تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۲۴۰۲۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قلب تپنده‌ی فوتبال خوزستان در بلاتکلیفی قرار دارد
قلب تپنده‌ی فوتبال خوزستان در بلاتکلیفی قرار دارد/تخریب زمین‌های محلات تیشه به ریشه فوتبال و فوتبالیست‌های محلات زده است

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان با بیان اینکه در گذشته تیم‌های زیادی در فوتبال خوزستان فعالیت می‌کردند ولی در حال حاضر فقط خاطراتی از آن‌ها مانده است، گفت: تخریب زمین‌های محلات و گسترش شهر، تیشه به ریشه فوتبال و فوتبالیست‌های محلات زده است.

به گزارش ایلنا ، صفرعلی جمالپور در خصوص وضعیت فعلی فوتبال اهواز و کناره‌گیری برخی از تیم های سازنده این منطقه  اظهار کرد: خوزستان یکی از پراستعدادترین استان‌های ایران و آسیا در فوتبال محسوب می‌شود و همواره بازیکنان بسیار زیادی را تقدیم تیم های ملی و باشگاهی کرده است؛ اما در خوزستان معیار پرورش با استانداردهای جهانی و به خصوص کورهای پیشرفته متفاوت است.

وی افزود: خوزستان در گذشته تیم‌های فراوانی همچون پاس، گمرک، بدر، بانک ملی، سازمان آب، افسر، میثم، استقامت، گارد، منیعی، اتحاد زرگان، تعاون، ابوذر، تقوا، شاهین، سرباز، کلوپ‌ شنا، شهاب، نیرو، دیهیم، ستاره جنوب، بابک معتمد، کیان، ایران‌گاز، صنعت‌چاپ، آهن‌افشار، بهداری، قند و شکر، نورد کاویان، لوله‌سازی و تیم‌های دیگری داشت.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان در ادامه مطلب فوق تاکید کرد: این تیم ها در رقابت‌های داخلی با هم صف‌آرایی می کردند؛ رقابت هایی که تماشاگران اصیل را از بازی‌های زیبای خود سیراب می کردند ولی متاسفانه امروزه از این تیم ها فقط خاطراتی باقی مانده است و یکی از دلایل اصلی آن افت فوتبال خوزستان طی سال‌های اخیر و عدم توجه به تیم داری در مرکز استان است.

وی گفت: در سال‌هایی که فوتبال اهواز حرف اول و آخر را می‌زد مربیان زحمتکش و بی ادعایی بودند که با تلاش‌های بی شائبه خود در رده‌های مختلف باشگاهی و حتی محلات چهره‌های زیادی را به فوتبال استان معرفی کردند ولی برخی تصمیمات غیرکارشناسانه باعث انحلال تیم‌های قدیمی و ریشه‌دار شد.

جمالپور با ابراز تاسف که در این شرایط مسئولان باید از حق جوانان دفاع کنند ولی سکوت اختیار کرده اند، گفت: شاهد تخریب زمین‌های محلاتی بودم و این سکوت و بی تفاوتی نیز موجب شد تا زمین‌های فوق از بین بروند و در کنار آن ساخت و سازها و گسترش شهر نیز تیشه به نابودی فوتبال و فوتبالیست‌های محلات اهواز بزند. ولی آیا می‌توان به سادگی از تلاش‌های چند دهه مربیان سازنده گذشت؛ کسانی که بدون هیچ گونه چشمداشتی به فعالیت می‌پرداختند تا اهواز جزء برترین‌ها باشند.

وی افزود: حالا شاهد سکوت مسئولان در مقابل نابودی زمین‌های محلات و این سکوت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ آیا مسئولان استان به این مسئله فکر نمی‌کنند که اگر جوانانی به دلیل تخریب زمین‌ها و بعد از آن انحلال تیم‌هایشان فوتبال را کنار بگذارند و به مسیر انحراف کشیده شوند، چه اتفاقی می‌افتد؟

وی در پایان تصریح کرد: به مسئولان امر گوشزد می کنیم تعدادی از همین بازیکنان که تیم‌هایشان بعد از تخریب این زمین‌ها منحل شده‌اند به جای ادامه فوتبال در تیم های دیگر، در بساط اعتیاد، قلیان کشی و نظایر آن حاضر می شوند.

:
:
:
آخرین اخبار