تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۳۸۰۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
نسبت پرستار به تخت در بیمارستان های خوزستان استاندارد نیست
  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه نسبت پرستار به تخت در بیمارستان های خوزستان استاندارد نیست گفت: نسبت پرستار به تخت در بیمارستان های این استان حدود ۰.۷ بوده که از حد استاندارد فاصله دارد.

 دکتر فرهاد سلطانی چهارشنبه در آیین تجلیل از پرستاران در اهواز با بیان اینکه پرستاری یک حرفه مقدس بوده و یکی از ارکان اصلی حوزه سلامت و درمان است افزود:ما اهدافی را در حوزه درمان دنبال می‌کنیم و امیدواریم در آینده نزدیک به آنها برسیم.

وی با بیان اینکه برآورد برابر نیروی پرستاری بر اساس استانداردها را به جد دنبال می‌کنیم افزود: نسبت کادر پرستاری به تخت در بیمارستان های خوزستان متفاوت است لذا کنترل و نظارت بر توزیع کادر پرستاری مد نظر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: نسبت پرستار به تخت در بیمارستانهای ما بین ۰.۵ تا ۱.۲  است که این آمار باید به هم نزدیک تر شود. یکی از مسائلی که دنبال می کنیم پیگیری و رسیدگی به مسائل صنفی پرستاران است و در این راستا تلاش می شود تا حد امکان مسائلی همچون انتقال و بازنشستگی آنها مرتفع شود. 

وی افزود: کنترل کیفی در ارزشیابی عملکرد پرستاران بسیار مهم است و باید سعی کنیم دانش پرستاری را ارتقاء دهیم همچنین توانمندی‌ علمی و کاری پرستاران باید افزایش یابد که در همین راستا کلاس های آموزشی بسیاری برگزار شده است.

سلطانی گفت: در یک سال اخیر ۴۵۰ پرستار در بیمارستان های دولتی تحت آموزش‌های مختلف قرار گرفتند همچنین در مرحله دیگری به ۹۱۲ پرستار آموزش های لازم داده شد.

وی با بیان اینکه ارتقا دانش پرستاری منجر به خدمات دهی بهتر به بیماران می شود افزود: تعداد کل کادر شاغل در بیمارستان های تابعه دانشگاه جندی شاپور چهار هزار و ۹۸۸ نفر است که از این تعداد سه هزار و ۱۰۷ نفر پرستار هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کادر پرستاری در مراکز غیردانشگاهی این استان ۲ هزار و ۶۸۵ نفر است که از این تعداد یک هزار و ۴۹۴ نفر پرستار هستند همچنین نسبت کادر پرستاری به تخت در مراکز غیردانشگاهی ۱.۱ و نسبت پرستار به تخت ۰.۷ است که در این زمینه استاندارد لازم را نداریم و باید در جهت اصلاح آن عمل کنیم.

وی با تاکید بر ارتقا کیفیت خدمات در مراکز درمانی خوزستان به پرستاران قول پیگیری مشکلات و مطالبات آنها را داد.

در ادامه عظیمه اسدی مدیر پرستاری بیمارستان گلستان اهواز با بیان اینکه بیمارستان‌های استان با کمبود شدید نیروی پرستار مواجه هستند گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان بتوانیم در ارتقای سطح سلامت مردم تلاش کنیم. انتظار داریم که کارانه و اضافه کار نیروها به موقع پرداخت شود تا باعث کارایی بیشتر آنها شود.

وی افزود: پرستاران وظیفه خود می‌دانند در دوران کرونا همانند دوران دفاع مقدس، خدمات شایسته ای به مردم ارائه دهند. پرستاران در دوران کرونا همگی در بیمارستان ها پای کار بوده و حافظ جان مردم بودند.

پنجم جمادی الاول مصادف با سالروز ولادت حضرت زینب (س) در ایران به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار