تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۳۸۹۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر تعاون روستایی خوزستان خبر داد:
تولید و فرآوری بیش از ۹۵۰۰ تن بذر گندم و کلزا برای کشت پائیزه


مدیر تعاون روستایی خوزستان از تولید و فرآوری ۹ هزار و ۵۷۸ تن بذر گندم و کلزا برای کشت پائیزه توسط این سازمان خبر داد.
به گزارش خوزنیوز و به نقل از  روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان محمدامین معین راد گفت: کشت پائیزه خاص ترین، بزرگترین و مهمترین فعالیت کشاورزی برای کشاورزان در خوزستان به شمار می رود و می تواند منشاء فعالیت ها و اقدامات مهمی برای تولید و خودکفایی، اشتغالزایی، رونق اقتصادی ، عمران روستاها و ... باشد.
وی ادامه داد: خوشبختانه با بارندگی خوبی که سراسر استان را فرا گرفته است، امیدواریم بتوانیم شاهد کشاورزی پررونقی برای کشاورزان باشیم و در افزایش تناژ و کیفیت محصولی پربار داشته باشیم.
مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان داشت: با توجه به این تفاسیر تعاون روستایی خوزستان به عنوان بازوی اجرایی و توانمند جهاد کشاورزی خوزستان در راستای تامین نیاز کشاورزان به نهاده های کشاورزی از جمله بذر و کود تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند نیازهای کشاورزان را مرتفع سازد.
معین راد تصریح کرد: تولید وفرآوری ۹ هزار و ۵۷۸ تن بذر گندم و کلزا و توزیع ۹ هزار و ۴۵۲ تن آن میان کشاورزان در غالب ۱۳۱ تن بذر کلزا و ۹۳۲۱ تن بذر گندم از جمله اقداماتی است که تعاون روستایی برای کشت بزرگ پائیزه در خوزستان انجام داده است و امیدواریم این فرآیند در توسعه کشاورزی استان اقدامی موفق باشد.

بوجاری و توزیع ۶۹۸ تن بذر گندم برای کشت پائیزه

 رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان شوش از بوجاری و توزیع ۶۹۸ تن بذر گندم میان کشاورزان این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان هومن سپه وند گفت: مهمترین و عظیم ترین فعالیت کشاورزی در شهرستان شوش مربوط به کشت پائیزه و کشت گندم می باشد و هزاران نفر در این زمینه مشغول فعالیت از زمان بوجاری و توزیع بذر تا زمان برداشت و صادر کردن گندم به مراکز خرید و در نهایت کارخانجات آرد و نانوایی ها می شوند.
وی ادامه داد: این پروسه هر سال انجام می گیرد و باعث تولید، تلاش برای خودکفایی، رونق اقتصادی و اشتغال می شود و طبیعتا توجه به موضوع کشاورزی و کشت گندم می تواند تاثیر مثبتی در زندگی روستاییان و کشاورزی آباد در کشور داشته باشد.
رئیس تعاون روستایی شوش بیان داشت: از همین رو بوجاری و توزیع ۶۹۸ تن بذر گندم توسط تعاون روستایی شوش جهت کشت پائیزه میان کشاورزان انجام گرفته و امیدواریم بتوانیم شاهد کشاورزی پرمحصولی باشیم
:
:
:
آخرین اخبار