تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۲۳۷۶۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر تعاون روستایی خوزستان تاکید کرد:
به روز رسانی و سازگاری با شرایط جدید؛ اولویت نخست تعاونی های روستایی /تصویب برنامه های ۵۵ شرکت تعاونی در سال جاری

مدیر تعاون روستایی خوزستان با اشاره به اینکه یکی از معضلات تعاونی ها عدم به روزرسانی و سازگاری با شرایط جدید است، تاکید بر خروج  شرکت ها و تعاونی ها از قوانین قدیمی و سنتی و به روزرسانی و سازگاری با شرایط جدید برای رفع مشکلات مالی و توانمندسازی آنها داشت.
به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان محمد امین معین راد گفت: ما در تلاشیم تا با آموزش های لازم شرایطی که بر شرکت ها و تعاونی ها حاکم است را تغییر دهیم، متاسفانه بسیاری از شرکت ها و تعاونی های ما هنوز با دیدگاه توزیع اقلام به صورت کوپنی و یارانه ای دارند، در صورتی که اکنون ساختار متفاوتی را شاهد هستیم و برخی از اقلام دیگر به صورت یارانه ای و کوپنی توزیع نمی شوند و نیاز است شرکت ها برای ورود به بازار جدید با فضای مجازی و ارائه خدمات خود از این طریق آشنا شوند.
وی ادامه داد: در این راستا یکی از اقدامات ما توجه به شرکت زنان است و همگی آنها را تشویق کرده ایم که محصولات خود را از طریق راه اندازی شبکه های مجازی به کل ایران معرفی کنند، زیرا در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون نفر در کشورمان در بازار مشغول کار هستند و روزانه میلیاردها تومان تبادل کالا از طریق فضای مجازی در کشور صورت می گیرد.
معین راد بیان داشت: در حال حاضر ۱۳ شرکت تعاونی زنان در استان مشغول فعالیت هستند و خرید و فروش محصولات کشاورزی، توزیع آرد، تولید صنایع دستی و پوشاک و خیاطی و البسه، تولید ماسک، تولید ظروف یکبار مصرف و آشپزی و آموزش کشاورزی را عهده دار هستند.


تصویب برنامه های ۵۵ شرکت تعاونی در سال جاری

مدیر تعاون روستایی خوزستان از مدوون سازی و تصویب برنامه های ۵۵ شرکت تعاونی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان محمد امین معین راد گفت: یکی از وظایف تعاون روستایی در اداره آموزش پیگیری جهت برنامه پذیر نمودن شرکت ها و اتحادیه تعاونی ها می باشد.
وی ادامه داد: شرکت های تعاونی و هیئت مدیره شرکت ها می بایست بر اساس برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت ۳ ساله و تصویب آن در مجامع سالیانه به فعالیت های خود ادامه دهند و طبیعتا ما به عنوان بخش بالادستی وظیفه نظارت، هدایت و حمایت از شرکت ها را و تعاونی ها را برای ارتقاء یافتن و توانمند شدن بر عهده داریم تا در نهایت به ارائه خدمات مطلوب به اعضاء برسیم.
مدیر تعاون روستایی خوزستان در پایان گفت: در حال حاضر ۵۵ شرکت تعاونی ما از ابتدای سال تاکنون موفق به ارائه برنامه های خود و مدوون سازی آن پرداخته اند که در مجامع خود آنها را به تصویب رسانده اند.

:
:
:
آخرین اخبار