تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۳۸۰۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با وجود گسترش سرقت اموال عمومی در اهواز ؛
تجهیزات سامانه پایش تصویری اهواز در انبار خاک می‌خورد
  رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز با انتقاد از گسترش سرقت اموال عمومی در این شهر گفت: تجهیز گسترده اهواز به سامانه پایش تصویری در حالی به یک نیاز تبدیل شده که بیش از یک سال است تجهیزات خریداری شده آن در انبار خاک می خورد.

 احمد سراج چهارشنبه در نطق پیش از دستور بیستمین نشست رسمی شورای شهر اهواز در صحن این شورا، افزود: درب های منهول آبفا، کابل های برق و مخابرات، تجهیزات شهری و در آخرین مورد بخش هایی از سازه های پل ششم اهواز اموالی است که به سرقت رفته است.

وی ضمن تاکید بر برخورد قاطع دستگاه های امنیتی و انتظامی با سارقان اموال عمومی در اهواز، تجهیز معابر شهری به دوربین های نظارتی را خواستار شد.

سراج یافتن راه حل علمی توسط نخبگان به ویژه در مسایل مدیریت شهری را ضروری دانست و گفت: ارتقای آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی و اصلاح فرایندها پیشران تحول در مدیریت شهری اهواز است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز ادامه داد: یکپارچه سازی سامانه های مرتبط با مدیریت شهری همچنین هوشمندسازی خدمات به ویژه در بخش حمل و نقل، شهرسازی، پسماند و حمل و نقل نیاز کنونی اهواز است.

وی دانش محوری و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان به منظور حل چالش های مدیریت شهری اهواز را ضروری دانست و گفت: احداث پارک نوآوری اهواز با مشارکت شرکت های دانش بنیان به عنوان یک مطالبه جدی می تواند زمینه ایجاد هزاران شغل را فراهم کند که این موضوع باید به صورت جدی پیگیری شود.

سراج با بیام اینکه تحول شهری عمق نگاه شورای ششم است افزود: امروز شهر اهواز با چالش نگهداشت شهر مواجه است و حجم نیروی انسانی و ظرفیت های مغفول مانده شهری شهرداری با تحول آفرینی فاصله زیادی دارد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز ادامه داد: به میدان آوردن تمام ظرفیت مغفول مانده شهری برای ارتقای رضایت مردم در بخش های آسفالت، حمل و نقل عمومی، بوستان ها و زیباسازی شهری ضروری است.

وی اشتغال، را اولویت اول خوزستان دانست و گفت: طبق آمار غیررسمی حدود ۲ هزار نفر از شهروندان اهواز در زباله گردی و تفکیک زباله اشتغال دارند ولی سود این کار به جیب سرمایه داران استان های دیگر می رود.

وی خطاب به مدیرعامل بنیاد مستضعفان گفت: درخواست ما از بیناد مستضعفان سرمایه گذاری در اهواز و احداث کارخانه پیشرفته تفکیک زباله و تکمیل زنجیره پسماند و به کارگیری افرادی است که هم اکنون از طریق زباله گردی امرار معاش می کنند.

وی گفت: ساماندهی متکدیان، معتادان متجاهر و کودکان کار در سطح شهر اهواز به دلیل عدم اجرای مدیریت یکپارچه و ترک فعل برخی دستگاه ها با چالش مواجه شده است.

به گزارش ایرنا بخشی از قطعات فلزی پل ششم (پل فولاد) بر روی رودخانه کارون، چندی پیش به سرقت رفت و این پل از ۹ آذر به روی خودروهای سبک و سنگین بسته شد. این پل کوت‌ عبداله مرکز شهرستان کارون را به اهواز متصل می‌کند که بسته شدن این پل باعث ایجاد ترافیک و اختلال در تردد جاده‌های ساحلی اهواز و کوت عبداله شده است.

همچنین بر اساس اعلام سرپرست شرکت آب و فاضلاب اهواز سرقت درب های منهول فاضلاب در اهواز به بحرانی در این شهر تبدیل شده است به گونه ای که در ۶ ماه نخست امسال سه هزار و ۴۰۰ درب منهول فاضلاب در این کلانشهر سرقت شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار