تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۳۷۶۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان خواستار افزایش جوجه‌ریزی در استان شد
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: نیاز مردم به کالای اساسی از جمله مرغ با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز افزایش می‌یابد به همین دلیل باید جوجه‌ریزی در استان با برنامه‌ریزی اصولی و کار کارشناسی افزایش یابد.

  آقا رضا فتوحی روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل این معاونت بیان کرد: اداره کل پشتیبانی امور دام باید برنامه ریزی لازم برای وارد کردن مرغ گرم به بازار را انجام دهد، تا جلوی هرگونه سوء استفاده، گرانی و کمبود عرضه نسبت به تقاضا گرفته شود. 
وی افزود: باید به نیازهای مردم به کالاهای اساسی توجه ویژه داشته باشیم تا کمترین آسیبی در این زمینه به مردم وارد نشود. 
فتوحی ادامه داد: اداره کل پشتیبانی امور دام خوزستان با همکاری اتاق اصناف، جلسات اصولی با صنوف مختلف تشکیل دهد و برنامه ریزی لازم برای جلوگیری از هرگونه آسیب و ضرر به مردم صورت پذیرد. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: اداره کل دامپزشکی خوزستان نیز موظف است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی توجه ویژه‌ای به سلامت، بهبود کیفیت و استانداردسازی کلیه محصولات داشته باشد. 
وی گفت: هرگونه پیگیری که لازم باشد چه در سطح استان و چه در سطح کشور انجام خواهیم داد تا هیچ مشکلی در تهیه کالاهای اساسی در خوزستان ایجاد نشود. 
وی با تاکید بر نقش بسیج مردمی و بخش خصوصی در ستاد تنظیم بازار خوزستان بیان کرد: تمام تلاش ما باید در جهت رضایت و آسایش مردم باشد.

به طور متوسط ماهیانه باید در خوزستان پنج میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شود که در ماه های اخیر به دلایل مختلف از جمله گران بود قیمت جوجه یک روزه جوجه ریزی در استان کاهش یافت و دستگاه های مربوطه تلاش کردند این کمبود را با توزیع مرغ منجمد تامین کنند.

در آبان امسال میزان جوجه‌ریزی در خوزستان ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه کمتر بوده است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار