تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۳۹۱۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمیته امداد برنامه فرهنگی به دختران بالای ۱۲ سال ارایه می‌دهد
 معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: این نهاد حمایتی برای افزایش اعتماد به نفس و تقویت شخصیت دختران ۱۲ سال به بالای زیرپوشش، برنامه‌های آموزشی و فرهنگی ارایه می‌دهد.

حجت‌الاسلام علی جعفری بیان کرد: عمده برنامه‌های فرهنگی و آموزشی این نهاد حمایتی، برای دختران بالای ۱۲ سال و دخترانی است که در سن ازدواج هستند تا آموزش لازم را برای داشتن زندگی موفق در آینده ببینند.

وی با بیان اینکه این نهاد به تحصیل و ازدواج جوانان و نوجوانان بسیار توجه دارد گفت: از دیگر اهداف اجرای برنامه‌های فرهنگی برای دختران مددجوی زیرپوشش این نهاد حمایتی، ورود دختران به عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور افزود:بخش فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، متولی تعامل و ایجاد ارتباط با جوانان و نوجوانان زیرپوشش این کمیته است.

وی ادامه داد: یکی از گروه‌های مورد هدف آموزش فرهنگی کمیته امداد، دختران بالای ۳۰ سال هستند تا برای داشتن زندگی موفق آمادگی لازم را کسب کنند.

وی گفت: در طرح های فرهنگی این نهاد حمایتی خانم های جوانی که همسر خود را از دست داده و یا مطلقه هستند و آمادگی ازدواج مجدد را دارند نیز مد نظر هستند. 

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور افزود: اگر خانمی در ازدواج اول زندگی موفقی را نداشته و طلاق گرفته است این امکان را فراهم می کنیم که از مشاوره خانوادگی استفاده کنند و با حمایت‌هایی که صورت می گیرد وارد زندگی جدید شود.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: از جمله برنامه های شاخص فرهنگی این نهاد حمایتی  طرح یاس است که دختران زیرپوشش این نهاد در خانه های هلال احمر عضو می شوند و از طریق هلال احمر آموزش امدادی و مسوولیت های اجتماعی را فرا می گیرند و تاکنون ۱۰ هزار نفر از این دختران در سطح کشور عضو خانه‌های هلال شده‌اند.

وی با بیان اینکه طرح دیگر این نهاد حمایت از داوطلبان پشت کنکور است، افزود: هم اکنون حدود ۲۵ هزار داوطلب کنکور زیر پوشش این کمیته هستند که با کمک موسسه های کنکور و اهدای تبلت به صورت مجازی مشاوره تحصیلی به آنها داده می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین پنج هزار دانش آموز تیزهوشان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که آنها را به موسسات مطرح معرفی کردیم تا به صورت آنلاین خدمات دریافت کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه به نوجوانان و جوانان در روستاها افزود: دسترسی جوانان و نوجوانان روستایی به امکانات کم است لذا برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان و رسیدگی به وضعیت روحی و روانی آنها روحانیانی در روستاها مستقر کردیم تا ارتباط موثری با این قشر برقرار کنند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور امروز برای بررسی برنامه های فرهنگی اجرایی در کمیته امداد خوزستان و برگزاری نشست هایی با دستگاه های فرهنگی در خوزستان به اهواز سفر کرد.

در خوزستان ۱۳۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار