تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۲۳۹۳۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال
 نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف حریفان خود می‌روند تا با کسب نتایج ایده‌آل، جایگاهشان را در جدول رده بندی ارتقا دهند.

 هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که ۲ تیم‌ فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان در خانه و تیم نفت آبادان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند.  

تیم نفت مسجدسلیمان در هفته دهم این پیکارها به مصاف تراکتورسازی رفت و در یک بازی تماشاگرپسند تن به شکست داد همچنین تیم نفت آبادان در یک بازی خانگی و در مصاف با پدیده با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید؛ تیم فولاد نیز بیرون از خانه میهمان گل گهر بود که یک بر صفر پیروز میدان شد. 

فولادی ها به همراه حضور جواد نکونام تاکنون در سه بازی به برتری رسیدند همچنین سه بازی خود را با تساوی پشت سر گذاشتند، آنها رفته رفته خود را به صدر جدول نزدیک تر می کنند که این اتفاق موجب دلخوشی هواداران شده است. این نماینده خوزستان از هفته سوم به بعد تاکنون باختی در پرونده نداشته است. 

تیم‌ نفت آبادان نیز سه بازی نخست خود را با شکست پشت سر گذاشت و در ادامه یک برد، سه تساوی و ۲ باخت دیگر کسب کرد و همچنان در جدول رده بندی حال و روز خوشی ندارد اگرچه آنها در هفته گذشته یک برد شیرین کسب کرده و جایگاهشان را در جدول یک پله ارتقاء دادند اما باید گفت که کار منصوریان در ادامه راه سخت تر خواهد بود.

نفت مسجدسلیمان در این فصل تاکنون پنج باخت، چهار تساوی و یک برد در پرونده دارد که نسبت به فصل های قبل عملکرد بسیار ضعیفی به شمار می رود، نفتی های مسجدسلیمان اگر نتواند در بازی های باقیمانده تا نیم فصل اول امتیاز لازم را کسب کنند در ادامه باید برای بقا در لیگ بجنگند.

فولاد - نفت آبادان  

تیم فولاد خوزستان در هفته دهم مسابقات در مصاف با گل گهر، بازی خوبی به نمایش گذاشت و در حالی که بیرون از خانه بازی می کرد یک برد ارزشمند کسب کرد؛ فولادی ها با پیروزی در این دیدار توانستند تا جایگاه ششم جدول بالا بیایند.

سرخپوشان اهوازی در این فصل از رقابت ها شاکله اصلی تیمشان را حفظ کردند و این موضوع به موفقیت آنها کمک دوچندانی کرده است و این موضوع بارها از سوی جواد نکونام مطرح شده هر چند او معتقد است که تیمش به لحاظ بدنسازی با مشکلات جدی روبه رو بوده و برای رسیدن به آمادگی لازم نیاز به زمان بیشتری دارد.

فولاد خوزستان در این فصل با مصدومان زیادی روبه رو بوده و این موضوع بلای جان نکونام در برخی بازی ها شده است اما روی هم رفته برخی از کارشناسان فوتبال تیم فولاد را یکی از شانس های کسب عنوان قهرمانی می دانند.

شاگردان نکونام در هفته یازدهم مسابقات به مصاف تیم نفت آبادان می‌روند که در این فصل از رقابت ها عملکرد درخشانی نداشته و در یک بازی دوستانه این تیم را شکست داده بودند. هر ۲ تیم فولاد و نفت آبادان که در هفته گذشته نتایج ایده آلی کسب کردند از انگیزه بالایی برای برد مقابل یکدیگر برخوردار هستند البته نباید فراموش کرد که شاگردان نکونام به سختی در اهواز امتیاز از دست می دهند.

تیم نفت آبادان پس از سه شکست مقابل تیم های ذوب آهن، تراکتورسازی و فجر سپاسی در بازی بعدی مقابل نساجی مازندران به برد رسید همچنین در هفته پنجم در مصاف با گل گهر متوقف شد، برزیلی های ایران در هفته ششم برابر پرسپولیس مغلوب و در هفته هفتم و هشتم مقابل استقلال و پیکان متوقف شدند همچنین در هفته نهم برابر سپاهان تن به شکست داده و در هفته دهم تیم پدیده را شکست دادند.

علیرضا منصوریان همچون نکونام که در این فصل هدایت نفت آبادان را برعهده دارد در فصل نقل و انتقالات نتوانست بازیکنان مطلوبی را جذب کند.حال باید دید این ۲ مربی در فصل نقل و انتقالات زمستانی چه بازیکنانی را جذب می کنند.

فولاد با هدایت نکونام در ۲ سال گذشته در هیچ دیدار خانگی چه در لیگ برتر و جام حذفی شکست نخورده است. آنها در ۶ بازی گذشته خود با نکونام سه برد و سه تساوی کسب کرده‌اند.

آخرین تقابل فولاد و نفت آبادان با برتری ۲ بر یک فولاد در اهواز به پایان رسید. حال باید دید این بار بازیکنان نفت آبادان به سرمربی گری منصوریان قادر به شکست تیم فولاد در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز هستند یا خیر.
 
پیش از شروع مسابقات لیگ برتر، خوشبین ترین هوادار نفتی تصور نمی کرد که جایگاه تیمشان در هفته دهم رقابت ها در رده چهاردهم باشد، لذا دیدار نفت مقابل فولاد شاید فرصت مناسبی برای اوج گیری طلایی پوشان باشد.

نفتی ها در خط هافبک از بازیکنان خوب و تاثیرگذاری همچون طالب ریکانی بهره می برند اما در خط حمله و دفاع با مشکل اساسی رو به رو هستند به گونه ای که تاکنون چهار گل زده داشته و ۹ بار دروازه خود را باز شده دیده اند.

در حالی که کم کم به نیم فصل مسابقات لیگ نزدیک می شویم همچنان تیم محبوب نفت آبادان در زمینه مسایل مالی و جذب حامی مالی با مشکل رو به رو است که این موضوع بسیار نگران کننده بوده و به طور قطع در روند نتیجه گیری نفت آبادان تاثیرگذار است.

نبرد نکونام و منصوریان ۲ مربی جوان فوتبال کشور در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام یک بر دیگری غلبه خواهد کرد.

فولادی ها اگر می خواهند از کورس رقابت با دیگر حریفان عقب نمانند در این بازی خانگی محکوم به کسب امتیاز هستند و در سوی مقابل نفت آبادان برای رهایی از انتهای جدول نیاز به برد در این دیدار دارند.

نفت مسجدسلیمان - فجرسپاسی

جدال تیم های نفت مسجدسلیمان و فجرسپاسی به نوعی رقابت بین تیم های ندار فوتبال ایران به شمار می رود اما با این وجود نفتی ها نشان دادند که در خانه بازی های خوبی به نمایش گذاشته و به راحتی امتیاز از دست نمی دهند.

تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان جوان پا به مسابقات گذاشته و در ۱۰ بازی گذشته خود تیم‌های پیکان،هوادار، ذوب آهن و فولاد را متوقف کرد و در مقابل پرسپولیس، سپاهان، آلومینیوم، تراکتورسازی و مس رفسنجان تن به شکست داد و مقابل پدیده به برتری رسید.

نفت مسجد سلیمان در هفته یازدهم لیگ میزبان تیم فجرسپاسی است که در بازی قبل خود مقابل مس رفسنجان متوقف شده بود اما در سوی مقابل نفتی ها به دنبال دومین برد خود هستند.

تیم نفت مسجدسلیمان  به دلیل استفاده از بازیکنان جدید و مشکلات مالی، برای هماهنگی بیشتر نیاز به زمان دارد که به گفته فراز کمالوند تعطیلات پیش رو در لیگ، زمان مناسبی برای ترمیم تیمش خواهد بود.

نقطه ضعف تیم فجرسپاسی خط تهاجمی است که در ۱۰ بازی گذشته عملکرد خوبی نداشته و تنها پنج گل به ثمر رساند. این تیم از بازیکنان جوانی بهره می برد که بسیار جنگنده هستند در سوی مقابل تیم نفت مسجدسلیمان تاکنون ۱۰ گل دریافت کرده و سه بار دروازه حریفان را باز کرده است.

پیروزی در این تقابل مهم و حساس  هدف هر ۲ تیم بوده تا از انتهای جدول کنده شوند و دل هواداران را شاد کنند.

فجر با هفت گل زده عملکرد خوبی در خط هجومی خود داشته و این موضوع باعث می شود تا کمالوند تدابیر تاکتیکی مناسبی برای خط دفاعی تیمش در نظر بگیرد.

تیم های فولاد، نفت آبادان و مسجدسلیمان اکنون به ترتیب با ۱۶، ۹ و هفت امتیاز در مکان های ششم، چهاردهم و پانزدهم رده بندی جای گرفته اند.

هواداران نفت مسجدسلیمان معتقد هستند که عملکرد تیمشان تا اینجای رقابت ها ضعیف بوده و فراز کمالوند هنوز نتوانسته نتیجه گیری لازم را داشته باشد.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته یازدهم مسابقات به شرح ذیل است:

پنجشنبه سه دی ماه:

نفت مسجدسلیمان - فجرسپاسی ( ساعت ۱۵)

فولاد - نفت آبادان ( ساعت ۱۷)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار