تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۲۳۷۵۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خوزستان ضروری است
 فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با بیان اینکه رنگ بندی کرونایی نباید ما را دچار عادی‌انگاری کند زیرا ممکن است این شرایط شکننده باشد گفت: بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون باید به عنوان ۲ مولفه مهم مدنظر باشد.

 ولی‌اله حیاتی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در استانداری برگزار شد، بیان کرد: در این قرارگاه هماهنگی لازم در خصوص برخورد با نقض‌کنندگان شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شد و نسخه واحدی برای همه شهرستان‌ها در نظر گرفته شد. 

وی افزود: همچنین مقرر شد اداره اماکن به گزارش مرکز بهداشت اکتفا کرده و اماکنی را که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پلمب کنند.

وی با بیان اینکه گشت‌های کنترل موازین بهداشتی کرونا باید در سطح شهرستان‌ها فعال شوند ادامه داد: به دستگاه‌هایی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به صورت ضعیف رعایت می‌کنند نیز تذکر داده شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: در راستای طرح کنترل هوشمند کرونا، فعالیت همه دستگاه‌ها (واکسیناسیون کارکنان و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی) در مقابله با کرونا رصد و پیگیری می‌شود.

فعال شدن ۶ هزار نیروی بسیجی در خوزستان

رییس بسیج جامعه پزشکی خوزستان نیز با بیان اینکه در ۲ تا سه هفته گذشته، ۶ هزار نیروی بسیجی در قالب یک هزار تیم عملیاتی در سطح خوزستان فعال کردیم گفت:۲ هزار و ۶۰۰ نیروی بسیج جامعه پزشکی نیز در واکسیناسیون عمومی حضور دارند.

عبدالرضا جانگران نژاد افزود: ۹۰ خودرو در اجرای طرح شهید سلیمانی در خوزستان کار جابه جایی نیروها را برعهده دارند اگرچه در آبادان و خرمشهر همچنان در زمینه تامین خودرو با مشکل روبه رو هستیم.

وی گفت: بر اساس مصوبه تعیین شده قرار بود ۴۶ خودرو از سوی استانداری به طرح شهید سلیمانی اختصاص داده شود که تا امروز ۱۵ خودرو تامین شده است و از ۴۰ خودرویی که قرار بود از سوی فرمانداری اهواز تامین شود تاکنون ۱۶ خودرو در اختیار این طرح قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بنا داریم ۱۹ آذر به مناسبت روز پرستار یک همایش پیاده روی خانوادگی با حضور خانواده‌های کادر بهداشت و درمان برگزار کنیم که امیدواریم مجوز آن صادر شود.

اکنون همه شهرستان‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار