تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۳۹۰۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خستگی و کوفتگی؛ اثرات منفی ورود اسید لاکتیک به خون ورزشکاران
  یک فیزیولوژیست با اشاره به اثرات منفی ورود اسید لاکتیک به خون ورزشکاران، گفت: اگر این اسید از خون خارج نشود، باعث خستگی عضله و حالات کوفتگی در ورزشکار می‌شود.

سلیم شریعتی درخصوص چگونگی دفع اسید لاکتیک از خون در ورزشکاران، اظهار کرد: اگر این اسید از خون خارج نشود، باعث خستگی عضله و حالات کوفتگی در ورزشکار می‌شود. دفع اسیدلاکتیک از خون و عضلات بستگی به آمادگی بدن دارد و برحسب تحقیق به عمل آمده نیز اسیدلاکتیک می‌تواند پس از تمرینات سنگین با اجرای حرکات و تمرینات سبک به جای استراحت محض، سریع‌تر از خون  و عضله دفع شود.

وی بیان کرد: گاها جهت ریکاوری و دفع اسید لاکتیک می‌توانیم از تمرینات تناوبی تمرینات عادی یا تمرینات تداومی نیز استفاده کرد.

این فیزیولوژیست عنوان کرد: انجام حرکات کششی خاص، فعال نمودن کانال‌های فشار دیاستول (بازگشت قلب به حالت پیش از انقباض)، فعال نمودن عضلات دیافراگم و فعال نمودن عضلات شکم از طریق دم و بازدم های مکرر، از موارد مهم جهت دفع اسید لاکتیک از  خون و عضلات است.

وی همچنین گفت: مواردی از قبیل استخر و ماساژ درمانی نیز بدون صرف انرژی می‌توانند باعث دفع اسید لاکتیک از خون و عضلات شوند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار