تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۳۹۶۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازگشایی استخر‌ها گام بزرگی در پیشرفت واترپلو خوزستان خواهد بود
جعفری گفت: برنامه‌های فراوانی برای پیشرفت واترپلو خوزستان وجود دارد و فقط منتظر بازگشایی استخر‌ها هستیم که گام بزرگی در پیشرفت واترپلو استان خواهد بود.
  اردوی مشترک تیم واترپلو زیر ۱۷ و ۲۰ سال خوزستان که تا کنون ۱۱ جلسه از آن تشکیل شده است به صورت هفته‌ای در استان خوزستان در حال برگزاری است.

رضا جعفری رئیس کمیته فنی واترپلو هیات شنا خوزستان می‌گوید هدف ما از برگزاری این اردو شناسایی ظرفیت واترپلو موجود استان و ایجاد انگیزه بین مربیان و بازیکنان است که به دلیل شیوع کرونا آسیب زیادی دیدند.

او معرفی یک خوزستان جدید در واترپلو به کشور را یکی دیگر از اهداف برگزاری اردوی مشترک عنوان کرد.

جعفری افزود: آشنایی بازیکنان و مربیان با قوانین جدید واترپلو و شیوه جدید بازی واترپلو در سطح کشور، تشویق و جذب تامین کنندگان مالی جهت سرمایه‌گذاری در این رشته در استان و مهم‌تر از همه آماده‌سازی جهت شروع لیگ واترپلو خوزستان که در کمیته فنی استان برنامه‌ریزی شد نیز از دیگر دلایل برگزاری این تمرینات مشترک بود.

اردوی متمرکز واترپلو خوزستان در ۲ رده سنی زیر ۱۷ و ۲۰ سال خوزستان از ۲۲ مهرماه سال جاری به صورت هفته‌ای یک بار به میزبانی شهرستان امیدیه آغاز شد، اما این اردو مشترک تاکنون چقدر توانسته به اهداف مورد نظر دست یابد؟

رئیس کمیته فنی واترپلو هیات شنا خوزستان در پاسخ به این سوال گفت: سرعت پیشرفت واترپلویست‌های استان در این اردو خیلی بیشتر از تصور ما بود و این به شدت باعث امیدواری ما است، هرچند با توجه به این‌که هنوز بیشتر استخر‌های استان بازگشایی نشدند و امکان تمرینات مداوم برای آن‌ها نیست، اما همین امر نیز روند پیشرفت ما را در استان در بر دارد.

او اضافه کرد: امیدوارم به زودی استخر‌های استان بازگشایی شوند تا علاقه‌مندان بتوانند تمرینات مستمر خود را داشته باشند.

رضا جعفری ادامه داد: در این اردوی متمرکز در حال شناسایی نقاط ضعف بازیکنان، مربیان و شرایط فنی خود هستیم تا ان‌شاءالله با باز شدن استخر‌های استان و آغاز لیگ واترپلو خوزستان در جلسات متعدد و تخصصی کمیته فنی استان برای رفع نقاط ضعف شناسایی شده اقدام کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی واترپلو از وجود برنامه‌هایی برای آینده سیستم آموزشی واترپلو استان گفت که فقط منتظر بازگشایی استخر‌های استان هستند که انجام آن گام بسیار بزرگ و ارزشمندی در پیشرفت واترپلو خوزستان خواهد بود.

به گفته جعفری لیگ واترپلو استان در رده‌های زیر ۱۴، ۱۷ و ۲۱ سال به صورت رفت و برگشت، استاندارد و منسجم قطعا قبل از پایان امسال آغاز می‌شود. همچنین مسابقاتی در قالب جشنواره برای رده سنی زیر ۱۲ سال استان داریم که البته برد و باخت ندارد و فقط برای استعداد یابی و پشتوانه سازی برای استان در رده‌های پایه برگزار خواهد شد
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار