تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۳۹۲۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولویت شمشیربازی خوزستان توسعه زیرساخت‌ها و آموزش است
 رییس هیات شمشیربازی خوزستان توسعه زیرساخت‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی را جزو مهمترین اولویت‌های این هیات بیان کرد.

رضا روشن پور بیان کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های رشته شمشیربازی در خوزستان را به حد استانداردی رساندیم و تاکنون دوره‌های آموزشی خوبی برای پرورش مربی و داور در این رشته نیز برگزار کرده‌ایم.

وی افزود:متاسفانه شیوع کرونا به ما اجازه نداد که تعامل خوبی با آموزش وپرورش داشته باشیم زیرا مدارس تعطیل بودند ولی از ابتدای مهر امسال طرح استعدادیابی رایگان برای علاقه‌مندان به شمشیربازی را برگزار کردیم که تعدادی جذب شدند.

رییس هیات شمشیربازی خوزستان گفت: کرونا برای رشته‌های کمتر شناخته شده همچون شمشیربازی یک معضل شده و این موضوع آسیب جدی به ما وارد کرده است. 

وی با اشاره به اردوی تیم ملی نوجوانان (اسلحه اپه) در اهواز ادامه داد: در این اردو ۲ نفر از نوجوانان خوزستان به نام های امیرسام نبهانی و محمدامین مشهدی زاده حضور دارند که پا به پای تیم تمرین می‌کنند و سرمربی از آنها راضی است.

روشن پور گفت: بنا داریم در بهمن و اسفند امسال ۲ اردوی دیگر در رده سنی بزرگسالان ویژه آقایان و بانوان برگزار کنیم.

برگزاری دوره عملی مربیگری درجه سه شمشیربازی (اسلحه اپه) در اهواز 

وی افزود: به موازات اردوی تیم ملی برای نخستین بار یک دوره مربیگری درجه سه با حضور ۲۰ شرکت کننده از شهرهای مختلف به مدت پنج روز در مجموعه شمشیربازی خوزستان در اهواز برگزار شد که نفرات برتر پس از قبولی در امتحان عملی و کسب نمره لازم، حایز دریافت کارت مربیگری شدند.

رییس هیات شمشیربازی خوزستان گفت: در دی امسال نیز یک دوره داوری با حضور رییس کمیته داوران فدراسیون شمشیربازی و یکی از داوران بین‌المللی کشور در اهواز برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا هیات شمشیربازی استان خوزستان در سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ جزو برترین هیات ها در بحث آموزش بوده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار