تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۳۹۹۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سامری: تیم خانه بسکتبال خوزستان محکوم به منحل شدن است
  سرمربی تیم خانه بسکتبال خوزستان با اشاره به مشکلات مالی این تیم در لیگ برتر، گفت: با این وضعیت متاسفانه این تیم در واقع محکوم به منحل شدن و ادامه ندادن است زیرا هزینه شخصی و توانایی شخص هم حد و اندازه ای دارد و بیشتر از این دیگر امکان پذیر نیست.

حماد سامری  اظهارکرد:  من امسال با مجموعه خانه بسکتبال خوزستان آشنا شدم و این افتخار را داشتم که با آقای پیرعباسی و آقای خاوری نژاد در هیات بسکتبال خوزستان آشنا شوم و امسال بتوانیم استارت کار را با هم بزنیم.

وی بیان کرد:  با یکسری برنامه ها که فکر می‌کنم هدف‌گذاری عمده در جهت پیشرفت کلی بسکتبال خوزستان بوده نه صرف اینکه تیم خانه بسکتبال مقام کسب کند، شروع کردیم. روند کار و سیاست های در پیش گرفته شده نیز گویای این امر است. واقعا کار به نحو احسن پیش رفت و مدیریت شد و بازی های بسیار خوب و با کیفیت تیم خانه بسکتبال گواه این مهم است.

سرمربی تیم خانه بسکتبال خوزستان گفت: واقعیت این است که سال‌ها بسکتبال خوزستان در کشور سرآمد بوده و همیشه تیم های خوزستانی جزو تیم‌های خوب کشور  بوده اند و همیشه خوزستان جزو استان‌های مدعی در بسکتبال بوده است. انتظار ما این بود که وقتی می بیند  بعد از این که تیم پتروشیمی هم منحل شد و در حالی که سهمیه برای خوزستان توسط هیات استان حفظ شد و برنامه ریزی هیات در جهت حمایت از جوانان و استعدادهای استان و همچنین ایجاد انگیزه و روشن کردن مجدد چراغ بسکتبال در خوزستان و اهواز بود، از تیم و هیات حمایت شود و این کار  ادامه‌دار باشد و سرلوحه بقیه رشته‌های ورزشی قرار بگیرد ولی در عمل دیدیم که در طول همه این سال‌ها تمام این شعارها و حرف‌هایی که توسط دوستان عنوان می شد که مثلاً  به فکر قهرمانی نباشیم ولی به جای آن به جوانان استان امکان حضور داده شود و چه میزان از جوانان خوزستان حمایت کنیم که همه این ها به نظرم شعار بود.

وی افزود:  در عمل شاهد بودیم که فقط آقای پیرعباسی رئیس محترم هیات و جناب خاوری نژاد دبیر هیات  آستین همت بالا زده و هیچکس دیگری حمایت نکرد. باید این واقعیت را برای اولین بار عنوان کنم هر چند شاید خود آقای پیرعباسی دوست نداشته باشد و یا راضی نباشند ولی چیزی که من اطلاع پیدا کردم پارسال و امسال مجموعا حدود  ۴ میلیارد تومان  به این تیم کمک مالی شد و شما بهتر می‌دانید که هزینه های یک تیم در لیگ برتر به مراتب بیشتر از این عدد و رقم ها خواهد بود. مبالغ قرارداد بازیکنان و هزینه‌های جانبی و جاری یک تیم در یکسال شامل اقامت، سفرها، هتل، تغذیه و سایر هزینه ها به مراتب فراتر از این ۴ میلیارد خواهد بود، ضمن اینکه هم پارسال و هم امسال 2 بازیکن خارجی در تیم حضور داشت تا به رشد کیفی و فنی تیم و بسکتبال استان هم کمک شود که خود این یک قلم از 4 میلیارد فراتر خواهد بود.


سامری بیان کرد:  ضمن اینکه این قدر نگاه مسئولان هیات بسکتبال استان بزرگ بود که از همین ۴ میلیارد هم  قسمت عمده ای را صرف انجام کارهای زیر ساختی و سخت افزاری  مثل ساخت خوابگاه و سالن آموزش برای هیات استان کردند که قطعا ماندگار خواهد شد.

وی عنوان کرد:  تلاش کردیم که بتوانیم هر کس در بخش خود هر طور که می شود کمک کند و سعی کنیم  با کمترین هزینه هر کاری که میشود را  پیش ببریم و من به شخصه شاهد و ناظر این داستان بودم که  خیلی ها آمدند در کنار تیم و خیلی  قول و وعده داده شد. درباره حمایت های مالی مختلف صحبت شد ولی در واقعیت هیچ گونه کمکی نشد و همه وعده ها فقط در حد حرف باقی ماند.


سرمربی تیم خانه بسکتبال خوزستان گفت: درباره مدیریت آقای پیرعباسی شاید اگر آن اتفاقات نمی‌افتاد و پشت ایشان را  خالی نمی کردند به لحاظ مالی الان شرایط متفاوت بود. من به چشم خودم می‌دیدم که او از جیب خودش هزینه می‌کند تا کار انجام شود ولی وقتی شرایط به نحو مطلوب پیش نمی رود و نمی شود کمک کرد، نتیجه قطعا مطلوب نخواهد بود. کما این که به نظر من تا همین جا هم به نحو احسن و به بهترین شکل ممکن کار جلو رفته  و مدیریت شده است. 

وی افزود: ببینید تیم ما به هیچ وجه تیم متوقعی نبوده و نیست ولی وقتی این مبالغ کم هم وجود نداشته باشد  بازیکن بی انگیزه خواهد شد.  یکی از مهمترین مسائل، مسئله مالی است که متاسفانه وقتی وجود  نداشته باشد، همه چیز را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.  واقعا متاسفم چرا که خود من به شخصه دلم می‌خواست و این آرزو را داشتم و دوست داشتم که در  بازسازی بسکتبال  خوزستان، الان که خوزستان دوباره می خواهد از یک جایی شروع کند و یک سازندگی شروع شود، نقش داشته باشم  و در دو سه سال آینده از دل همین تیم جوان و با پتانسیل و آینده دار فعلی یک تیم درجه یک خوزستانی داشته باشیم که بتواند در لیگ و بسکتبال کشور مدعی باشد ولی متاسفانه با این شکل مطمئناً کار خاصی نمی توان انجام داد که اگر بشود هم قطعا  از هیچ کاری دریغ نخواهم کرد. با این وضعیت متاسفانه این تیم در واقع محکوم به این است که منحل شود و ادامه ندهد چون به هر حال هزینه شخصی و توانایی شخص هم حد و اندازه ای دارد و بیشتر از این دیگر امکان پذیر نیست.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار