تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۳۷۶۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس کل دادگستری خوزستان: قضات با علم روز آشنا شوند
  رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: قوانین در حال به روز شدن هستند و قضات باید خود را با علم روز آشنا کنند.

  حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در آیین تحلیف کارآموزان قضایی این استان با بیان اینکه مشغله زیاد کاری ممکن است موجب کاهش دقت شود افزود: قضات باید در اعمال مجازات دقت کافی داشته باشند.

وی افزود: توجه به امر مصالحه و دعوت به سازش از اموری است که باید مورد توجه قضات قرار گیرد.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: قضات باید ضمن دانش افزایی در امور قضایی و تسلط به قوانین، مشورت با قضات باتجربه، حسن خلق، صلابت و عدم نفوذ پذیری در کار خود، از عصبانیت و برخورد نامناسب و عدم توجه به ادله اصحاب پرونده پرهیز کنند.

در ادامه این نشست رئیس حوزه معاونت منابع انسانی قوه قضائیه ضمن ارایه توصیه هایی به قضات جوان، اظهار داشت: در قضاوت، اولین صفت عالم بودن است و تحقق این امر نیاز به مطالعه مداوم دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید سعدی گفت: قضات جوان نباید از اساتید خود دور بمانند و باید کماکان از علم آنان و تجربه قضات باتجربه‌تر بهره مند شوند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در تراز انقلاب اسلامی که پایه‌اش تفکر ناب مکتب شیعه است، قضاوت کنیم باید روش امیرالمومنین حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار دهیم چرا که برای آن بزرگوار انجام وظیفه در اولویت امور بود.

رییس حوزه معاونت منابع انسانی قوه قضاییه بیان کرد: قاطعیت در کار، حرکت در مسیر الهی و سنجیده عمل کردن از دیگر صفات قاضی است که باید به آن ها توجه شود.

معاون منابع انسانی دادگستری استان خوزستان نیز با ارائه گزارشی از دوره برگزار شده، گفت: این دوره آموزشی با ۳۱ کارآموز شروع شد و امروز ۱۶ نفر از آنان تحلیف شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی طباطبایی ادامه داد: دستگاه قضایی کشور با توجه به شرایط استان خوزستان، ۲۸ نفر از کارآموزان را برای خدمت در استان خوزستان اختصاص دادند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: سایر کارآموزان نیز با شرکت در امتحان نهایی به جمع قضات استان می پیوندند.

*حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی بیان کرد: دادسراهای استان خوزستان با کمبود شدید نیرو روبرو هستند که امیدواریم با شروع کار جهادی قضات جوان در استان، شاهد تحولی در دادگستری استان باشیم.

وی گفت: این دوره شامل ۶۰۰ ساعت آموزشی، ۲ ماه کارآموزی عملی، دوره های آموزشی و پودمان های متعدد با حضور اساتید برجسته قوه قضائیه بود.

وی اظهار داشت: طی سال های اخیر به رغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا، برگزاری دوره های آموزشی به تاخیر نیفتاد و امروز شنبه دوره هفتم کارآموزی آغاز شد.

در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی از نفرات برتر این دوره آموزشی تقدیر شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار