تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۲۳۹۶۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری دهان است
 متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت گفت: پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری دهان است.

مقداد ذکاوتی اظهار کرد: درمان پوسیدگی دندان وابسته به پیشرفت ضایعه است که می‌تواند از ترمیم سطحی تا ترمیم‌های پیچیده یا گذاشتن روکش برای دندان یا کاشت ایمپلنت متفاوت باشد.

وی اضافه کرد: در مواقع خیلی شدید که راه درمانی وجود ندارد کشیدن دندان توصیه می‌شود اما با مراجعه به‌موقع و منظم به دندانپزشک می‌توان از پوسیدگی‌های بیشتر جلوگیری کرد.

این دندانپزشک اردبیلی ادامه داد: برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته می‌توان از ایمپلنت یا تراش دو دندان مجاور و ساخت روکش استفاده کرد و پروتز متحرک برای بی‌دندانی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ذکاوتی با اشاره به اینکه ویزیت دوره‌ای دندانپزشکی می‌تواند از بیماری‌های احتمالی تا حد زیادی جلوگیری کند، تشریح کرد: مردم بایستی دقت کنند که ویزیت دوره‌ای دندانپزشکی مهم است که موجب پیشگیری می‌شود و همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

وی با بیان اینکه اکثر مردم بهداشت دندان متوسط و پایین‌تری دارند، ادامه داد: زمانی که بهداشت پایین‌تر است هر شش ماه بایستی به دندانپزشکی مراجعه کرد.

این دندانپزشک اردبیلی با بیان اینکه برای بهداشت دندان متوسط مراجعه به‌صورت هر ۹ ماه یکبار باید انجام شود، گفت: در مواقع بهداشت خوب هر یک سال یکبار و در مواقعی که بهداشت دندان عالی باشد هر سه سال یکبار باید به دندانپزشک مراجعه کرد.

 وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا هزینه دندانپزشکی در ایران بالاتر و گران‌تر است، تصریح کرد: هزینه دندانپزشکی در ایران کمتر از یک بیستم کشورهای همسایه است و در شرایط فعلی اقتصادی باتوجه‌به هزینه مواد و تجهیزات دندانپزشکی حاشیه سود برای دندانپزشکی کم شده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار