تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۴۰۳۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنعت‌نفت آبادان تیمی محبوب گرفتار چالش
 نبود منابع مالی کافی تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان را در فصل جاری لیگ برتر با چالش‌های جدی مواجه کرده به طوریکه هواداران این تیم نگران سقوط تیم محبوب شهرشان هستند.

 تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان که یکی از محبوب‌ترین تیم‌های شهرستانی ایران به شمار می‌رود و هواداران خود را در سایر شهرهای کشور و حتی خارج از کشور دارد این روزها با چالش جدی مشکل مالی مواجه است، چالشی که نفس بازیکنان این تیم را بریده و هواداران آنرا نگران از سقوط به دسته یک کرده است.

مشکل مالی تیم صنعت‌نفت آبادان زمانی آغاز شد که وزارت نفت در بیانیه‌ای اعلام کرد دیگر قصد تیم‌داری در ورزش قهرمانی کشور را ندارد و بر اساس آن قطع کامل حمایت مالی از تیم‌های صنعت‌نفت آبادان و دیگر نفتی را در دستور کار قرار داد، موضوعی که علاوه بر ایجاد مشکل مالی برای تیم‌های نفتی ، گله‌مندی هواداران نفت آبادان را در پی‌داشته است.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در چند هفته اخیر به دلیل آنچه که مشکلات مالی عنوان شده همواره دچار حاشیه‌هایی شد و بازیکنان این تیم پیش از بازی برابر آلومینیوم اراک از هفته دوازدهم تمرین را تعطیل و تهدید به فسخ قرارداد کردند تا شرایط این تیم محبوب بحرانی شود.

نفتی‌های آبادان که تمرین آماده سازی را خیلی دیر آغاز کردند فصل را با کسب نتایج ضعیف پیش بردند تا موج نگرانی در آبادان شکل بگیرد، اما این تیم رفته رفته شکل بهتری به خود گرفت و در جدول صعود چشمگیری داشت ولی بحران مالی تاثیر زیادی در کاهش انگیزه بازیکنان این تیم گذاشته است.

شاید تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان نخستین تیم لیگ برتری باشد که پس از گذشت ۱۲ هفته هنوز ریالی از قرارداد بازیکنانش را پرداخت نکرده و این مساله در روح و روان بازیکنان این تیم تاثیر منفی داشته است.

جمعی از هواداران آبادانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از مسئولان محلی آبادان، استان و همچنین وزیر نفت برطرف شدن مشکل مالی این تیم پرطرفدار را خواستار شدند.

یک هواداران تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان خطاب به مسئولان ذیربط با بیان اینکه نفت و لبخند و فوتبال را از مردم آبادان نگیرید گفت: تیم صنعت‌نفت تنها دلخوشی مردم آبادان است و خیلی‌ها با وجود آلودگی پالایشگاه نفت آبادان با این تیم نفس می‌کشند.

سالار شفیعی بیان کرد: وزارت نفت و دیگر مسئولان باید فکری به حال وضعیت تیم صنعت‌نفت بکنند زیرا با ادامه مشکلات مالی این تیم بازیکنان در نیم فصل دوم به پیشنهادات دیگر جواب می‌دهند.

وی اظهار داشت: از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم برای رفع مشکلات مالی تیم صنعت‌نفت با وزارت نفت مذاکره کنند زیرا این تیم تنها دلخوشی مردم این شهر است.

دیگر هوادار آبادانی تیم فوتبال صنعت‌نفت نیز گفت: مردم آبادان با برد این تیم مدت‌ها شاد می‌شوند و از باخت این تیم نارحت و این تیم به نوعی در زندگی روزمره مردم مظلوم این شهر نیز تاثیر می‌گذارد، شرایط نابسامان فعلی این تیم نیز به دغدغه شهروندان افزوده است.

محمود پوشیاس اظهار داشت: تیم فوتبال صنعت‌نفت سالهاست مخارج خود را از وزارت نفت تامین می‌کند ولی متاسفانه این وزارتخانه به دلیل محدودیت‌هایی که مجلس بر آن پافشاری دارد دیگر حمایتی از تیم‌های نفتی نمی‌کند و این در حالیست که این وزارتخانه مسئولیت اجتماعی، فرهنگی و ورزشی آن در شهر آبادان را نادیده گرفته است.

وی افزود: حضور تیم فوتبال صنعت‌نفت در لیگ برتر به این لیگ حرارت خاصی می‌دهد، این تیم متعلق به مردم آبادان است ولی نبود حامی مالی مشکلاتی را به برزیل ایران وارد کرده است.

پوشیاس بیان کرد: چرا شورای تامین شهرستان آبادان یا استان خوزستان برای حل مشکل این تیم درخواست کمک مالی از وزارت نفت نمی‌کند تا بخشی از مشکلات مالی تیم صنعت‌نفت حل شود؟ بازیکنان تیم نیاز به انگیزه دارند و شورای تامین باید این موضوع را در نظر بگیرد.

لبخند مردم آبادان قیمت ندارد

سرمربی تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این تیم متعلق به مردم آبادان است و باید شرایط خوشحالی مردمی را که با کمترین امکانات در شهر زندگی می‌کنند فراهم کرد.

علیرضا منصوریان بیان کرد: لبخند مردم آبادان قیمت ندارد، این مردم چه زن چه مرد، چه پیر چه جوان با هر برد تیم صنعت‌نفت لبخند بر لبانشان جاری می‌شود و نباید این لخند را از آنها گرفت.

وی از شورای تامین آبادان خواست پیگیر اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از وزارت نفت به تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان باشد چرا که  در شرایط فعلی تنها راه تزریق بودجه به تیم درخواست شورای تامین شهرستان آبادان یا استان خوزستان است که با تامین این اعتبار حدود ۵۰ درصد از قرارداد بازیکنان پرداخت خواهد شد.

شرایط بحرانی صنعت‌نفت

سرپرست موسسه فرهنگی ورزشی صنعت‌نفت آبادان نیز در این خصوص گفت: مشکل اصلی این تیم کمبود منابع مالی است و به طور حتم تامین بودجه تاثیر به سزایی در روند شکل‌گیری تیم و کارکردش دارد. 

جهانگیر کی‌شمس اظهار داشت: در صورت وجود منابع مالی کافی، امکان انعقاد قرارداد با بازیکنان مطرح و امتحان پس داده، برگزاری اردوهای آماده سازی، بدنسازی و دیگر موارد، به نحو درست و به موقع فراهم می‌شود اما وقتی بودجه‌ای که در اختیار باشگاه قرار می‌گیرد بسیار کم و ناچیز باشد به طور حتم تمامی موارد یاد شده تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بخشی از قرارداد بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان، با گذشت ۱۲ هفته از شروع لیگ برتر فوتبال هنوز پرداخت نشده و بحران مالی این تیم را تهدید می‌کند و این در حالی است که سایر تیم‌ها بیش از ۳۰ یا ۵۰ درصد قراردادها را پرداخت کرده اند.

کی‌شمس بیان کرد: در نشستی که با استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان داشتیم قرار بود از سوی شورای تامین درخواستی به وزارت نفت ارایه شود تا ۳۰۰ میلیارد ریال برای رفع بخشی از مشکلات مالی تیم تامین شود ولی هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

وی گفت: تنها راه بیرون رفتن از بحران مالی کمک مالی وزارت نفت است که امسال بر خلاف سال‌های گذشته این وزارتخانه آماده کمک مالی به تیم است ولی متاسفانه در پیچ و خم تصمیم برخی از مسوولان این کمک تاکنون تامین نشده است.

استاندار خوزستان هفته گذشته در برنامه ویژه خبری سیمای مرکز آبادان گفت: این تیم متعلق به پالایشگاه و وزارت نفت است و مجوز وزیر نفت برای اختصاص اعتبار به این تیم می‌تواند راهگشا باشد.

صادق خلیلیان افزود: فرماندار یا هر دستگاه و نهادی که بخواهد مبلغی در این باره اختصاص دهد از نظر دستگاه‌های نظارتی تخلف کرده و باید پاسخگو باشد.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان را از بدنه نفت می‌دانیم

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران هفته گذشته در سفر به آبادان گفت: تلاش بر این است که بتوان به تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان از مسیرهای مختلف و قانونی کمک مالی کنیم.

جلیل سالاری با بیان اینکه از محل مشارکت خارج از شمول در صدد تامین اعتبار برای این تیم هستیم افزود: دنبال راهکارهایی برای تامین منابع مستمر و پایدار درآمدی برای کمک به تیم فوتبال صنعت نفت آبادان هستیم که دچار اخلال در منابع نشود و به درستی مدیریت شود.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در پایان هفته دوازدهم لیگ برتر با ۱۳ امتیاز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار