پایین جدولی خبر خوشحال کننده‌ای خواهد بود که ۲ تیم از آن بیزار هستند.

صنعت‌نفت در لیگ امسال با توجه به مشکلات مالی و مدیریتی که داشت دیرتر از تیم‌های دیگر آماده شد و نیمی از تمرینات پیش فصل را از دست داد و فصل را نا امید کننده آغاز کرد، نفت آبادان در برابر پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی، فجر سپاسی، ذوب آهن و مس رفسنجان شکست خورد تا نشان دهد به لحاظ آماری شرایط مناسبی ندارد.

در تیم صنعت‌نفت حسن‌بیت سعید و طالب ریکانی ستاره این تیم هستند و با تکنیک و سرعت خود کار را برای مدافعان و هافبکهای حریفان خود سخت کرده‌اند، این ۲ بازیکن با انجام حرکات تکنیکی در کنار امید حامدی‌فر و محمدرضا غبیشاوی مربع قدرتمندی را برای حریفانشان تشکیل داده‌اند هر چند در گلزنی ضعف نشان داده‌اند.

تقابل میرهادی میرجوان و رضا یزداندوست در خط دفاعی صنعت‌نفت و حسین بیت‌سعید و علی عبدالله زاده در خط دفاعی نفت مسجد سلیمان و مسلم مجدمی و محمدرضا غبیشاوی در خط میانی از دیدنی‌های این دیدار خواهد بود.

یک بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار گفت: بازی حساس و دشواری در پیش خواهد بود و به نوعی این دیدار ۶ امتیازی خواهد بود و تیم پیروز حاشیه امنیت بهتری پیدا خواهد کرد.

فاخر تهامی افزود: شرایط مالی حاکم بر تیم صنعت‌نفت تمرکز و انگیزه را از بازیکنان گرفته و با شرایط روحی بسیار نامناسبی باید برابر حریف به میدان برویم.

وی بیان کرد: هدف ما کسب سه امتیاز این بازی حساس خواهد بود و در میدان تمرکزی جز کسب سه امتیاز نخواهیم داشت زیرا شادی هواداران برای ما ارزش بالایی دارد.

مربی تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان نیز در خصوص این دیدار گفت: بازی ۶ امتیازی داریم اما تمرین نکردن بازیکنان باعث شد تا به هم ریختگی عجیبی داشته باشیم.

محمد خرمگاه افزود:  این شرایط کادر فنی را بسیار آزار می‌دهد و مسئولان و هواداران باید آن را درک کنند، سرمربی تیم نیز شرایط بسیار سختی دارد و حتی رمق برای صحبت کردن ندارد لذا تا دیر نشده باید به داد این تیم رسید.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان شنبه هفته آینده در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر میزبان نفت مسجد سلیمان است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار