تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۳۹۳۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنعت‌نفت آبادان - فولاد خوزستان، مچ‌اندازی منصوریان و نکونام
 تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و فولاد خوزستان در حالی جمعه دوم دی‌ در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز به مصاف یکدیگر خواهند رفت که ۲ تیم برای بهبودی شرایطشان در جدول سه امتیاز را نشانه رفته‌اند.

  تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و فولاد در شرایطی به دیدار هم می‌روند که یک تیم در میانه جدول و دیگری جزو تیم‌های قعر جدولی است؛ تیم فوتبال فولاد خوزستان با هدایت جوادنکونام اکنون جزو تیم‌های مدعی و کسب سهمیه آسیا خود را معرفی کرده با ادامه روند نتایج مطلوب خود در لیگ برتر و پیروزی خارج از خانه برابر گلگهر سیرجان در حالی به دیدار می‌رود که تیم رقیب در هفته گذشته میهمان خود پدیده مشهد را شکست داد تا از بحران خارج شود.

شاگردان نکونام در چند هفته گذشته با کسب نتایج مناسب برابر حریفان، خود را به میانه‌های جدول رساندند و زنگ خطر را برای مدعیانی مانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان و آلومینیوم اراک به صدا درآورد اما برای تداوم روند مطلوب اخیر کار سختی برابر شاگردان منصوریان در اهواز پیش‌رو خواهند داشت زیرا زردپوشان آبادانی نیز به دنبال فرار از پایین جدول هستند.

صنعت‌نفت آبادان پس از نتایج ضعیف و دور از انتظار امیدوار است دومین پیروزی متوالی خود را دشت کند و یا یک امتیاز در اهواز به اندوخته‌های خود اضافه کند تا به میانه‌های جدول نزدیک شود و از نظر روحی روانی نیز شرایط مطلوب را به دست آورد.

صنعت‌نفت آبادان که چند هفته دشوار را برابر مدعیان اصلی قهرمانی پشت سر گذاشت این هفته نیز آزمون بسیار سختی پیش‌رو دارد و باید به مصاف تیم آماده فولاد برود. شاگردان منصوریان در بازی‌های خارج از خانه در لاک دفاعی فرو می‌روند و فرصت کمتری برای گلزنی به حریفان خود می‌دهند و فولادی‌ها برای باز کردن دروازه حریف آبادانی خود باید راه دشواری دارند.

جنگ اصلی این بازی را می‌توان در خط میانی پیش‌بینی کرد؛ جایی که ۲ تیم از هافبک‌های توانمند و تکنیکی بهره می‌برند که هر کدام از این بازیکنان جزو خوبهای لیگ به شمار می‌روند. محمد آبشک و آیاندا پاتوسی در ترکیب فولاد خوزستان روز راحتی برابر طالب ریکانی و امید حامدی‌فر نخواهند داشت.

صنعت‌نفت آبادان با ۲ برد، سه تساوی و پنج باخت و با ۹ امتیاز در رده چهاردهم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به دنبال کسب سومین پیروزی این فصل خود است تا بیشتر از گذشته از قعر جدول فاصله بگیرد.

در آن سوی میدان نیز قرمزپوشان اهوازی با چهار برد، چهار تساوی و ۲ باخت با ۱۶ امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند و به دنبال کسب پنجمین پیروزی فصل هستند تا با لغزش پرسپولیس جزو چهار تیم بالای جدول قرار گیرند و خود را به عنوان یک مدعی قهرمانی مطرح کنند.

فولادی‌ها در این فصل خیلی سخت گل می‌خورند و در آن سو نیز مهاجمان نفت به راحتی فرصت‌ها را از دست می‌دهند و یکی از ضعیف‌ترین خطوط حمله لیگ به شمار می‌روند اما انگیزه شروین بزرگ که در ۲ بازی متوالی برای نفت گلزنی کرده برای مقابله با تیم سابقش می‌تواند کار را در خط دفاعی فولاد سخت کند.

صنعت‌نفت از بازی سوم لیگ امسال، نظم خاصی در خط دفاعی خود دید به گونه‌ای که مهاجمان سرشناس لیگ به سختی از آن عبور کرده‌اند و مهاجمان فولاد نیز برابر این خط دفاعی روز سختی را تجربه خواهند کرد.

صعود در جدول هدفی است که نفت و فولاد به دنبال آن هستند و تساوی در این بازی برای تیم‌های رقیب خبر خوشحال کننده‌ای خواهد بود که نفت و فولاد از آن بیزار هستند.

تقابل لوسیانو پریرا و محمد بختیاری در خط دفاعی صنعت‌نفت، و شروین بزرگ و صالح حردانی در خط دفاعی فولاد و آیاندا پاتوسی و حکیم نصاری در خط میانی از دیدنی‌های این دیدار خواهد بود.

یک بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار گفت: بازی حساس و بسیار سختی برای ۲ تیم در پیش خواهد بود ولی باید در این میدان سخت، امتیاز کسب کنیم.

حکیم نصاری با بیان اینکه تیم فولاد یکی از تیم‌های آماده لیگ برتر به شمار می‌رود و با حضور جواد نکونام روند رو به رشدی دارد افزود: این تیم در برابر حریفان سخت تلاش می‌کند و به راحتی امتیاز نمی‌دهد.

وی افزود: هدف ما کسب سه امتیاز از بازی در اهواز است زیرا شرایط خوبی در جدول نداریم و کسب سه امتیاز این دیدار شرایط ما را بهبود خواهد بخشید.

سرمربی تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان نیز گفت: در دیدار مقابل فولاد فقط برای پیروزی بازی خواهیم کرد و تا سوت پایان، دست از تلاش برای رسیدن به این هدف بر نخواهیم داشت.

علیرضا منصوریان ادامه داد: تیم فولاد تیم مقتدر و با روحیه‌ای است با توجه به در اختیار داشتن کادر مربیگری جوان و با انگیزه در لیگ برتر نتایج قابل قبولی کسب کرده و جزو مدعیان به شمار می‌رود که غلبه بر آن آسان نیست.

وی افزود: تاخیر یک روزه در بازی جام حذفی کار را برای ما سخت کرد زیرا زمان زیادی برای مرور کارهای تاکتیکی برای تقابل با فولاد نداشتیم.

وی بیان کرد: این بازی یکی از زیباترین بازی های فوتبال ایران خواهد بود که می تواند حاوی صحنه های زیبا باشد و امیدواریم تماشاگران شاهد دیداری سراسر هیجان باشند.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان جمعه هفته جاری از هفته یازدهم لیگ برتر میهمان فولاد خوزستان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار