تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۳۸۹۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شمشیربازی خوزستان متحول شده است / امیدواریم در قهرمانی آسیا نوجوانان روی سکو برویم
 سرمربی تیم‌ملی نوجوانان شمشیربازی با ابراز رضایت از میزبانی هیات خوزستان از اردوی تیم‌ملی، گفت: در قهرمانی آسیا امید داریم روی سکو برویم، این مهم قبلا هم رقم خورده است و امیدواریم امسال هم این اتفاق بیفتد.

میثم شجاعی درباره برگزاری اردوی تیم‌ملی شمشیربازی اپه نوجوانان در اهواز، اظهارکرد: سومین اردوی تیم‌ملی نوجوانان برای اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی در اهواز برپا است. مسابقات آسیایی پنجم اسفندماه در تاشکند ازبکستان و قهرمانی جهان نیز ۱۳ فروردین ماه در دبی برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که در حال آماده‌سازی شرایط لازم برای شمشیربازان تیم‌ملی هستیم و در حال حاضر شش ورزشکار ملی‌پوش در اردوی اهواز هستند، افزود: میزبانی اهواز فوق‌العاده است. باتوجه به شرایطی که در اهواز داریم شمشیربازان رضایت داند و شرایط به گونه‌ای است که سرمربی تیم‌های ملی رشته‌های دیگر و حتی بزرگسالان با من تماس گرفتند که صحبت کن تا ما هم اردوی‌مان را در خوزستان برگزار کنیم.

سرمربی تیم‌ملی شمشیربازی نوجوانان در ادامه نیز گفت: تمرینات ملی‌پوشان در اهواز در قالب بدنسازی است تا بدن‌ ورزشکاران آماده شود و تیم‌ملی تا زمان اعزام به قهرمانی آسیا به اوج خود برسد. در قهرمانی آسیا نیز امید داریم روی سکو برویم. این مهم قبلا هم رقم خورده است و امیدواریم امسال هم این اتفاق بیفتد و تیم روی سکو برود. سه چهار استعداد فوق‌العاده داریم که حتی در رده سنی بالاتر هم می‌توانند عنوان کسب کنند.

سرمربی تیم‌ملی شمشیربازی اپه نوجوانان درخصوص توجه فدراسیون به رده‌های سنی پایه، گفت: یادم نمی‌آید این حجم اردو برای رده‌های پایه تیم‌ملی شمشیربازی برگزار شده باشد. شرایط به صورتی است که ملی‌پوشان نصف ماه را در اردو هستند و شرایط در حال حاضر خوب است. تنها نگرانی ما این است که نکند تیم به صورت کامل مسابقات آسیایی اعزام نشود. البته فدراسیون قول داده است تا همه نفرات اعزام شوند تا تمام شمشیربازانی که در اردوها شرکت می‌کنند بتواند خود را بسنجند. در مجموع نگاه فدراسیون به رده‌های پایه خوب است و با توجه به این‌که ۲ سال پاندومی کرونا را داشتیم اگر به رده‌های پایه در تمام رشته‌ها نپردازیم، قطعا سه سال دیگر به مشکل بر می‌خوریم و آسیب می‌بینیم. به هر حال ما دوست داریم تیم کامل اعزام شود زیرا تیمی می‌تواینم روی سکو برویم.

وی درباره وضعیت شمشیربازی خوزستان نیز گفت: در حال حاضر ۳ ورزشکار خوب استان خوزستان همراه ما تمرین می‌کنند که یکی از این نفرات بسیار خوب است و روند خوبی دارد. امیدوارم تا سال آینده خود را عضو ثابت تیم‌ملی کند. ضمن این‌که این استان سرشار از استعداد است و من به شخصه عرق خاصی به خوزستان دارم. به نظر من شمشیربازی خوزستان شرایط خوبی دارد و با مدیریت آقای روشن‌پور نیز واقعا هیات متحول شده و سر و سامان گرفته است و از نظر کیفی در شرایط خوبی است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار