تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۲۳۸۱۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله رییسی: به اندازه ۵۰ سال پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد
آیت الله رییسی شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری لرستان افزود: یکی از داشته های مهم کشور مساله نیروی انسانی متراکم به ویژه نیروی جوان است، زیرساخت و زیربناها وجود دارد و لرستان هم استان با ظرفیت، امکانات و توانمندی بسیار است اما باید درست مدیریت و دنبال کرد.
 آیت الله سید ابراهیم رییسی گفت: چنانچه با همین روند حرکت کنیم به اندازه ۵۰ سال پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد.

 آیت الله رییسی شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری لرستان افزود: یکی از داشته های مهم کشور مساله نیروی انسانی متراکم به ویژه نیروی جوان است، زیرساخت و زیربناها وجود دارد و لرستان هم استان با ظرفیت، امکانات و توانمندی بسیار است اما باید درست مدیریت و دنبال کرد.

وی با بیان اینکه خواستن کار از دیگری غلط است ادامه داد: اتفاقات مهم کشور ثمره حضور همه بوده است.

آیت الله رییسی  بیان کرد: لرستان مسایل مختلفی دارد که باتوجه به امکانات استان و کشور، مسائل آن قابل انجام است در غیر اینصورت بیان نمی کردم، منتها همت و پیگیری مجدانه همه را می طلبد اما هیچ راهی جز تعیین اولویت به میزان اعتبار نداریم پس باید حتما اولویت سنجی شود.

وی ادامه داد: موارد مورد تاکید همه در لرستان مساله سد بوده است که باید کار احداث سد معشوره آغاز شود و فرآیند آن به میزان اعتبارات موجود در کشور پیش رود .

وی با اشاره به اینکه در حال پیگیری هایی هستیم که مقداری امکان ما در کشور بیشتر شود تصریح کرد: همه باید برای انجام کارها همکاری و تلاش کنند چراکه امور به تنهایی و توسط برخی دستگاهها پیش نمی رود.

آیت الله رییسی با اشاره به مصوبات سفر استانی به لرستان گفت: بیکاری مشکل جدی در استان است و همه طرح‌ و پروژه‌ها در این استان باید در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری باشد، اما ایجاد اشتغال فقط وظیفه وزارت کار نیست و همه دستگاهها و نهادها باید پای کار بیایند.

وی دانشگاه‌ها را اتاق فکر دولت توصیف کرد و با بیان اینکه دولت همانطور که فاصله خود با مردم را برداشته، فاصله دولت با دانشگاه را هم برمی‌دارد، از دانشگاهیان خواست برای حل مشکلات حوزه آب، کشاورزی، معدن و بیکاری راه حل ارائه کنند.

وی اظهار داشت: با وجود قوانین، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها هیچ اتفاقی در کشور نمی‌افتد بلکه باید این قوانین اجرایی شود و در اجرا نیز آسیب‌شناسی صورت گیرد تا بتوان به مدیران و استانداران کمک کرد تا نتیجه‌ای حاصل شود و جوانان بی‌اعتماد نشوند.

رییس جمهور همچنین فعال شدن بخش مسکن را مهم دانست و بیان کرد: راه‌اندازی صنعت مسکن می‌تواند محرک بسیاری از صنایع باشد.

آیت الله رییسی با اشاره به پروژه‌های حمل و نقل ریلی در لرستان گفت: زمان‌بندی پروژه راه‌آهن خرم‌آباد تا ۱۰ روز آینده مشخص شود، زیرا خیلی زودتر از این‌ها باید صدای سوت قطار در خرم‌آباد شنیده می‌شد.

وی ضمن تاکید بر تسهیل در حل مشکلات سیل‌زدگان سال های گذشته لرستان اظهار داشت: با همکاری همه دستگاه‌ها در استان، برای بازپرداخت وام سیل‌زدگان مهلت داده شود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت شماری از جوانان استان در صنعت گیاهان دارویی افزود: اگر در این صنعت سرمایه‌گذاری شود، ارزآوری آن از نفت هم بیشتر می‌شود.

آیت الله رییسی با اشاره به اهمیت اقتصاد روستامحور گفت: در بیشتر روستاهای کشور گاز، آب و برق وجود دارد اما چرا روستاییان در آن روستا نمی‌مانند و مهاجرت می‌کنند؟ پاسخ سوال این است که ماندن در روستا برای روستایی صرفه اقتصادی ندارد و باید روستاها را به کارخانه‌های بزرگ تولیدی تبدیل کنیم.

وی همچنین در خصوص مشکلات مطرح شده درباره پرداخت حقوق برخی از کارکنان شهرداری‌های استان افزود: مشکل شهرداری‌ها محصول ارتباطات ناسالم است و افرادی را با پارتی‌بازی به شهرداری می‌آورند و بعد در پرداخت‌های خود می‌مانند، درست است که شهرداری‌ها زیرنظر دولت نیستند اما باید مشکل کارکنان شهرداری‌ها حل شود.

آیت‌الله رییسی خطاب به مدیران استانی خاطرنشان کرد: مردم با حضور دولت امیدوار شدند لذا اگر با کار و نتیجه درست مواجه شوند، اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی افزایش می‌یابد.

رییس جمهور اضافه کرد: نکته ای که در ولادت زینب کبری (ص) وجود دارد مقاومت در مقابل سختی ها است،  رمز موفقیت همه انبیای الهی از جمله نبی مکرم اسلام (ص) صبر، بردباری و تحمل سختی ها بوده و کار مهمی امروز به عهده همه ما است و هرکدام نسبت به مسوولیت خود وظیفه بزرگی بر عهده داریم اما باید برای کار ویژه تحمل و بردباری داشت.

آیت الله رییسی با اشاره به اینکه رفع مشکلات باید به دست توانای مدیران اتفاق بیفتد بیان کرد: باید برای انجام مسایل صبر و ظرفیت سازی کرد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد مرحوم  آیت الله شیخ عباسعلی صادقی و خاطره های خوش مردم لرستان با این عالم وارسته گفت: نام آیت الله بروجردی به عنوان فقیه وارسته در حوزه های علمیه می درخشد، آیت الله کمالوند و سید حسن طاهری خرم آبادی نیز جزو چهره های نامدار استان هستند.

رییس جمهور صبح امروز در جریان یازدهمین سفر استانی خود وارد خرم آباد مرکز لرستان شد از کارخانه یخچال سازی و قلعه فلک الافلاک دیدن کرد، ضمن حضور در بیمارستان شهید رحیمی و عیادت از برخی بیماران، به مناسبت روز پرستار در جمع پرستاران و کادر درمان این مرکز صحبت کرد، شرکت در جلسات مختلف از جمله شورای اداری و نشست با خبرنگاران از دیگر برنامه های وی در این سفر بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار