تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۴۰۳۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وقتی "پسر فولاد" مسیر را گم می‌کند!
 بازیکن جوان تیم فوتبال فولاد خوزستان با رسیدن چند پیشنهاد از سایر تیم‌ها، تمرکزش را از دست داده و مورد انتقاد جواد نکونام قرار گرفته است.

"بازی در اختیار ما بود و از نقطه‌ای که بازیکن ملی‌پوش داریم نباید چنین اشتباهی صورت بگیرد و گل بخوریم. سعادت حردانی باید تمرکزش روی تیم فولاد باشد و باید حواسش را جمع کند."؛ این‌ها بخشی از صحبت‌های جواد نکونام بعد از تساوی تیمش مقابل پیکان در هفته سیزدهم است. بازی که فولاد داشت با سه امتیاز از زمین خارج می‌شد اما یک اشتباه در دقایق پایانی کافی بود تا پیکانی‌ها با یک امتیاز ارزشمند اهواز را ترک کنند.

 نکونام در ادامه گله‌مندی خود از سعادت که خود او، این بازیکن را به تیم بزرگسالان فولاد آورد و زیر نظر همین مربی توانست پله پله رشد کند و در نهایت علاوه بر این‌که در ترکیب ثابت تیم فولاد قرار بگیرد، ملی‌پوش نیز شود، این را هم اضافه کرد که "فولاد به سعادت، اعتبار و شخصیت داده و به تیم ملی رفته است. این‌که برای تیم‌های دیگر با او صحبت می‌کنند، تمرکزش را بر هم زده است. حواس او به خارج از فولاد است و این برای خود سعادت هم خوب نیست زیرا فولاد به این بازیکن کمک کرده تا رشد کند. هواداران و استان خوزستان از حردانی انتظار دارند."

تمام این‌ها نشان می‌دهد که بازیکن جوان فولاد با رسیدن پیشنهاداتی، خیلی زود از مسیر اصلی‌اش خارج شده است. آن هم مسیری که او در آن جا رشد کرده و پر و بال گرفته و مطرح شده است. شاید بتوان گفت، یکی از مهم‌ترین ایرادات فوتبالیست‌های خوزستانی پس از پیشرفت، قرار گرفتن در مسیرهای ناصحیح است که روند پیشرفت آن‌ها را کُند کرده یا به حاشیه می‌برد که این موضوع می تواند در ابعاد مختلف شکل بگیرد.

اصولا مربیان زیادی در فوتبال استان زحمت می‌کشند تا یک فوتبالیست مطرح شده و به سطح اول فوتبال کشور یا تیم‌ملی برسد اما این خود بازیکنان خوزستانی هستند که باید قدر خویش را بدانند و فریب پیشنهادات اغواکننده تیم‌های دیگر را در میانه فصل نخورند. هرچند هر بازیکنی حق انتخاب دارد اما باید بداند تا وقتی که هنوز تحت قرارداد تیمی قرار دارد، خود را کنترل کرده و اجازه ندهد چیزی آرامش روحی روانی او را برهم بزند و باعث ضرر به تیمش شود. سعادت حردانی هم باید خود را در تیم فولاد مسئول بدانند، مسئول هر امتیازی که با اشتباهش باعث از دست رفتن آن می‌شود.

البته یکی از ایرادات فوتبال ایران نیز افزایش بی‌رویه مبلغ قرارداد بازیکنان است و شاید بازیکنی که تا همین فصل قبل تنها ۴۰ میلیون تومان قراردادش بوده و بعد به یک باره قرارداد او میلیاردی می‌شود، خیلی زود اشباع شده یا حتی با رسیدن پیشنهادهای بهتر ناخواسته باعث آسیب به تیمی شود که در آن‌جا رشد کرده است. البته عموما چنین بازیکنانی با رفتن به تیم‌های دیگر نتوانسته‌اند چندان از نظر روحی روانی خود را تطبیق داده و باتوجه به عملکردشان یا نیمکت نشین بوده‌اند یا دقایق کمی به آن‌ها فرصت بازی رسیده است که این نیز آسیب بزرگی دیگری است که به خودشان مسبب آن بوده‌اند.

اما واقعیت این است که نقش مسائل مادی در کوتاه شده عمر فوتبالی یک بازیکن پررنگ است و همان طور که پول می‌تواند او را از تیمی به تیم دیگر بکشاند، همان قدر هم می‌تواند با اشباع شدن آن بازیکن، باعث شده که مسیر اصلی‌اش را گم کند. حتی برخی از این بازیکنان وقتی یک شبه صاحب همه چیز می‌شوند، انگیزه خود را برای جنگیدن و پیشرفت بیشتر  از دست می‌دهند و حتی خیلی زود نیز از فوتبال محو می‌شوند.

سعادت فولاد باید بداند بازیکنان زیادی بوده‌اند که در یک فصل خوب ظاهر شده‌اند و چون ستاره در فوتبال درخشیده‌اند اما عوامل مختلفی آن‌ها از عرش به فرش رسانده است و نمونه آن را حتی می‌توان در بین دیگر بازیکنان فوتبال خوزستانی نیز دید. حالا باید دید سعادت حردانی، ملی‌پوش جوان فولاد خوزستان به تذکرات نکونام توجه می‌کند یا مسیر دیگری پیش پای او قرار می‌گیرد.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار