تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۴۰۲۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنعت‌نفت آبادان - مس رفسنجان، جدالی سخت در ایستگاه سیزدهم
 تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و مس رفسنجان در حالی این هفته به مصاف یکدیگر خواهند رفت که یک تیم در میانه جدول لیگ برتر و دیگری در بالای جدول قرار دارد.

 هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور دوشنبه سیزدهم دی ماه با هشت دیدار برگزار می‌شود که در یکی از این مسابقات تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در ورزشگاه سردار سلیمانی سیرجان میهمان تیم مس رفسنجان است.

مس رفسنجان در لیگ برتر بیست‌ویکم تیم ناشناخته‌ای است، سفیدپوشان رفسنجانی پس از نتایج نه چندان خوب فصل گذشته، محمدعلی ربیعی را به عنوان سرمربی خود انتخاب و در فصل نقل و انتقالات حضور پررنگی داشتند و بازیکنان زیادی را به خدمت گرفتند. 

تیم مس رفسنجان با هدایت محمدعلی ربیعی اکنون جزو تیم‌های مدعی و کسب سهمیه آسیا خود را معرفی کرده که با ادامه روند نتایج مطلوب خود در لیگ برتر و تساوی خارج از خانه برابر گلگهر سیرجان در حالی به دیدار صنعت‌نفت می‌رود که تیم رقیب در هفته گذشته میهمان مدعی و قلدر خود آلومینیوم اراک را شکست داد تا سروسامانی به شرایط خود در جدول بدهد.

شاگردان علیرضا منصوریان در ۱۲ هفته گذشته، سه پیروزی، چهار تساوی و پنج شکست دارند و همچنان با هفت گل زده و ۱۰ گل خورده و ۱۳ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول جای دارند.

در آن سوی میدان، رفسنجانی‌ها در ۱۲ هفته گذشته پنج پیروزی، چهار تساوی و سه شکست را به ثبت رساندند مسی‌ها در این فصل ۱۶ گل زده‌اند و۱۱ گل خوردند و شاگردان ربیعی با ۱۹ امتیاز در رده پنجم جدول جای دارند و امیدوارند که با پیروزی برابر صنعت‌نفت آبادان به جمع سه تیم بالای جدول صعود کنند.

صنعت‌نفت آبادان با وجود مشکلات مالی و شرایط بحرانی در سه هفته اخیر تیم قدرتمندی نشان داده و بازی بسته و تخریبی را به نمایش گذاشته است، شاگردان منصوریان در فاز هجومی شرایط خوبی به خود گرفته‌اند به طوری که در سه بازی گذشته چهار بار دروازه حریفان خود را باز کردند، در خط میانی و حمله این تیم بازیکنان با کیفیت زیادی از جمله شروین بزرگ، محمدرضا غبیشاوی و حسن بیت‌سعید را در اختیار دارد که می‌توانند برای مس رفسنجان دردسرساز شوند.

در فاز دفاعی نیز صنعت‌نفتی‌ها با رهبری محمد طیبی شرایط خوبی داشته و ثبات خط دفاعی این تیم، می‌تواند راه گلزنی را برای مس رفسنجان سخت کند، اما در آن سوی میدان شاگردان ربیعی در استفاده از موقعیت‌ها آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند، باید منتظر ماند و دید کدام مربی می‌تواند در این بازی به اهداف خود دست پیدا کند.

شاگردان ربیعی در چند هفته گذشته با کسب نتایج مناسب برابر حریفان، خود را به بالای جدول رساندند و زنگ خطر را برای مدعیانی مانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان و آلومینیوم اراک به صدا درآورد اما برای تداوم روند مطلوب اخیر کار سختی برابر شاگردان منصوریان در سیرجان پیش‌رو خواهند داشت زیرا زردپوشان آبادانی نیز به دنبال ادامه روند شکست ناپذیری خود هستند.

تیم صنعت‌نفت آبادان پس از کسب برد خانگی مقابل تیم قعرنشین رقابت‌ها یعنی پدیده مشهد در هفته دهم فولاد خوزستان را در اهواز متوقف کردند و از هفته یازدهم آلومینیوم اراک تیم بدون شکست را با سه گل بدرقه کردند، نتیجه‌ای که صنعت‌نفت را ۱۳ امتیازی کرد و در پایان هفته دوازدهم به رتبه دوازدهم جدول لیگ برتر فوتبال رساند.

جنگ اصلی این بازی را می‌توان در خط میانی پیش‌بینی کرد جایی که ۲ تیم هافبک‌های خوش فکری در اختیار دارند، مهدی کیانی و مهدی ترکمان در ترکیب مس رفسنجان باید جنگ تن به تن را با طالب ریکانی و محمدرضا غبیشاوی داشته باشند و پیروز این جنگ تاثیر زیادی در نتیجه بازی خواهد داشت.

اما مس رفسنجان در فاز هجومی با در اختیار داشتن گادوین منشا و مجید علیاری زوج خطرناکی را تشکیل داده‌اند و تقابل خط دفاعی صنعت‌نفت با این زوج رفسنجانی از نکات مهم و تاثیرگذار بازی خواهد بود.

صعود در جدول هدفی است که صنعت‌نفت و مس رفسنجان به دنبال آن هستند و تساوی در این بازی برای تیم‌های رقیب خبر خوشحال کننده‌ای خواهد بود که ۲ تیم از آن بیزار هستند.

تقابل گادوین منشا و محمد طیبی در خط دفاعی صنعت‌نفت، و شروین بزرگ و مهرداد رضایی در خط دفاعی مس و مهدی کیانی و طالب ریکانی در خط میانی از دیدنی‌های این دیدار خواهد بود.

یک بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار گفت: بازی حساس و بسیار سختی برای ۲ تیم در پیش خواهد بود ولی ما برای ادامه روند روزهای خوب خود دست از تلاش بر نخواهیم داشت.

حسین بیت‌سعید افزود: شرایط مالی تیم بازیکنان را تحت تاثیر گذاشته ولی در میدان این مشکلات را فراموش خواهیم کرد تا بتوانیم جایگاه واقعی خود را در جدول پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: مس رفسنجان امسال تیم بسیار متفاوتی نسبت به فصل گذشته نشان داده و در بازی‌های خانگی کار را بر حریفانش سخت می‌کند اما تیم صنعت‌نفت برای کسب امتیاز به میدان خواهد رفت.

سرمربی تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان نیز در خصوص این دیدار گفت: به طور حتم این بازی شرایط خاص خود را دارد ولی برای کسب امتیاز در این دیدار انگیزه مضاعفی داریم.

علیرضا منصوریان بیان کرد: شکل تیمی خود را بدست آورده‌ایم که با کمی توجه به بازیکنان می‌توانیم در هفته‌های آتی نتایجی به مراتب بهتری کسب کنیم.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان فردا از هفته سیزدهم لیگ برتر میهمان مس رفسنجان است.

این دیدار قرار بود در شهر رفسنجان برگزار شود که با اعلام فدراسیون فوتبال در ورزشگاه سردار سلیمانی سیرجان برگزار خواهد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار