تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۳۸۰۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نسبت پرستار به تخت در خوزستان، از استاندارد دور است
 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به نسبت پرستار به تخت در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه گفت: نسبت کادر به تخت ۱.۱ و متوسط پرستار به تخت فعال ۰.۷ است که این وضعیت از استاندارد دور است و فشار کاری را بیشتر می‌کند

دکتر فرهاد سلطانی در آیین تجلیل از پرستاران نمونه که امروز (۱۷ آذرماه) برگزار شد، با بیان اینکه پرستاری شغل انبیایی و خدایی و بسیار با ارزش است، اظهار کرد: پرستاری یکی از ارکان اصلی حوزه بهداشت و درمان است و برآورد برابر نیروی پرستاری بر اساس استانداردها، از اهداف حوزه درمان است که به جد دنبال می‌شود.

 وی افزود: در بیمارستان‌های مختلف، تفاوت‌هایی وجود دارد و در همه بیمارستان‌ها پرستاران به نسبت تخت برابر نیستند؛ در این راستا کنترل و نظارت بر توزیع کادر پرستاری در بیمارستان‌ها در دستور کار است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پیگیری و رسیدگی به مسائل صنفی پرستاران مانند انتقال و بازنشستگی نیز تا حد امکان انجام و رفع خواهد شد.

سلطانی بیان کرد: کنترل کیفی در ارزشیابی عملکرد پرستاران بسیار اهمیت دارد. ارتقای کیفی و کاری در دانش پرستاری باید ایجاد شود که این کار با تلاش پرستاران در حال انجام است. در این راستا در یکی دو سال اخیر کلاس‌هایی برای حوزه‌های مختلف پرستاری برگزار شده است؛ در یک سال اخیر در مرحله نخست، ۴۵۰ پرستار در بیمارستان‌های دولتی و در مرحله دوم در منطقه چهار آمایشی ۹۱۲ پرستار تخت آموزش قرار گرفتند و مرحله سوم نیز در حال برگزاری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای رعایت موازین شرعی و اخلاقی در راستای رعایت منشور بیماران انجام شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۴ هزار و ۹۸۸ نفر کادر پرستاری فعالیت می‌کنند که ۳ هزار و ۱۰۷ نفر از این تعداد پرستار هستند و نسبت کادر به تخت ۱.۱ و متوسط پرستار به تخت فعال ۰.۷ است که این وضعیت از استاندارد دور است و فشار کاری را بیشتر می‌کند بنابراین در حال تلاش هستیم تا حد امکان شرایط خدمات‌رسانی را بهبود ببخشیم.

سلطانی بیان کرد: در مراکز غیر دانشگاهی نیز ۲ هزار و ۶۸۵ کادر پرستاری داریم که یک هزار و ۴۹۴ نفر از این تعداد پرستار هستند و نسبت کادر به تخت ۱.۱ و نسبت پرستار به تخت ۰.۶۴ است که باز هم استاندارد نیست.

وی با اشاره به پیگیری رفع مشکلات پرستاران، گفت: باید گیرندگان خدمات از رضایت‌مندی برخوردار باشند و از خدمات ارائه‌شده بهره ببرند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار