تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۳۹۵۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نکونام با پاتوسی مدارا می‌کند / شیمبا بازیکن ۹۰ دقیقه بازی نیست
  یک کارشناس فوتبال با بیان این‌که تا وقتی که پاتوسی اضافه وزن دارد، کیفیت پایین بازی او بر کیفیت بازی فولاد نیز تاثیر می‌گذارد، گفت: به نظر من نکونام با این بازیکن مدارا می‌کند.

امین یزدانی درخصوص دو تیم فولاد و نفت آبادان در دربی فوتبال خوزستان اظهارکرد: حقیقتا این بازی چنگی به دل نزد. از دهه ۴۰ و ۵۰، هر زمان تیم‌های اهوازی و آبادانی با هم بازی می‌کردند شاهد بازی‌های جسورانه‌تر و تهاجمی‌تر و تماشاگرپسند بودیم.

نیمه اول نفت با برنامه‌تر بود

وی بیان کرد:‌ دربی خوزستان بین دو تیم نفت و فولاد دو نیمه یکسان داشت و برنامه نفتی‌ها شوت زدن از پشت محوطه جریمه بود و روی ضربات ایستگاهی کار کرده بودند و فولاد را در نیمه اول جسورانه ندیدم و تیمی محافظه‌کار بود و منتظر اشتباهات مدافعان نفت بود. نیمه اول نفت با برنامه‌تر بود و از تاکتیک شوت زنی استفاده کرد، هرچند در زدن ضربات نهایی کم دقت بودند. در مجموع در نیمه نخست فولاد حرفی برای گفتن نداشت و به جز توپی که شیمبا به سمت دروازه نفت زد، فرصت خطرناک دیگری نصیب این تیم نشد.

دربی سرد و خسته‌کننده بود

این کارشناس فوتبال با بیان این‌که به نظرم نفت آبادان در زمین فولاد تدافعی بازی نکرد، عنوان کرد:‌ نیمه دوم خیلی سرد و کسل کننده‌تر از نیمه اول بود و گویا دو تیم به تقسیم امتیازات قانع بودند. به جز شوت قاسمی‌نژاد و توپی که بازیکن نفت از دست، صحنه مهم دیگری در این نیمه ندیدم. کلا دربی سرد و خسته‌کننده بود و چیز خاصی نداشت. به نظر من هر دو مربی شهامت با ریسک بازی کردن را نداشتند و منصوریان و نکونام فقط نمی‌خواستند ببازند و تعویض‌های دو تیم هم در روند بازی تاثیری نداشت. توقع ما بیشتر از این بود.

این دربی با دربی‌های گذشته فرق داشت

وی افزود: تنها تفاوت این دربی با دربی های قبلی خوزستان این بود که در ترکیب دو تیم فولاد و نفت آبادان شاهد حضور بازیکنان خوزستانی بودیم. هر چند بازیکنان خوزستانی نفت به جز یکی دو نفر مابقی مُسن و باتجربه بودند. به هر حال نکته مهم این بود که می‌توانیم از داشته‌هایمان استفاده کنیم. البته در نهایت این تفکر سرمربی است که تعیین‌کننده خواهد بود.

نکونام با پاتوسی مدارا می‌کند

یزدانی در ادامه نیز درباره عملکرد خارجی‌های فولاد نیز بیان کرد: کولیبالی که فعلا مصدوم است و نبود او مشهود است. این بازیکن نه تنها در کارهای دفاعی بلکه در ضربات ایستگاهی و شروع مجددهای فولاد که برنامه اصلی نکونام در فاز تهاجمی است، نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا می‌کند. او بازیکن کلیدی است و تمام کارهای دفاعی در چنگ کولیبالی است. پاتوسی یک بازیکن تنبل است، در حالی که درک او از فوتبال خیلی بالا است و می‌تواند کمک کند اما بدن او باید شلاق بخورد و تراشیده شود و کاهش وزن داشته باشد. پستی که او بازی می‌کند خیلی کلیدی است و او شوت زن است و اگر به شرایط بدنی ایده‌آل برسد نقش کلیدی خواهد داشت و می‌تواند کلید فتح دروازه‌ها باشد. به هر حال تا وقتی اضافه وزن دارد، کیفیت پایین بازی او بر کیفیت بازی فولاد هم تاثیر می‌گذارد. به هر حال هنر نکونام است که از پاتوسی بازی بگیرد. به نظرم اگر پاتوسی راه بیفتد فولاد هم راه می‌افتد. نکته مهم این است که فولاد بازیکن دیگری را در پست او ندارد که بخواهد تنبیه‌اش کند و او را روی نیمکت بنشاند. برای همین نیز او انگیزه کمتری دارد و بازیکنی نیست که با او رقابت کند و نکونام هم با او مدارا می‌کند.

سه بازیکن خارجی فولاد کیفیت خوبی دارند

وی ادامه داد: همه می‌دانند که شیمبا بازیکن تاثیرگذاری است و باید برای او موقعیت ایجادشود. او بازیکنی است که خیلی تحرک دارد و فضاها را می‌شناسد اما با توجه به سن و سال بالایش، هر چقدر بازی رو به پایان می‌رود، تحرکش کمتر می‌شود و بازیکن ۹۰ دقیقه بازی نیست. البته کیفیت او بالا است و آنقدر با کیفیت است که استقلال هم خواهان جذب او بود. به نظرم نکونام از حسینی و جبوری هم می‌تواند استفاده کند و خیلی به شیمبا فشار آوردن بار روانی زیادی بر دوش این بازیکن می‌گذارد. به هر حال نمی‌توان تمام بار گلزنی را بر دوش شیمبا گذاشت و نکونام باید از سایر مهاجمان تیمش استفاده کند. در مجموع کیفیت سه بازیکن خارجی فولاد خوب است.

حریفان دست نکونام را خوانده‌اند

یک کارشناس فوتبال در ادامه نیز گفت: نکونام در بدو بازگشتش به فولاد چون حضورش شوک‌دهنده بود، فولاد خوب نتیجه گرفت اما مدتی است که فولاد شادابی ندارد و باید منتظر جذب بازیکن در نیم‌فصل باشیم. البته معتقدم که فولاد یک آکادمی غنی دارد که می‌تواند از آن استفاده کنند. به هر حال باید به نکونام فرصت داد. فولاد تفاضل گل منفی دارد. البته فولاد با نکونام در فاز دفاعی خوب شده است اما در حمله مشکل دارد. این‌که فولاد هر وقت شیمبا خوب باشد گل می‌زند و در صورتی که خوب نباشد نمی‌تواند گل بزند یک ضعف است و نکونام باید به جبوری فرصت دهد و نباید تمام نگاه‌ها به شیمبا باشد و حریفان دست نکونام را خوانده‌اند. نکونام باید مدل بازی‌اش را به ویژه در خانه که تیم‌ها مقابل فولاد دفاعی بازی می‌کنند، تغییر دهد. به هر حال همین باعث می‌شود که فولاد در خانه راحت امتیازات را از دست بدهد. فولاد باید در خانه تهاجمی بازی کند. البته فولاد در پرسینگ و توپ‌گیری عالی است اما موفقیت زمانی حاصل می‌شود که در فاز دفاعی و حمله تعادل باشد.

نوع بازی فولاد نسب به زمان ویسی بهتر شده است

وی افزود: فولاد در بازی‌هایی امتیاز از دست می‌دهد که نباید به این صورت باشد. اگر تیمی می‌خواهد به جایگاهی برای کسب سهمیه برسد نباید در خانه امتیاز از دست بدهد. تاکید می کنم چون فولاد با کمبود بازیکن مواجه است باید به آقای نکونام فرصت داد تا تیم در نیم فصل تقویت شود. همچنین به نظرم نوع بازی و شادابی تیم نسبت به زمان ویسی بهتر شده است اما از نظر آماری تغییر زیادی را نسبت به ابتدای فصل شاهد نبوده‌ایم. ضمن این‌ که نباید به آمار شکست‌ناپذیری در خانه توجه کنیم زیرا خیلی از این آمار فریب‌دهنده هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار