تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۳۹۱۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بنی‌تمیم: با دو چالش بزرگ مواجه‌ایم / نسبت به بهداشت و بازسازی اماکن ورزشی بی‌تفاوت نیستیم
  سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان معتقد است که در ورزش قهرمانی و همگانی با دو چالش بزرگ مواجه‌ هستند.

حمید بنی‌تمیم امروز (دوشنبه) در حاشیه اولین نشست با روسای هیات‌های ورزشی پس از عهده‌دار شدن سمت سرپرستی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، اظهارکرد: معمولا مسئولیت دشوار است اما به امید خدا و با برنامه‌ریزی و همت و تلاش همکارانم در جامعه بزرگ ورزش استان، امیدواریم که گام‌های بلند و موثری را برای ورزش خوزستان برداریم.

 ، وی عنوان کرد: در ورزش قهرمانی و همگانی با دو چالش بزرگ مواجه‌ایم؛ اولین چالش از نظر قانونی است که خواهشم از نمایندگان استان این است که در کنار وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرند و منع حضور شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی در ورزش حرفه‌ای را بردارند زیرا آسیب‌های اجتماعی بسیاری را می‌تواند به دنبال داشته باشد. دومین چالش نیز حذف اعتبار ارزش افزوده در برنامه هفتم توسعه است. رقمی نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان دارد از اعتبارات ورزش کشور حذف می‌شود که این نیز چالش و آسیب جدی برای ورزش کشور است. از مجمع نمایندگان خوزستان و سایر نمایندگان خواهش می‌کنم صدای جامعه ورزش کشور را بشنوند و وزارت ورزش را یاری کنند.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان درخصوص ورزش همگانی نیز گفت: تاکید من و همکارانم این است که در این بخش در راستای انجام برنامه‌هایی از جمله پیاده‌روی خانوادگی، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی و سایر رشته‌های که مردم خواهان آن هستند، برنامه‌ریزی کنیم. این برنامه‌ها در ایجاد شور و نشاط در بین مردم تاثیرگزار است البته نباید فراموش کنیم که کرونا هنوز به صورت کامل برطرف نشده است و باید نکات بهداشتی رعایت شود.

وی درباره مشکلات پیرامون تیم‌های نفتی نیز خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم با تغییراتی که در راس وزارت نفت انجام شده است و با حضور افرادی از جمله آقای قنبرزاده در راس ورزش شرکت نفت، من فکر می‌کنم تاثیرات آن را در آینده نزدیک ببینیم. تغییر ساختاری و نگاه به ورزش می‌تواند به استان‌های کشور و جنوب کشور که غالبا نفت‌خیز هستند، کمک کند.

بنی‌تمیم درباره تعیین تکلیف هیات‌هایی که با سرپرستی اداره می‌شوند و بعضا عملکرد خوبی ندارد و این‌که چرا دو هیات با یک سرپرست اداره می‌شوند؟ گفت: این‌که دو هیات با یک سرپرست اداره می‌شوند، طبیعتا منع قانونی دارد و موردی که وجود داشت درباره آن سریعا اقدام کردیم و نفری را برای سرپرستی هیات پیشنهاد دادیم و منتظر نظر فدراسیون و ابلاغ سرپرستی نفر جدید هستیم. طبیعتا اگر بخواهیم به فردی مسئولیت بدهیم یا او را از آن مسئولیت جا به جا کنیم باید خط‌کشی و ابزاری برای اندازه‌گیری باشد و این ابزار نیز ارزیابی عملکردی است که انجام می‌شود. تلاش می کنیم شاخص هایی که از قبل برای این ارزیابی عملکرد بوده است را کمی تکمیل کنیم و با جدیت اجرا کنیم.

وی درباره رسیدگی به وضعیت هیات‌های ورزشی نیز عنوان کرد: طبیعتا عدالت به معنای مساوات نیست و برای رسیدگی به هیات‌ها حتما باید اولویت‌بندی کنیم. ظرفیت‌های ورزشی استان را می‌شناسیم و به فراخور پتانسیل، برنامه و بودجه نیز اعتبار تخصیص می‌دهیم. از هیات‌های ورزشی کار می‌خواهیم.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان درباره وضعیت نامناسب برخی از اماکن ورزشی، گفت: اولویت با اتمام پروژه‌ها است. اگر کسی به من بگوید که چرا وضعیت بهداشتی استادیوم تختی اهواز که محل کار خودت است چنین وضعیتی دارد، جوابی نخواهم داشت. کار را شروع کردیم و از مدیر مجموعه ورزشی تختی اهواز خواسته‌ام که با جدیت و تلاش نسبت به رفع نواقص ورزشگاه اقدام کنند و سعی می‌کنیم بودجه‌ای هم برای تعمیر و تجهیز ورزشگاه تختی به صورت جداگانه در نظر بگیریم. تمام تلاش ما این است که نسبت به مسائل بهداشتی و بازسازی اماکن ورزشی بی‌تفاوت نباشیم.


:
:
:
آخرین اخبار