تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۲۳۷۶۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عدم تامین گاز پایدار ، تنها دلیل استفاده از مازوت در نیروگاه رامین اهواز

 از ۶ واحد تولید برق نیروگاه رامین، تنها یک واحد آن بدلیل عدم تامین پایدار گاز از سوخت جایگزین استفاده می کند.

 به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز: خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین اظهار داشت: با توجه به اولویت تامین سوخت گاز خانگی برای هم وطنانمان و در نتیجه کاهش سهمیه گاز تخصیصی از سوی شرکت ملی گاز به نیروگاه رامین ، ناگزیریم برای جلوگیری از قطع برق هموطنان ، خاموشی ها و عليرغم ميل باطني از سوخت مازوت به صورت محدود استفاده نماییم  .

محمدی گفت: بسیاری از نیروگاههای تولید برق کشور طبق برنامه ریزی های صورت گرفته شده توسط وزارت نیرو و نفت ناچارا از سوخت دوم خود استفاده می کنند که نیروگاه رامین اهواز نیز از این قاعده مستثنی نیست و کلیه مراجع ذی صلاح از جمله سازمان محیط زیست نیز از این شرایط مطلع می باشند.

محمدی سوخت گاز را سوخت اصلی این نیروگاه دانست گفت: تولید پایدار  انرژی حیاتی برق و خدمت رسانی مستمر به مردم  رسالت اصلی ماست و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.
 
وی اظهار داشت : ما همواره بر عدم تمایل خود به استفاده از سوخت مازوت تاکید نمودیم و هیچگاه از این سوخت بمنظور استفاده در واحدهای تولیدی خود بجز در موارد اضطراری استفاده نمی کنیم و هم اکنون نیز ناگزیر شدیم بمنظور پایداری شبکه ، جلوگیری از خاموشی ها  و تامین نیاز مردم به انرژی برق یکی از ۶ واحد تولیدی خود را با سوخت مازوت در مدار قرار دهیم.
 
وی استفاده مداوم از سوخت گاز را دلیل تولید مستمر این نیروگاه پس از ۴۲ سال فعالیت شبانه روزی برشمرد و افزود: استفاده از مازوت اثرات مخرب زیادی بر تجهیزات فنی و روند تولید انرژی برق در نیروگاه رامین دارد و هزینه های هنگفتی را جهت تعمیرات و بهره برداری به ما تحمیل می کند.

 وی صیانت از محیط زیست را از اولویت های این نیروگاه در فرآیند تولید برق دانست و بکارگیری این‌نیروگاه از سوخت گاز  را باعث افزایش طول عمر تجهیزات و سهولت در بهره برداری، کاهش محدودیت های واحدها و کاهش هزینه های سرویس و نگهداری و نهایتا افزایش طول عمر نیروگاه رامین عنوان نمود.

محمدی اظهار امیدواری نمود با تامین مستمر و پایدار گاز مورد نیاز واحدهای تولید برق نیروگاه رامین و همچنین صرفه جویی مردم در استفاده از سوخت گاز ، شاهد استفاده هر ۶ واحد این نیروگاه از این سوخت پاک باشیم.

لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.
:
:
:
آخرین اخبار