تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۳۹۸۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سهمیه بنزین در طرح جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود
مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت در طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین، سهمیه ۱۵ لیتری تمامی افراد به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.
  جلیل سالاری، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در طرح جدیدی که برای سهمیه سوخت تعبیه شده و به صورت آزمایشی در قشم و کیش اجرایی شده، سهمیه‌های مانده در کارت‌های سوخت حفظ خواهد شد.


وی گفت: سهمیه خودرو‌های عمومی به حساب بانکی صاحبان خودرو واریز می‌شود و در خصوص خودرو‌های شخصی هم سهمیه ۱۵ لیتری تمامی افراد خانواده را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کنیم. امکان خرید و فروش، بازگردانی و جا به جایی نیز وجود دارد.

سالاری با بیان اینکه در طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین به ازای هر نفر [چه صاحب خودرو باشد چه نباشد] ماهانه ۱۵ لیتر بنزین واریز می‌شود، اضافه کرد: خانوار‌های صاحب خودرویی که مجموع سهمیه نفرات آنها کمتر از سهمیه فعلی ۶۰ لیتر می‌شود در طرح پایلوت بررسی می‌شود که سهمیه ۶۰ لیتر آنها حفظ شود.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه بنزین امکان مبادله دارد و می‌تواند هم به صورت کارت به کارت و هم در سامانه مبادله جا به جا شود. به عبارت دیگر، سهمیه بنزین یک اعتبار است که به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و آنها می‌تواند این اعتبار را استفاده کنند یا بفروشد.

روز گذشته اوجی وزیر نفت از تخصیص سهمیه ۱۵ لیتری بنزین به دارنده هر کارت ملی که یک سال در ایران اقامت دارد، خبر داده بود. 

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز در نشست خبری امروز با تاکید بر اینکه هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت قرار ندارد، گفت: دولت سیزدهم به دنبال توزیع عادلانه‌تر یارانه بنزین است.

به گفته جهرمی، تا پیش از این یارانه بنزین تنها به دارندگان خودروها اختصاص پیدا می‌کرد که ناعادلانه‌ بود چرا که بخشی از مردم فاقد خودرو هستند و یارانه‌ای به آنها تعلق نمی‌گرفت و موضوع دیگر اینکه برخی از مردم چند خودرو داشتند و چند برابر افرادی که یک خودرو دارند از این یارانه استفاده می‌کردند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار