تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۳۹۷۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سودای تیم صنعت نفت آبادان برای شکستن خط دفاعی آلومینیوم اراک
 تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و فولاد آلومینیوم اراک در حالی این هفته در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف یکدیگر خواهند رفت که یک تیم در انتهای جدول لیگ برتر و دیگری در بالای جدول جا دارد.

  هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور چهارشنبه هشتم دی با هشت دیدار برگزار می‌شود که در یکی از این مسابقات تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در ورزشگاه تختی آبادان پذیرای تیم مدعی و آماده آلومینیوم اراک است.

آلومینیوم اراک حریفی که این فصل در حد مدعی قهرمانی ظاهر شده با دیگر مهمانان پیشین تیم صنعت‌نفت کاملا متفاوت است زیرا این تیم با ۱۱ بازی در رده چهارم جدول لیگ برتر جا گرفته و در کورس قهرمانی قرار دارد.

شاگردان علیرضا منصوریان پس از چند هفته ناکامی در ۲ هفته اخیر توانستند ۲ نتیجه قابل قبول کسب کنند و با انرژی و انگیزه‌ای بیشتر، مقابل آلومینیومِ متحول شده و شاگردان رسول خطیبی قرار گیرند.

تیم صنعت‌نفت آبادان پس از کسب برد خانگی مقابل تیم قعرنشین رقابت‌ها یعنی پدیده مشهد در هفته دهم، سوم دی یازدهمین دیدار فصل‌ خود را در اهواز مقابل فولاد خوزستان برگزار کرد و توانست با تساوی بدون گل یک امتیاز احساس کسب کند، نتیجه‌ای که صنعت‌نفت را ۱۰ امتیازی کرد و در پایان هفته یازدهم به رتبه پانزدهم جدول لیگ برتر فوتبال رساند.

زردپوشان آبادانی که تا اینجای فصل با وجود اینکه نتایج مورد انتظار هواداران را کسب نکرده، از نظر کیفیت بازی در زمین، تا حدودی توانسته‌اند هواداران را مقابل تیم‌های قدرتمندی مانند استقلال، فولاد و گل‌گهر راضی کنند و البته در چند بازی هم مانند دیدار مقابل سپاهان در اصفهان یا بازی فجر سپاسی شیراز و پیکان تهران عملکرد مطلوبی نداشتند؛ این فراز و نشیب شاگردان علیرضا منصوریان به ویژه در بازی‌های خانگی، خطر سقوط نفتی‌ها را تهدید می‌کند.

آیا نخستین شکست اراکی‌ها در آبادان رقم می‌خورد؟

حریف روز چهارشنبه صنعت‌نفت یکی از ۲ تیم بدون شکست جدول لیگ برتر تا پایان هفته یازدهم است، موضوعی که کار زردپوشان آبادانی را سخت خواهد کرد. نفتی‌ها از ۶ بازی خانگی خود یک برد مقابل پدیده مشهد، سه تساوی مقابل، گلگهر سیرجان، استقلال و پیکان تهران، و ۲ شکست برابر ذوب آهن اصفهان و فجر سپاسی شیراز کسب کردند و امیدوارند که با تحمیل نخستین شکست بر آلومینیوم اراک دومین پیروزی خانگی خود را کسب کنند.

تیم آلومینیوم اراک نیز تاکنون از پنج بازی خارج از خانه‌ای که برگزار کرده چهار تساوی و یک برد کسب کرده‌است و بدون امتیاز به اراک بازنگشته است.آنها نشان داده‌اند که تیم بازنده در زمین حریفان نیستند و باید دید تفکرات منصوریان برای تحمیل نخستین شکست فصل بر حریف اراکی خود کارساز خواهد بود یا اینکه خطیبی باز هم تیمش را برای کسب امتیازی دیگر در بازی خارج از خانه آماده کرده است.

خطیبی در پنج بازی خارج از خانه تیمش را بر خلاف بازی‌های خانگی کاملا محتاط روانه میدان می‌کند و شکست نخوردن را در اولویت قرار می‌دهد؛ این تیم در خانه تیم‌های قعرنشین نیز جانب احتیاط را رعایت می‌کند و این مساله می‌تواند برای نفتی‌ها در رسیدن به گل دردسر ساز شود.

دفاع فولادی آلومینیوم

اما چالش مهم صنعت‌نفت در تقابل با آلومینیوم رسیدن به گل است؛ خط دفاعی مستحکم تیم اراکی توانسته این تیم را در بالای جدول قرار دهد؛ اراکی‌ها از نظر گلزنی شرایط یک تیم مدعی را ندارند، آنها در ۱۱ بازی گذشته تنها ۱۰ گل وارد دروازه حریفان کردند.

صنعت‌نفت آبادان که برای هفتمین هفته متوالی باید برابر مدعیان قهرمانی به میدان برود این هفته نیز آزمون بسیار سختی پیش‌رو دارد و باید به مصاف تیم آماده آلومینیوم برود. شاگردان منصوریان در بازی‌های خانگی سراسر هجومی بازی می‌کنند اما در زدن گل با مشکل روبه رو هستند و مهاجمان این تیم چارچوب شناس خوبی نشان نداده‌اند.

جنگ اصلی این بازی را می‌توان در خط میانی پیش‌بینی کرد، جایی که ۲ تیم هافبک‌های با تجربه‌ای در اختیار دارند که هر کدام می‌توانند تعیین کننده نتیجه این دیدار باشند؛ محمدامین اسدی و اسماعیل شریفات در ترکیب آلومینیوم تقابل سختی با حکیم نصاری و طالب ریکانی خواهند داشت.

صنعت‌نفت آبادان با ۲ برد، چهار تساوی و پنج باخت و با ۱۰ امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به دنبال کسب سومین پیروزی این فصل خود است تا بیشتر از گذشته از قعر جدول فاصله بگیرد.

در آن سوی میدان نیز سفیدپوشان اراکی با پنج برد، ۶ تساوی و بدون باخت با ۲۱ امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند و به دنبال کسب ششمین پیروزی فصل هستند تا بیشتر از گذشته به صدر جدول نزدیک شوند.

شاگردان منصوریان در صورتی که بتوانند از این بازی سه امتیاز کسب کنند علاوه بر تحمیل نخستین شکست حریفشان ۱۳ امتیازی خواهند شد و شرایط خود را در جدول بهبود خواهند بخشید و با توجه به تقابل سخت دیگر تیم‌های پایین جدولی فرصت دارند در جدول صعود کنند.

یکی بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار گفت: این بازی شرایط خاص خود را دارد زیرا با تیمی بازی خواهیم کرد که کمترین گل خورده را دارد و برابر حریفانش تسلیم نشده است.

محمد طیبی با اشاره به کیفیت بالای تیم آلومینیوم اراک افزود: این تیم امسال بسیار با برنامه نشان داده و در هر دیدار برای کسب امتیاز بازی می‌کند.

وی ادامه داد: هدف ما کسب سه امتیاز از بازی است زیرا نیاز مبرم به امتیازات کامل این دیدار داریم تا در جدول شرایط خود را بهبود ببخشیم.

یکی دیگر از بازیکنان تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان نیز گفت: در دیدار مقابل آلومینیوم به چیزی جز سه امتیاز فکر نخواهیم کرد و برای دست یافتن به آن سرشار از انگیزه هستیم.

امید حامدی‌فر افزود: تیم آلومینیوم در این فصل یکی از مدعیان قهرمانی است که تقابل با آنها شرایط ویژه‌ای دارد ولی ما نیز در آبادان فقط برای سه امتیاز بازی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در تیم صنعت‌نفت مشکلات زیادی وجود دارد ولی برابر آلومینیوم این مشکلات را فراموش می‌کنیم و با تمرکز بر شکست این تیم به میدان می‌رویم.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان روز چهارشنبه هفته جاری از هفته دوازدهم لیگ برتر میزبان آلومینیوم اراک است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار