تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۲۳۹۰۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انواع بایگانی ریلی و قفسه ریلی
 

در این نوشتار با انواع مختلف سیستم قفسه ریلی از جمله بایگانی ریلی فلزی و MDF و نوع مکانیکال و هوشمند اشنا میشوید، همچنین با اشاره به مشخصات فنی و کاربردهای مختلف انواع آن همراه شما در انتخاب صحیح تر هستیم.

سیستم قفسه ریلی که جهت بایگانی انواع مختلف اسناد، مدارک، وسایل از پوشه و زونکن گرفته تا فرش و پنلهای آزمایشگاهی، براساس ظاهر و کارایی تقسیم بندی میگردد.

بسیار حائز اهمیت است که شما خریداران عزیز، انواع مختلف این سیستم آرشیوی را بشناسید تا با شناخت کامل، خریدی دقیقتر جهت سیستم بایگانی خود داشته باشید.

انواع بایگانی ریلی از نظر ظاهری :

اگر بخواهیم این محصول را از لحاظ ظاهری تقسیم بندی نمائیم به دو نوع کلی تمام فلز و ترکیب فلز و چوب (MDF) میتوان اشاره داشت.

قفسه ریلی نوع تمام فلز

نوع تمام فلز آن، از بهترین متریال ورق روغنی ST12 از ضخامت یک الی دو فولاد مبارکه اصفهان استفاده میشود. ساختار صفحه پانلها، ستونها، قاب و درب تماماً از جنس فلز (ورق روغنی) بوده و شاسی ها از نوع ورق گرم (پروفیل با ضخامت 2میل) میباشد.


قفسه ریلی تمام فلز دارای قاب زنجیر

در نوع دارای قاب زنجیر، سیستم حرکتی توسط یک کاور پوشانده میشود که ترکیب رنگ بسیار زیبایی به محیط میبخشد و البته دسترسی را به سیستم حرکتی سیستم بسیار راحت و سهل میکند. در نظر داشته باشید که سیستم بایگانی ریلی، بدلیل عمر بسیار بالای آن میبایست قابلیت جابجایی از یک محیط به محیط دیگر شما یا به اصطلاح مونتاژ – دمونتاژ را داشته باشد.


در این نوع سازه آرشیوی، سه رنگ قاب زنجیر (قرمز – آبی و سفید) قابل انتخاب میشود

قفسه ریلی تمام فلز قاب سه تکه (بدون قاب زنجیر)

در این نوع سیستم قاب زنجیر در پشت قاب جلو مخفی میشود و هرچند کمی دسترسی به سیستم حرکتی را صعب میکند اما بدلیل حذف ظاهری قاب زنجیر ممکن است شما آن را بیشتر بپسندید.

قفسه ریلی ترکیب چوب (MDF و فلز )

اگر محیط بایگانی شما اختصاص به کتابخانه دارد و یا مایلید محیطی گرم داشته باشید، قطعاً این نوع سیستم بایگانی ریلی مختص به شماست.

قفسه ریلی ترکیب چوب و فلز قاب یک تکه

در این سیستم کاور روبرویی یا همان قاب جلو یک تکه MDF شانزده میل به انتخاب شما از نوع افرا – ونگه و ... میباشد و قاب زنجیر وجود ندارد و در پشت سیستم مخفی شده است.

قفسه ریلی ترکیب چوب و فلز قاب سه تکه

همانطور که از نام این مجموعه واضح است، قاب جلویی سیستم همچون نوع قفسه ریلی تمام فلز قاب سه تکه، بجای یک تکه از سه قسمت تشکیل میشود و قسمت وسط که فرمان سیستم قرار دارد، نوع متفاوتی از MDF را داراست که زیبایی دوچندان به ظاهر سیستم میبخشد.


درب سیستم در مقایسه با نمونه قبلی تفاوتی نداشته و از جنس ام دی اف بوده و به انتخاب کاربر نهایی صورت میگیرد.

انواع بایگانی ریلی از نظر مکانیزم حرکتی :

تقسیم بندی دیگری که در سیستم بایگانی ریلی موجود است، مربوط به نوع فرمان حرکتی آن میباشد. لذا انواع قفسه های تولیدی شرکت جهان بایگان از لحاظ حرکتی شامل سه نوع بایگانی ریلی مکانیکال (دستی) – قفسه ریلی برقی نیمه هوشمند و قفسه ریلی هوشمند میباشد.

الف) بایگانی ریلی مکانیکال (دستی)

این نوع محصول با فرمان حرکتی که در قاب جلو نصب میشود، با حرکت دستی اپراتور موجب انتقال قدرت از فرمان به زنجیر و میل ترانس 25 سپس چرخ دنده و در نهایت انتقال قدرت به چرخها و النهایه منجر حرکت مکانیکال سیستم میشود. به تبع هیچ گونه نیروی برقی و الکتریکال در این سیستم استفاده نمیشود.

شاید در ذهن مطرح شود که چطور یک قفسه ریلی با طول 4 متر با عرض 60 الی 80 سانت و ارتفاعی از 2 الی 2.5 متر با حرکت فرمان از طریق یک اپراتور امکان پذیر است، شرکت تولیدی جهان بایگان از طریق تغییراتی که در مکانیسم حرکتی در طولهای متوسط، بلند ایجاد کرده این امکان را میدهد تا کاربر با همان اعمال نیرو مربوط به یک بلوک 1 متری بتواند یک بلوک 4 متری را نیز حرکت دهد، مواردی در طول 25 سال سابقه فعالیت و R&D آنرا بدست آورده است.

ب) قفسه ریلی نیمه هوشمند

این سیستم قفسه بندی که اختصاصی تولیدی شرکت جهان بایگان میباشد، پس از 5 سال تحقیق و توسعه به بازار عرضه گردید و طی بازدید توسط کارشناسان ایتالیایی در بیمارستان طبی کودکان، مورد تحسین و برنده جایزه نوآوری و خلاقیت نمایشگاه مبلمان اداری hofex گردید.

قیمت به صرفه

این سیستم از از لحاظ ریالی بسیار به قفسه بایگانی ریلی مکانیکال نزدیک است، امکان بسیار زیادی از قفسه ریلی تمام هوشمند را داراست. در این سیستم فرمان به کلی حذف و دستور حرکت راست و چپ از طریق کلیدهای تعبیه شده روی هر بلوک به راحتی امکان پذیر است. تنها با زدن یک کلیک میتوانید یک بلوک 6 الی 7 متری را حرکت دهید و به راهرو و قفسه ای که مد نظر دارید دسترسی پیدا کنید.

انتقال قدرت از طریق سیستم الکتریک

در این سیستم با تعبیه موتورهایی تک فاز و فوق سبک و قدرتمند با کلیک بر روی شاسی Mainboard تعبیه شده، دستور حرکتی از هسته پردازشی مرکزی (Motherboard) به موتور و سپس به زنجیر و میل ترانس ها و چرخ ها منتقل میشود. به تبع این سیستم نیازمند برق غیرصنعتی (تک فاز) در محل مصرف کننده میباشد اما در صورتیکه برق قطع شود تا حداقل 3 ساعت کاری از طریق UPS برق اضطراری برای مجموعه بایگانی فراهم و به صورت خودکار وارد سیستم میشود، پس هیچ نگرانی بابت قطعی برق نیز موجود نمیباشد.

روشنایی هوشمند

از امکانات دیگر این سیستم خاص، به روشنایی خودکار آن میتواند اشاره داشت، بدین ترتیب حتی در تاریکی مطلق با کلیک بر روی سیستم مادربورد راهرو مورد نظر از طریق روشنایی LED و SMD بصورت خودکار روشن و راهرویی کاملاً روشن در اختیارتان خواهد بود.

دسترسی فوق سریع به راهرو مد نظر

تصور کنید شما ده بلوک و ده راهرو در اختیار دارید، برای دسترسی به راهرو 6 باید تک تک بلوک ها رو حرکت دهید تا به راهرو مورد نظر دسترسی داشته باشید، اما در این سیستم تنها با انتخاب راهرو 6، این دستور علاوه بر بلوک متعلق به راهرو 6 به تمام بلوکها منتقل و تمام بلوکها طی یک حرکت هماهنگ باز و یا بسته شده و دسترسی فوق سریعی برای شما فراهم می آورند.

کنترل از راه دور (ریموت کنترل)

این سیستم مجهز به مدیریت از راه دور میباشد، لذا شما براحتی از طریق ریموت کنترل میتوانید شماره بلوک مورد نظر را انتخاب کنید تا قفسه ها با حرکتی خودکار راهرو مد نظر را باز نمایند.

ج) قفسه ریلی هوشمند

بایگانی ریلی هوشمند نیز آخرین ورژن طراحی شده برای سیستم بایگانی ریلی میباشد، این سیستم علاوه بر آنکه تمامی امکانات سیستم بایگانی ریلی نیمه هوشمند را دارا میباشد، از طریق اتصال سیم یا بی سیم (Wireless) به ویندوز متصل و از طریق نرم افزار بایگانی ریلی طراحی اختصاصی شرکت جهان بایگان، عملیات جستجوی پرونده و همچنین دسترسی مستقیم به بایگانی فراهم میشود.

در نهایت نظر به آنکه پیچیدگی های این محصول مختلف میباشد، کارشناسان شرکت جهان بایگان همه روزه آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان جهت انتخاب بهترین سیستم قفسه ریلی میباشند.

:
:
:
آخرین اخبار