تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۳۹۸۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال
  نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر در مصاف با حریفان سرسخت خود کار آسانی نداشته اما برای ارتقای جایگاه خود در جدول رده بندی نیاز به کسب امتیاز دارند.

 هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که ۲ تیم‌ فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه و تیم نفت آبادان در خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند و در صورت کسب امتیاز می توانند جایگاه خود را در جدول رده بندی بهبود بخشند.

تیم نفت مسجدسلیمان در هفته یازدهم این پیکارها به مصاف فجرسپاسی رفت و در یک بازی حساس سه امتیاز را از آن خود کرد. همچنین تیم فولاد خوزستان در یک بازی خانگی در مصاف با نفت آبادان با نتیجه بدون گل متوقف شد که این موضوع نارضایتی هواداران ۲ تیم را به همراه داشت. 

فولادی ها پس از سه تساوی متوالی، در هفته دهم مقابل گل گهر به برتری رسیدند اما در هفته یازدهم مجدد به نتیجه تساوی رضایت دادند و تا حدودی از صدر جدول فاصله گرفتند اگرچه شاگردان نکونام از هفته سوم به بعد تاکنون باختی در پرونده نداشته‌اند.

تیم‌ نفت آبادان که همچنان در مشکلات مالی دست و پا می‌زند و تاکنون پولی به اعضای این تیم پرداخت نشده در ۱۱ بازی گذشته خود پنج باخت، چهار تساوی و ۲ برد کسب کرده است و همچنان در جدول رده بندی حال و روز خوشی ندارد و باید به فکر روزهای آینده باشد.

نفت مسجدسلیمان نیز در این فصل تاکنون پنج باخت، چهار تساوی و ۲ برد در پرونده دارد که نسبت به فصل های قبل عملکرد ضعیفی به شمار می رود. اگر نفتی ها نتوانند در نیم فصل اول امتیاز لازم را کسب کنند در ادامه باید برای بقا در لیگ بجنگند که کار بسیار سختی است.

نفت آبادان - آلومینیوم اراک

با حضور علیرضا منصوریان هواداران نفت آبادان امیدوار بودند که تیمشان بتواند ناکامی های فصل‌های گذشته را پشت سر گذاشته و به نتایج خوبی برسد اما شرایط به گونه ای دیگر برای برزیلی های ایران پیش رفت.

با ابتلای منصوریان به کرونا، این تیم در سه هفته ابتدایی مسابقات شروع ناامیدکننده‌ای داشت و در بازی اول مقابل ذوب آهن تن به شکست داد، سپس در تبریز مقابل تراکتور با نتیجه سه بر صفر مغلوب شد و سومین  شکست این نماینده خوزستان مقابل فجرسپاسی در آبادان رقم خورد.

طلایی پوشان در بازی هفته چهارم از سد نساجی عبور کرده و در ادامه برابر گل گهر و استقلال متوقف شدند. همچنین در دیدار برابر پرسپولیس تن به شکست دادند. پیروزی برابر پدیده، تساوی مقابل پیکان و فولاد و شکست مقابل سپاهان سایر نتایجی است که صنعت نفت با منصوریان کسب کرده است.

علیرضا منصوریان در هشت بازی که روی نیمکت تیم نفت آبادان حضور داشته تنها برابر سپاهان، استقلال و پرسپولیس دروازه تیمش باز شده که در هر بازی نیز تنها یک گل دریافت کرده است.

تیم نفت آبادان در خط هافبک از بازیکنان خوب و تاثیرگذاری همچون طالب ریکانی بهره می برد اما در خط حمله و دفاع با مشکل اساسی رو به رو است به گونه ای که تاکنون چهار گل زده داشته و ۹ بار دروازه خود را باز شده دیده است.

در حالی که کم کم به نیم فصل مسابقات لیگ نزدیک می شویم همچنان این تیم محبوب خوزستانی در زمینه مسایل مالی و جذب حامی مالی با مشکل روبه رو است که این موضوع بسیار نگران کننده بوده و به طور قطع در روند نتیجه گیری نفت آبادان تاثیرگذار است.

تقابل ۲ تیم نفت و آلومینیوم که یکی در انتها و دیگری بالای جدول رده بندی مسابقات قرار دارد در عین حال جالب توجه است. آلومینیوم اراک در این فصل نتایج بسیار خوبی کسب کرده و به کمتر تیمی باج داده است که این موضوع کار شاگردان منصوریان را سخت می کند.

آخرین تقابل نفت آبادان و آلومینیوم در آبادان با برد یک بر صفر آلومینیوم به پایان رسید. حال باید دید این بار بازیکنان نفت آبادان به سرمربی گری منصوریان قادر به شکست تیم پدیده در ورزشگاه تختی آبادان هستند یا خیر. پیش از شروع مسابقات لیگ برتر، خوشبین ترین هوادار نفتی تصور نمی کرد که جایگاه تیمشان در پایان هفته یازدهم رقابت ها در رده پانزدهم باشد لذا دیدار نفت مقابل آلومینیوم شاید فرصت مناسبی برای جدا شدن این تیم از انتهای جدول باشد.

استقلال - فولاد خوزستان

تیم فولاد خوزستان در هفته یازدهم مسابقات در مصاف با نفت آبادان، بازی خوبی به نمایش گذاشت و در حالی که موقعیت های خوبی روی دروازه حریف خلق کرد نتوانست در امر گلزنی موفق باشد؛ فولادی ها با پیروزی در این دیدار می توانستند تا جایگاه پنجم جدول بالا آیند که این امر اتفاق نیفتاد.

حضور حمید گرشاسبی مدیر موفق ورزش کشور، در راس باشگاه فولاد به عنوان مدیرعامل باعث شد تا سرخپوشان اهوازی در این فصل از رقابت ها شاکله اصلی تیمشان را حفظ کنند و این موضوع به موفقیت آنها کمک دوچندانی کرده است هر چند جواد نکونام سرمربی فولاد هنوز از وضعیت جسمانی بازیکنان تیمش رضایت کامل ندارد.

فولاد خوزستان در این فصل از رقابت ها می تواند یکی از شانس های کسب عنوان قهرمانی باشد اگرچه در این فصل با مصدومان زیادی روبه رو بوده و این موضوع بلای جان نکونام در برخی بازی ها شده است.

شاگردان نکونام در هفته دوازدهم مسابقات به مصاف تیم قدرتمند استقلال می‌روند که در این فصل از رقابت ها عملکرد درخشانی داشته و یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی است. شاگردان مجیدی که در فینال جام حذفی فصل گذشته با باخت مقابل فولاد خاطره بدی دارند از انگیزه بالایی برای برد مقابل فولاد برخوردار هستند. البته نباید فراموش کرد که شاگردان نکونام به سختی بیرون از خانه امتیاز از دست می دهند.

فرهاد مجیدی که در این فصل همچنان هدایت استقلال را برعهده دارد در فصل نقل و انتقالات بازیکنان خوبی به خدمت گرفت. مجیدی که هنوز طعم قهرمانی با استقلال را به عنوان مربی در لیگ نچشیده، اکنون با یک تیم آماده پا به مسابقات نهاده و در صورت برد فولاد یک قدم به قهرمانی در نیم فصل نزدیک تر می شوند. 

به گفته نکونام، تیم فولاد در فصل نقل و انتقالات زمستانی به دنبال جذب چند بازیکن جدید از جمله یک بازیکن آسیایی بوده تا خود را برای حضور در سه جام تقویت کند.

نبرد مجیدی و نکونام ۲ مربی جوان فوتبال کشور در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام یک بر دیگری غلبه خواهد کرد؛ فولادی ها اگر می خواهند از کورس رقابت با دیگر حریفان عقب نمانند در این بازی بیرون از خانه محکوم به کسب امتیاز هستند.

هر ۲ تیم فولاد و استقلال سابقه قهرمانی در لیگ را داشته و به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند.

نساجی - نفت مسجدسلیمان 

جدال تیم های نساجی و نفت مسجدسلیمان به نوعی رقابت بین تیم های ندار فوتبال ایران به شمار می رود که در نوع خود تماشایی خواهد بود اما با این وجود نفتی ها نشان دادند که در بازی های بیرون از خانه بازی های خوبی به نمایش گذشته و به راحتی امتیاز از دست نمی دهند.

فراز کمالوند که پیش از این هدایت چند تیم لیگ برتری را برعهده داشته در این فصل سرمربی نفتی ها است و شناخت خوبی نسبت به سایر تیم ها دارد که این موضوع به زیباتر شدن مسابقه کمک می کند.

تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان جوان پا به مسابقات گذاشته و در ۱۱ بازی گذشته خود تیم‌های پیکان،هوادار، ذوب آهن و فولاد را متوقف کرد و در مقابل پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی، آلومینیوم و مس رفسنجان تن به شکست داد و مقابل پدیده و فجرسپاسی به برتری رسید.

نفت مسجد سلیمان در هفته دوازدهم لیگ میزبان تیم نساجی هستند که در بازی قبل خود مقابل مس رفسنجان به برتری رسیدند و این موضوع باعث انگیزه بیشتر آنها برای برد در خانه است؛ اما در سوی مقابل نفتی ها به دنبال سومین برد خود هستند.

تیم نفت مسجدسلیمان که به دلیل استفاده از بازیکنان جدید، تاکنون در امر گلزنی ضعیف عمل کرده و مهاجمان نفت نتوانستند در خط هجومی عملکرد خوبی داشته باشند اکنون در جایگاه چهاردهم جدول قرار دارد. این نماینده خوزستان برای هماهنگی بیشتر نیاز به زمان بیشتری داشته که تعطیلات پیش رو در لیگ زمانی مناسبی برای برطرف کردن مشکلات آنها است.

نقطه ضعف تیم نساجی خط دفاعش است که در ۱۱ بازی گذشته عملکرد خوبی نداشته و ۱۲ گل دریافت کردند. این تیم از بازیکنان باتجربه‌ای بهره می برد و سعی می کند روی ضربات ایستگاهی به گل برسد. در سوی مقابل تیم نفت مسجدسلیمان تاکنون ۱۰ گل دریافت کرده و پنج بار دروازه حریفان را باز کرده است.

پیروزی در این تقابل مهم و حساس هدف تیم نفت مسجدسلیمان بوده تا از انتهای جدول کنده شوند و دل هوادارانشان را شاد کنند.

تیم های فولاد، نفت مسجدسلیمان و آبادان اکنون به ترتیب با ۱۷، ۱۰ و ۱۰ امتیاز در مکان های هفتم، چهاردهم و پانزدهم جدول رده بندی لیگ برتر جا گرفته اند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته دوازدهم مسابقات به شرح ذیل است:

چهارشنبه هشتم دی:

نساجی - نفت مسجدسلیمان ( ساعت ۱۴:۳۰)

نفت آبادان - آلومینیوم اراک ( ساعت ۱۷)

استقلال - فولاد خوزستان(ساعت ۱۸)

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار