تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۲۳۷۸۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخلستان هایی که در خیابان های اهواز قربانی شدند!

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با انتقاد از عملکرد شهرداری اهواز در خصوص کاشت نخل‌های آماده در بلوارهای اهواز گفت: متاسفانه شهرداری اهواز باغ‌های آماده را از کشاورزان خریداری کرد و در بلوارها گذاشت.

خدا رحم امیری زاده در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان که امروز، ۱۵ آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تقریبا حدود ۷۰ هزار هکتار سطح باغات استان خوزستان است که از این میزان ۴۱ هزار هکتار نخیلات است و بیشترین سطح باغات خوزستات متعلق به نخیلات است.

  وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، یک طرح جامع برای توسعه نخیلات استان آماده و آن را به وزارت جهاد کشاورزی ارسال کرده‌ایم تا سطح نخیلات استان را در پایان سال ۱۴۰۴ به حدود ۶۵هزار هکتار برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه با اقداماتی از جمله جایگزینی، اصلاح و احیا به دنبال توسعه نخیلات استان هستیم، گفت: به دنبال جذب اعتبار خوبی از وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه نخیلات استان هستیم.

امیری زاده با اشاره به اینکه حدود ۶۵ درصد از نخیلات خوزستان نخیلات قدیمی هستند، عنوان کرد:در شهری مثل آبادان سطح نخیلات  پیش از جنگ حدود ۱۸ هزار هکتار بود اما اکنون به حدود ۱۲ هزار هکتار رسیده است و باید نسبت به توسعه نخیلات در چنین شهرهایی اقدام شود.

وی افزود: قصد داریم نخیلات را در مناطقی که نخل‌ها سربریده هستند احیا کنیم و توسعه دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: سطح توسعه نخیلات امسال در مقایسه با سال قبل بسیار بهتر شده است اما همچنان تلاش خواهیم کرد تا سطح نخیلات استان را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: برای طرح جامع توسعه نخیلات باید اعتبارات استانی و ملی به آن کمک شود تا بتوانیم آن را به خوبی اجرایی کنم.

امیری زاده با بیان اینکه امسال ۲۳۵ هزار تن خرما خریداری شده است و خوزستان همیشه در صادرات خرما مقام نخست کشور را دارد، گفت: شهرداری اهواز برای هر نخلی که در بلوارهای اهواز  کاشته شده، حدود ۳ تا ۵ میلیون هزینه کرده است.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری اهواز در خصوص کاشت نخل‌های آماده در بلوارهای اهواز گفت: شهرداری اهواز می‌توانست به جای خریداری نخل آماده، که بسیاری از آن‌ها تلف و خشک شده‌اند از پاجوش نخل استفاده کند.

وی ادامه داد: متاسفانه شهرداری اهواز باغ‌های آماده را از کشاورزان خریداری کرد و در بلوارها گذاشت اما باید از پاجوش استفاده می‌کرد زیرا عجله‌ای برای این کار نبود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار